Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag skrattar så jag får sammandragningar
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy skrev: Lite generad bekännelse: "bristningarna" var inga sådana utan illa utsmetad (billig) brun-utan-sol som lagt sig i veck på ens rynkiga mage... :oops: :roll: 8) :shock: :lol: Vem vet, kanske man klarar sig en vända till eller två... 8)
Men hallåååååå! Inte skrämmas på detta sätt! :lol: :lol: :lol: Synnerligen omtänksamt av dig att låta bebisen (arbetsnamn?) vistas i en brunbränd/brunfärgad mage!

Skönt att se livstecken från dig! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Underbart :D :heart: :lol: :-({|= Skrattar så jag gråter åt din historia om drakbebisarna. Avlöpte natten bra sen :?:

Skulle ju skicka en liten heja-hälsning till Nella också för hennes framsteg både inom grov- och finmotoriken. Det där med finmotorik är inte Lussi så intresserad av ännu... När Leia var knappt 7 månader kunde hon bläddra i böcker men Lussi har helt andra ambitioner.

Gablex: Jo, jag tycker att det är viktigt att bebisen har det tjusigt :roll: :wink: Funderar på att klistra på lite strass och paljetter också :P 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy skrev:
Jo, jag tycker att det är viktigt att bebisen har det tjusigt :roll: :wink: Funderar på att klistra på lite strass och paljetter också :P 8)
:lol: Det är så trist att jobba när andra har sportlov, men här kan man alltid få sig ett uppiggande skratt! Tack!
/Karin som gärna tjyvläser lite
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Nancy och alla andra rara! :heart:

Jorå, drakarna har vi inte sett röken av på flera dagar men Milo är som sagt bra på att vara bestämd.

Nella njuter av sina färdigheter men nu har vi inte ett enda rum med hela tapeter. :shock: Och inga lampor funkar för hon envisas med att dra ur alla kontakter också. Igår svor jag över att den här digitaliseringen bara är skit för TVn vägrade funka. Jag provade alla knappar och sladdar jag hittade. Det visade sig sedan vara Nella som ålat under soffan och dragit ur TVns förlängningssladd. För alla oroliga har vi petskydd.

Tänk vilken liten Babsan-bebis ni ska få som är van med brunkräm och paljetter på ett så tidigt stadium. Glamourbebin!

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Karin: Roligt att du läser :D Och kul att du skrev en rad också :lol:

Jannika: Vad bra, då kan ni skylla på Nella när ni skall måla om eller tapetsera :roll: :wink:

Nella har en liten teknikintresserad kompis i Lucine. Här är det också sladdar som gäller och igår hittade jag henne på väg in i råttboet bakom tv:n/videon/videon/stereon/digitalboxen/förstärkaren/dvd:n/x-boxen...

Jo, vi har många fjärrkontroller också... :roll:

:heart: Kram från Nancy som numera får arbeta stenhårt på glamour-imagen eftersom ett vargahungrigt monster :evil: bosatt sig i min kropp och ryter efter märkliga maträtter och det mest hela tiden...

Kanske en liten glitterfjäder kan hjälpa :-k :?:
Elle

Inlägg av Elle »

Nancy skrev: :heart: Kram från Nancy som numera får arbeta stenhårt på glamour-imagen eftersom ett vargahungrigt monster :evil: bosatt sig i min kropp och ryter efter märkliga maträtter och det mest hela tiden...
Var inte för hård mot dig själv bara. Försök NJUTA och unna dig saker ibland!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy skrev: :heart: Kram från Nancy som numera får arbeta stenhårt på glamour-imagen eftersom ett vargahungrigt monster :evil: bosatt sig i min kropp och ryter efter märkliga maträtter och det mest hela tiden...

Kanske en liten glitterfjäder kan hjälpa :-k :?:
Tänk om man hade det att skylla på... :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mja. Jag VILL inte tapetsera om. Någonsin mer i hela mitt liv känns det som faktiskt. Jag har blivit så fantastiskt renoveringsointresserad efter barn tre. Och jag var lätt fanatisk innan. Så om DU vill ha ommålat får du passa på nu innan trean pluppar ut. Sen är det försent...

Klart Glambäjbi vill ha efterrätt! Och champagne! Det är bara att lyssna och lära. Livet är en fest! Tjoho! :lol:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev::heart: Kram från Nancy som numera får arbeta stenhårt på glamour-imagen eftersom ett vargahungrigt monster :evil: bosatt sig i min kropp och ryter efter märkliga maträtter och det mest hela tiden...
Rättelse: Syftar naturligtvis inte på lilla bebisen utan på själva graviditetshungern i sig... Att kalla sin lilla pyttebebis för "monster", ja det vore ju rent monstruöst hemskt tycker jag.

