Sedan vi kom hem från en solresa för två veckor sedan så gillar Ella verkligen inte att klä på sig. Tidigare har det varit ytterkläderna som det varit jobbigt kring (men hanterbart) men nu gäller det i princip alla kläder och protesterna har också eskalerat till "olidlighet". Det känns lite tungt och jag tycker att jag försökt det mesta. Varit lugn och inte stressat upp mig, berättat för henne vad det är vi gör, frågat henne om hon vet var armen ska vara, provat att stå upp (ligga är inte så poppis längre), mutor av alla de slag.... etc etc. Men inget tycks hjälpa....
Hjälp! Påklädningstips för 7 måna
Hjälp! Påklädningstips för 7 måna
Hej!
Sedan vi kom hem från en solresa för två veckor sedan så gillar Ella verkligen inte att klä på sig. Tidigare har det varit ytterkläderna som det varit jobbigt kring (men hanterbart) men nu gäller det i princip alla kläder och protesterna har också eskalerat till "olidlighet". Det känns lite tungt och jag tycker att jag försökt det mesta. Varit lugn och inte stressat upp mig, berättat för henne vad det är vi gör, frågat henne om hon vet var armen ska vara, provat att stå upp (ligga är inte så poppis längre), mutor av alla de slag.... etc etc. Men inget tycks hjälpa....
Hon är ju inte så gammal än, snart 7 månader, så jag har lite svårt att applicera annat om påklädning som det skrivits om på forumet. Jag har märkt att 8 månadersångesten förmodligen har startat och påklädningen kanske hänger ihop med det...? Hoppas på att någon har något tips på vad man kan göra för att komma ur detta...
Mamma till Ella 040927 och Alva 061007 
Båda är barnaboksbarn från start
Båda är barnaboksbarn från start
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022