Hjälp! Påklädningstips för 7 måna

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
LinaB

Hjälp! Påklädningstips för 7 måna

Inlägg av LinaB »

Hej!

Sedan vi kom hem från en solresa för två veckor sedan så gillar Ella verkligen inte att klä på sig. Tidigare har det varit ytterkläderna som det varit jobbigt kring (men hanterbart) men nu gäller det i princip alla kläder och protesterna har också eskalerat till "olidlighet". Det känns lite tungt och jag tycker att jag försökt det mesta. Varit lugn och inte stressat upp mig, berättat för henne vad det är vi gör, frågat henne om hon vet var armen ska vara, provat att stå upp (ligga är inte så poppis längre), mutor av alla de slag.... etc etc. Men inget tycks hjälpa.... :( Hon är ju inte så gammal än, snart 7 månader, så jag har lite svårt att applicera annat om påklädning som det skrivits om på forumet. Jag har märkt att 8 månadersångesten förmodligen har startat och påklädningen kanske hänger ihop med det...? Hoppas på att någon har något tips på vad man kan göra för att komma ur detta...
Mamma till Ella 040927 och Alva 061007 :heart:
Båda är barnaboksbarn från start :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det har ar en v'aldigt liten flicka som maste kallas bebis. Sa slopa pratet. Vill hon sta sa lar dig kla henne medan hon star och gor det snabbt. Hon far inte hinna bli for varm innan ni ska ut, och ar det problem med "vanlig" pakladning hemma och inne sa ligger det problemet hos dig. lilla mamma :!: Snabba effektiva ryck alltsa, och inga resonemang, som verkligen ar totalt meningslosa for ett sa litet barn :shock:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
LinaB

Inlägg av LinaB »

Oki :D Ibland är det lätt att glömma bort att hon faktiskt bara är en bebis... :shock:

Tack för ditt svar Anna!!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Val bekomme :D Med tempo, blubb i magen och lite bus fixar du det har galant :lol: Och mojligen blir hon sur om matningen/atandet tar for lang tid ocksa :?: Sa kor pa bara och darra inte pa malet :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
LinaB

Inlägg av LinaB »

Tack för din fina peppning!! :D Visst har du så rätt med maten.... :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"