Elle: Försöker mest att skoja med ett faktum som innerst inne är lite jobbigt. Som jag skrev tidigare så är jag inte världsbäst på att njuta av att vara gravid utan njuter nästan enbart av vad som komma skall. Angående vikten klipper jag in några rader från v-v-tråden på Kackelforum:

":heart: Angående er rörande oro för mina idéer om vikt under graviditet så vill jag lugna er lite. Jag går inte under om det skulle bli lite mer än jag tänkt men 10 kilo från nu känns som ett bra mål Så varierat som jag dessutom äter nu har jag aldrig gjort under tidigare graviditeter så där är jag inte det minsta bekymrad.

Varför denna koll på vikten då :?:
:arrow: märker att blodsockret håller sig i schack ju bättre jag äter, vill absolut inte behöva börja med insulin för det innebär både mer jobb samt en massa extra besök på Östra Sjukhuset.
:arrow: har värk i kroppen och vill inte bli onödigt tung.
:arrow: kommer att ha ökad risk för att utveckla "vanlig" diabetes och det främsta sättet att mota olle i grind är att undvika för många extrakilon."

Gablex: Dagens sur-kommentar :evil: (riktat mot oönskad hunger): det spelar ingen roll om man har något att skylla på eller ej... är kilona för många är de det oavsett :wink: (fast OM man nu prompt måste skylla på nåt så kanske gravditet eller kanske en Paris-resa kan va nåt...)

Jannika: Nej men oj :shock: Jag och maken som sagt att vi skall inte måla om/tapetsera mer förrän barnen blivit större.... och inte pillar sönder tapeter eller varför inte målar tjusiga konstverk i bläck på tapeten i föräldrasovrummet...

Champagne... oj vad gott det lät :P Klart att glamourbebin skall ha lite "djicka me blubloj" (Leia-språk).

:idea: Nån som har fler tips på hur man genomför en spartansk diabetesgraviditet i glamourens tecken :?: Låter nämligen nästan livsnödvändigt med mer glitter och glam för att kompensera för all askes och otäcka stick i fingret :evil: :wink: 8) :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Champagne... oj vad gott det lät Klart att glamourbebin skall ha lite "djicka me blubloj" (Leia-språk).
:lol: :lol: :lol:

Gulle-Leia då!

Glamourtips var det ja! Champagne-fuskisar finns ju massor. Fibersnittar med räkor, rom, ägg och annat proteinstint kanske? Massage tycker jag är ett sant glam-tillskott i vilken grå vardag som helst. Lite klassisk musik i bakgrunden. Eller en discodänga på hög volym gärna med en roterande discoboll i taket så alla paljetter glittrar snyggt. Ja, det var det jag kom på nu så här i farten.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nancy skrev: :idea: Nån som har fler tips på hur man genomför en spartansk diabetesgraviditet i glamourens tecken :?: Låter nämligen nästan livsnödvändigt med mer glitter och glam för att kompensera för all askes och otäcka stick i fingret :evil: :wink: 8) :lol:
Dra in på http://www.kostdoktorn.se/ och läs lite om diabetes 1 & 2. Det är för övrigt doktorn som hjälpte mig med kosten som nu blivit med tjusig blogg :thumbsup:
Min syster har typ 1 sen 9 års ålder, så hojta om du vill..

Kram! Du vackra stormamma! :heart:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej min kärakärakära Nancy-vän :heart: !

Jag fick ditt sms om imorgon, och tur var väl det :roll: :? . För här ligger jag däckad i nästa förkylning, sambon släpade sig till jobbet imorse med konstigt ont i lederna, vi har ställt in middagsgästerna ikväll och mina ögon vill bara bluuuunda... Så - håll er härifrån :wink: !

Glamour vet jag inte mycket om, men jag ha en svart fjäderboa som du kan få :wink: :lol: . Man kanske kan spraya den med glitterspej och knyta lite chict runt magen? :heart: :lol:

(Hur glamouröst det är att sen dammsuga upp alla fjädrar som trillat av vet jag inte...)

Kram till dig och till L&L och deras pappa också! :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack till Jannika för glamourtips, tack till Fjällmor för blogg-tips och krya-på-sig-kram till JennyH:heart:

Kan berätta att jag pratade med diabetesmottagningen och sa att allt detta grova bröd höll på att göra mig spyfärdig... Fick klartecken att minska på sånt och istället öka på fettet och proteinerna. Mer i linje med hur jag vill äta. Lite LCHF-light möter GI sådär.

Tipsar också om min efterlysningtråd "Kortis söker mammakläder". Borde kanske ha skrivit att de gärna fick vara med glitter... :roll: 8) :lol:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=15054

:heart: Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nancy skrev: Kan berätta att jag pratade med diabetesmottagningen och sa att allt detta grova bröd höll på att göra mig spyfärdig... Fick klartecken att minska på sånt och istället öka på fettet och proteinerna. Mer i linje med hur jag vill äta. Lite LCHF-light möter GI sådär.
Det var ju där någonstans jag landade också. Mittemellan GI och LCHF - resultatet...har jag kanske inte berättat inser jag nu :shock: #-o

:-k

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"