Hej, det fortsätter att gå bra men jag har lite frågor ang hur länge jag ska vänta innan jag börjar med åtgärder på natten.
I natt var det pappas tur och jag var med som stöd. Denna natt blir kurnatt 4 med syftet att vänta in i det längsta och låta henne somna på egen hand. Så här såg det ut:
Hon vaknade 01.50, vi väntade till 02.20 och började ramsa för att hon började låta upprörd, det fungerade inte så han gick in och vände henne 02.30 och då sov hon efter 10 minuter. Tog totalt 50 minuter.
Sen sov hon tills klockan ringde, tjohooo
Hur länge ska jag vänta innan vi börjar ramsa
Det känns som att ju längre vi väntar ju mer vaken hinner hon bli- då vänder hon sig och då har hon svårt att somna. Jag väntar tills jag hör att hon är ordentligt vaken och börjar bli gnällig. Bör jag vänta ännu längre? Eller kortare?
De gånger man väntar länge med ramsan hinner hon vakna "ordentligt" och då tar det så himla länge innan hon somnar om på egen hand. Det tar 1-2 timmar. Vad ska vi göra åt dessa långa vakenpass, är det bara att härda ut och vänta tills hon somnar eller ska vi köra med ramsan innan hon hinner bli klarvaken

Då räcker det med en ramsa så sover hon!
Vad gäller vändningen så somnar hon säkert även på rygg men det lär ta minst 1 timme och det lär bli en massa gråt på slutet, vad gör vi
Ska vi bjuda på en vändning DIREKT vi hör att hon vänt sig eller ska vi vänta? Vi tränar massor på dagarna och när hon får in tekniken får hon lösa det själv på natten.
Hur får vi henne att somna utan ramsan utan att det ska ta 1-2 timmar?
Tack för all hjälp! Jana
Mamma till Viking född april 2005-kurad sept 05 och Iris född augusti 2007- kurad jan 08.