Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Gotlandsmamman!

Det var inte meningen att kapa tråden, vi borde faktiskt starta en ny så ni som var här från början också "får plats".

Din reflektion kring andras syn på Anna och forumet som en sorts sekt har jag också hört förut. Onekligen är det ju så att man som nyfrälst, oavsett av vad, kan bli lite predikande och "hög" på insikter som man vill frälsa andra med. Jag tycker det finns många paralleller att dra till det vi också diskuterar här, nämligen religion av lite mer traditionell art. Ja, du vet, Jesus och Gud och den biten. :lol:

Kram och sov gott!

Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo, Gotlandsmamma, men strunt i det! :D Snart svänger vi åt ett annat håll igen. Det här är en ÄKTA kackeltråd! Fortsätt skriva, snälla!
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Umgås nu med din man Tinis, pussa honom och far till himlen vet ja! He he.

Halleluja!

Vi hörs då godingar!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:
Den är som ett myggbett,
MYGGbett..? 8-[

Allra käraste Jannika, i din nästa reinkarnation kanske du skall prova på det här med "November" :roll: jag lovar, trots allt du redan kan, det blir en överraskning... 8-[
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi och Jannika, vi slutar vår teologiska utvikning här tycker jag. Vill någon av er starta en annan tråd så kommer jag vara där och uppskatta att diskutera vidare. :heart:

Men TACK för att ni fick mig att skriva av mig lite... puh! :D

Mot maken!
Gäst

Inlägg av Gäst »

I alla fall så djupt och ingående :wink:

Mot himlen ja.... hrm... någon som har lite afrodi...vad det nu heter? :lol: 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Okej! :D

Hmmm... en egen tråd... måhända, ett eget forum... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:

Ok, jag flikar in med något helt annat, mätt och belåten är jag!
VIll ni ha recept på VÄRLDENS godaste majs-röra? Kolla här:
http://recept.nu/1.36880/leila_lindholm ... as_fajitas

Man behöve inte alls köra hela grejen med wraps, vi äter denna majsröra till...ja...ALLT! Och har man inte salladslök duger annan lök fint! =P~ .

Dessutom undrar jag vilken dialekt era små ännu-icke-dagis-barn pratar med? Jag är ju skåning men bör i Göteborg. Anton har en salig blandning mellan skånska och göteborgska. GitaRRRRR, snuRRRRRa, döRRRRR med skorrande R. Å andra sidan är melodin i snacket göteborgsk. Låter superroligt!

:heart: kram allihopa
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej JennyH!
:D
Ja, Gud bervare oss här i Östergötland. Sveriges roligaste dialekt blev nyligen förärad en Motalabo, några mil härifrån.

Både Pappa och Mamma Smålänning säger öööö spetsigt och långt fram i munnen. Sonen däremot... :shock: VAD GÖÖÖÖR DU? Med ö:na långt bak i munnen, åt A:hållet... Inte snyggt! :lol:

Min man med sånggrupp har sjungit in en underbar sång om öschötskan. Ska se om jag kan länka till den i morgon.

För nu SKAAAA jag upp och pussa på honom. :lol:
Gotlandsmamma

Är det nån som ÄR nyfiken på helvetet kan man ta båten över till Gotland och komma hem till oss. Jahapp. Så krass är jag och jag är så in i bängen trött på allt. Downperiod tydligen. Milda makaroner. Jag försöker än dock träna för att ladda batterierna men när man kommer hem skriker ungar och maken är såå trött och allt är eländigt. Inte kan han ta med dem ut i parken eller trädgården, utan ligger i soffan och är helt borta. Jag blir matt. Inget annat än matt. Josef han vaknar 05.55, morgon är hos oss 07.00. Han ligger i sin säng och jollrar, vid 06.23 skrek han till och jag ramsade. Men inte somnar han om nej. Varför det kan man undra! Om det inte skriks ramsar ni då? En TIMMA innan...det är mycket det. Detta resulterar ju naturligtvis i grinig morgon, gnäll och bitterhet på många håll och kanter. Han fick en 5 minutrare vid 10, för att orka med dagens babysim, som är vid hans sovpass...tidsmässigt fel, men vad göra? Han får sova 45 min senare på tisdagar. Men snälla Josef, sov till 07 och var en glad unge så vi alla kan njuta av dig och du kan njuta själv. Men icke. Prompt vakna vid 06. Ska dricka en kopp Zoega och sen iväg o köpa mörkläggningsgardin, som jag inte gjort än...

