Wakes up in the night screaming

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Mami

Wakes up in the night screaming

Inlägg av Mami »

Hi everyone,

Hope you can give us some good advise what to do:

Our lovely 14 month-old daughter has been "kurad" when she was appr. 3.5 months old, no bigger problems until now when she got a flu appr. 2 weeks ago. It still has not gone totally over but it should not affect her sleep.
I wonder what happened because ever since the flu she has woken up in the middle of the night screaming and when I go to her room she is standing up and screaming. I put her back to bed, of course no lights, no worries, I put my hands on her back and she is silent, I leave right away with the jingle. As soon as she realises I'm leaving the room she starts screaming hysterically again. I go out of the room anyhow, say jingle x 4 and then go back to the room, put her back lying, "buffar", lay hands on her back and quickly leave the room with the jingle. She starts again, this goes on and on for an hour or 2 hours. She is soooo tired but keeps on resisting to calm down and being silent.

It could happen anytime between 11 and 4 o'clock in the morning. After this screaming period she sleeps tight till wake-up time. It seems that the jingle does not have the affect anymore it should and used to have.
We don't have the conversation, she does not listen to the jingle, no matter what my tone or volume is or the length of the jingle (x4, 6 or eight) .
I have checked my attitude and there should be no problem, I do not know what do I do wrong. We all are getting tired of the situation and hope to get back to the track very soon, waiting for your clever advise!

She has fixed schedule, 12 hours of night-sleep and 1.5 hours of day-time sleep, playing and walking outside and so on. What on earth is going on....

You can also reply in Swedish :)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Mami, du har rätt, det var väldigt länge sen vi hörde av dig. :lol:
I go out of the room anyhow, say jingle x 4 and then go back to the room, put her back lying, "buffar", lay hands on her back and quickly leave the room with the jingle.
Om du går in i rummet "efter" du sagt ramsan så har du desarmerat ramsan "the jingle". Så här gäller det för dig att verkligen "JOBBA" med ramsan och inte ge dig med mindre än att HON accepterar den. Sen skulle jag ge en bekräftelse ramsa i 2 dygn på natten och dagen.

Man kan säga att du minikurar från natt 2 enl. lathunden! :wink:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=21

När man haft en säker sovare väldigt länge så har man inte haft tillfälle att använda ramsan som just verktyg och då kan man "backa bandet" och köra en minikur från natt 2 tycker jag. :wink:

Printa ut den och ha på kylen om 2 dygn bör det hela vara mycket bättre, och ge dig inte med mindre än att ramsan verkligen "gör jobbet".

Jobba sen gärna med husljud som betryggande! Detta har fungerat vid "fnurror" hos oss. :wink:

Pepping pepping!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Mami

Inlägg av Mami »

If she wakes up screaming (hysterically) should I go to her room once or not at all?

One thing, when I put her to bed in the evening it goes like this:
I put her lying and blanket on, leave the room with the jingle, she starts crying (like I want you to come back, I still have something to tell you before I start sleeping), I go back, put her lying and blanket on, she is ok but starts crying after I left the room, this repeats 4-5 times (takes totally appr. 5 minutes), then she is silent and starts to sleep. I think this might be part of the problem, when I leave the room for the first time I should not go back unless she gets hysterical, right? Please comment.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

EXACTLY! Du skall inte gå in och traffikera. Ni har nu skapat en "rutin" ett "mönster" som säger att precis så här gå läggningarna till hemma.

Dags att bryta rutinen och mönstret mot ett bättre! :lol:

:arrow: Massa "skratt till go natt" 5-10 min.

:arrow: Flyg in och lägg max 30 sek. Ut med ramsan

:arrow: Husljud, rejäla sådana som säger här är jag ute och vaktar, inte inne!

:arrow: Om du hör henne genom husljuden efter ca. 2 min = påminnelse ramsa.

:arrow: Vid tystnad, fram med berkäftelse ramsan.

Precis som Lathunden säger är all trafik borta och ramsan ersätter all trafik fr.o.m nu.

Om du sen vill gör som jag gör, när jag skall lägga mig går jag in en extra gång till Tor och lägger på täcket, vänder honom rätt om han sover upp och ner (vanligt). Går sen och lägger mig själv, i med öronproppar och sover som en stock. 8) :sleep:

Skickar med januari krönikan som påminnelse och pepping. :wink:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "