Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tjohej

Veckans rapport: Magsjuka. Jösses, att man blir så sliten av det.
Nya tag nästa vecka...
LindaVega...snöigt Östersund....såg Charlottes Kallas träning på TV i lördags därifrån (för det var väl från Östersund :?: ) blir så avundsjuk på ert väder. Gillar egentligen inte kyla men riktigt vinterväder lockar enormt just nu. Längdskidorna står nere i källaren och undrar nog om dom någonsin får komma ut igen.
Planerar nog ändå för våren att ta mig ut på cykeln igen. Maken ska "kitta" om min MTB till en cyclecross (eller vad det nu hette :shock: ) som då tydligen blir en blandning av MTB och racercykel. Det är det roligaste han vet att bygga cykel så då behöver jag inte få så dåligt samvete om jag trots allt inte kommer använda den så mycket....
Åsså ska givetvis en cykelkärra inhandlas så att flickorna får följa med på äventyren :!: :D
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Veckorapport:

Måndag - NIA-träning
Torsdag - 40 minuters rask promenad i ett soligt snöigt Östersund. 8)
Fredag - 20 minuter dito - lite mindre sol, lite mer blåst...
Jag tror att vi nordbor är gjorda för att trivas i snö. Man mår ju så mycket bättre när man bara ser de vita vidderna och känna kylan bita i kinderna.

Rätt nöjd :D . Visste ju inte om det skulle bli mer än bara måndag.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Nu ni tjejer - jag har tränat i helgen :D :D :D . Maken och jag var på spa i Varberg (rekommenderas varmt), och jag var på både vattenjympa och yoga, och jag insåg hur mycket jag saknat träningen. Så NU ska här tränas!!! Vattengympa gillade jag verkligen, och det finns ju i badanläggningen där vi ska bo sen, så det blir toppen. Yoga ska jag också försöka mig på, om det finns i närheten. Det är grymt bra för stela mammor.
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

BRA,BRA Lobilina :!: :!: =D> :wink:
Och ni andra också, förstås :wink:
Och Lovis, usch, med magsjuka orkar man inte träna :cry:

Min rapport:
Tis: Aerolates
Fre: skottade hela uppfarten med massivt tung blötsnö. Snöskyfflar har vi tydligen glömt i gamla huset, så det jag kunde hitta var en sån där släde, som blev full på 2 dm, och fick hivas/tömmas upp över en sliperskant. Jösses, vad jag slet! 2 timmar tog det, och visst räknas det väl som träning :?:
Sön: Step-up. Jag tog vikter i händerna idag också, för att öka på träningen lite.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Liten rapport (i dubbel bemärkelse) från mig:

Tidag: 60 minuter step-up
Lördag: 20 minuters promenad

Blev avsevärt mycket mindre än vad jag tänkt, men jag har precis börjat nytt jobb och är totalt slut (mest i huvudet ;)) när jag går från jobbet... :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Liiiite bättre denna veckan:

20 min promenad
Ett Pilatespass

Men bara hälften av målen uppnådda :oops: .

Bot och bättring!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: :twisted:
Jag är sjuk. :roll: Förkyld, slemmig, ont i halsen, tappat rösten snart, dödstrött. :cry:
Men innan det blev så här illa hann jag i veckan med 1 pass aerolates, och 1 timme bärande av pellets-säckar. De väger 16 kilo styck, och fick bäras och staplas, så jag tycker jag kan räkna det som träning (?)
Dagens pass fick bli utbytt av ett varmt bad.

kram anna
Lovis

Inlägg av Lovis »

:thumbsup: Bärande av pelletssäckar räknas absolut Anna! Två pass trots förkylning är väl alldeles utmärkt! Duktigt, duktigt!!
Jag sällar mig till ditt sjuktillstånd....en riktigt elak förkylning verkar det vara. Barnen har varit så dåliga och lilla Anna kämpar fortfarande på med slemhostan..
I alla fall blev det (innan snuvan slog till):
Tisdag: Snabb promenad 30 min
Torsdag: Snabb promenad 45 min

Inte helt nöjd är jag.
Jag får verkligen "kämpa" för att ge mig ut för här renoveras det och med förkylda barn så är man helt slut framåt kvällen. Jag har svårt för att prioritera träningen (och då är det ändå bara promenader) när det ser ut som hej kom och hjälp hemma och stryktvätten pockar. Men jag försöker tänka att stryktvätt och annat, det kommer finnas hela livet så då skulle man aldrig få tid till träning.