Gnället fortsätter för jag måste få detta ur mig. Min man tycker inte om att gå ut, så måste det ju vara. Han säger att han inte tycker om att gå efter fasta rutiner, att det är löjligt. Åååå...hjälp. Samarbete vad ÄR det? Nu börjar jag nästan tycka att det ska bli skönt när han åker iväg 14 dgr. Det är nästan som att man skulle vilja bo själv, fast det vill man ju inte. Men sabba inte allt gott jag byggt upp. För utevistelse är A och O, inne blir mina barn görgnälliga. Och mannen med. Utbilda er inte till polis. Det verkar vara ett döjobbigt yrke.

Nej, nu får jag nog bli lite gladare. Tänka på nåt kul. Min mammas besök. Då ska vi vara UTE. Jajamensan. Då kan maken ligga i bingen o pilla sig i naveln och fundera över bättre ting.

Berätta nåt skoj. Behöver lite uppmuntran.

KRAM! :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma :!: :arrow: Kul är att vi kommer till Gotland över påsken :lol: då kan jag komma och ta din man i örat :twisted: :shock: eller föresten vi kan byta :idea: några dagar med mig och han kommer att längta hem till din sköna vrå och kommer att dela ansvaret med dig :wink: Annars hotar vi med några dagar med igen och då, då kommer han att fatta :lol:

Apropå dialekter, pratar dina ungar Gotländska :?:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Kiki, du är varmt välkommen att komma hit och ta honom HÅRT i örat. :shock:
Caesar pratar lite gotländska. Den minsta säger bara mamma och pappa än.

Jysk hade stängt i stan. Byggde om. Så fortfarande inga gardiner till ungarnas rum. Typiskt. Men jag fick lite handlat på kära Willys. Alltid gör man av med pengar, alldeles för mkt. Hm!

Lite mer kaffe går nog ner.

Hej så länge!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gotlandsmamma; kul det där med helvetet! Glömde kommentera det :lol: :lol: :lol:

Dessutom, det där med forumet och folk som tycker man måste digga Anna Wahlgren här... :shock: :shock: :shock: säger jag bara. Har man missat att dett är just Annawahlgren.com, alltså inget neutralt föräldraforum för diverse metoder och annat. Det här bekostas helt av Anna och är såkart då ett tillhåll för hennes ideer. Jag menar, man vänder sig ju inte till svenska kyrkan om man är muslim och sen blir sur för att man inte kan applicera sin muslimska övertygelse där... :roll: :wink:
Gotlandsmamma

Min man ska ju till fastalandet och jobba ännu mer så hemmapappa blir han nog ej...han var det i höstas när mamman ville tillbaka till jobbet på 40%, men då var det kalabalik här hemma så jag fick ta med mig ungarna till min mamma och få distans till allt. Jag höll på att gå in i väggen då. Jag hann jobba från aug-okt. Så nu jobbar han heltid och mer lär det ju bli. Sen tog jag tag i sovandet i december och sen allt annat, kör det mesta själv och ofta i motvind. Jag pratar och diskuterar mkt med min man men ibland känns det hopplöst. Eftersom jag vet att han inte sköter ungarna på ett klokt sätt (utevistelse, social delaktighet - mest data och blaj i sängen)tar jag det mesta själv, det blir moment 22. Jävlar! Han kan inte ens ta med sig dem till sin mamma på besök, han klarar bara en unge i taget. Guuud.
Vissa dagar går bättre.
Ni ska höra honom, han skriker på dem, han tycker att man ska göra så, så att de lyssnar. På köpet får man ungar som blir rädda för sin pappa. Jävla arab. Ni hör att jag är lite arg. Mkt tror jag bottnar i hans egen uppfostran. Han har nog inte haft det så lätt, men det får ju inte förstöra våra ungar.
SÅ ni som har en ansvarstagande man - var glad o stolt!

Men ang vakna för tidigt - ramsar ni om de vaknar jollrande 1 tim för tidigt?
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma; kul det där med helvetet! Glömde kommentera det
Tack Tinis, jag hade inte fattat om jag inte blivit upplyst :? så jag kanske måste be er skriva tydligt när ni säger roliga saker :lol: så att jag verkligen fattar, jag måste nämligen skratta mera, jag är så j-ä dö tråkig, å min man ska vi inte tala om. Ni hörde väl att vi fick IG av AW i "skrattet till gonattet" ja härre gud, giv mig humor :shock:

kramis
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"