/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Här har vi varit kräksjuka - IGEN :shock: :evil: :roll: .
Ingen träning i veckan. Idag ska jag försöka komma iväg på en lugnt pass!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nääää LO!! :shock: :cry: :cry:
Man tror knappt det är sant! :o
Krya på er!

Lovis: jag förstår ditt dilemma...Ibland känns det bara som att man inte HINNER träna för det är så mycket annat...Men om man tänker rent pratiskt på det så är det EN timme (eller halv, 45 min, eller vad man nu kör) på ett dygn på 24 timmar. Och ett par eller 3 ggr/vecka. Det ÄR ju inte mycket tid det tar EGENTLIGEN. För mig passar det bäst att ha FASTA dagar då jag tränar, då är det inget (mer än förkylning då... :twisted:) som får komma emellan.

kram anna
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä, usch /LO!!! Det är det VÄRSTA jag vet (nästan i alla fall...)

Blä och all sympati från en kräkfobiker.

Men JAG har i alla fall gjort joggingdebut. Igår! 5 km med lite intervaller av spring och gå. Orkade inte hela spåret annars :oops:

Och jag kände mig så pigg och glad och endorfinad \:D/ . VARFÖR minns man inte det mellan gångerna. Vad är det för fel på tröghjärnan??? ](*,)

Kram Tinis
Sussi

Inlägg av Sussi »

Krya på er, alla som är sjuka på ett eller annat sätt! Själv har jag så sjukt ont i ryggen, så jag fixar inte att träna idag... Hoppas jag blir bättre i veckan.
Förra veckans skörd:

Måndag: 30 minuter Abs (mag- och ryggövningar, superjobbigt ;)) + 30 minuter Power (skivstångsträning i grupp)
Torsdag: 30 minuter Power
Lördag: minst 60 minuter dans :lol: (Var på tjejfest som slutade på uteställe ;))
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Ottilia

Min vecka

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Jag och Maja har legat rejält förkylda plus att min första cellgiftsbehandling startade i onsdags. Men en prommenad igår blev det i alla fall. Det hjälper mot illamåendet och tankarna som far runt i huvudet.

Denna vecka är en bättre vecka och planen ser ut såhär:

Måndag (idag): En timme i lekparken med Maja och promemnad i 45 min.

Tisdag: Prommenad 1h med mina nya gåstavar :D (treated myself...)

Onsdag: Morgonprommenad ca 30 min.

Fredag: Prommenad 1h och hemmaövningar. Måste göra sit-ups för att stärka mage och rygg. Phu, phu... :)

Lördag: Må-bra dag med mina allra käraste jobbarkompisar som har ordnat en "schlagerkväll med uppfriskande tillbehör". :thumbsup:

Det får ni komma ihåg alla ni tränings-fantaster därute att man måste träna sina sinnen också. Bara göra såna där roliga saker ni vet :wink:

Hälsningar Ottilia som är på G igen.
Mamma till flicka född 040903.
Lovis

Re: Min vecka

Inlägg av Lovis »

Ottilia skrev:Hej!
Hälsningar Ottilia som är på G igen.
Härlig läsning Ottilia! Hoppas du känner dig okej trots de extrema påfrestningar cellgifterna utgör. Helt otroligt vad kroppen (och knoppen) kan klara av egentligen...

Heja på alla ni andra också! Verkar vara en riktig sjukdomsperiod för många nu. Och kräksjukan trodde jag bara man kunde få en gång inom en period..

/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kräksjuka kan man bara få en gång i taget - tror jag :roll: . Men så fort den är över så kan man få den igen :roll: :evil:
Förkylningar och många andra smittor blir man imun mot, i alla fall några dagar eller veckor, så att man åtminstone tål de baciller som finns i ens egna hem.
Men inte magsjuka... jag funderar på att köpa sprit - ja att tvätta händerna med. Alltså om det skulle komma igen...

Sorry, en viss urspårning från ämnet.
Inget träningspass idag heller. Magen är inte i lag, men jag ska gå en sväng runt kvarteret nu.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"