Hoppas medecinen hjälper och att natten blir bra. Ser fram emot nästa rapport
Ida
annawahlgren skrev:Tredje natten: Fortsätt som under andra. Nu är det slutbuffat. Vid själva läggningen kan du – eller pappa, rättare sagt – buffa lite fint som markering, men han kan också tillämpa solfjädern enbart, efter det distinkta tillrättaläggandet, och hålla barnet på plats så några sekunder. Sedan går han direkt ut med ramsan utan att dröja på tröskeln.
Denna tredje natt ska påminnelseramsan fungera ensam (följd, efter nogsamt avlyssnande, av bekräftelseramsan). Du eller pappa ska inte behöva gå in alls. Nu ska ”dialogen” märkas. Reaktionerna, protesterna blir kortare eller uteblir helt. Barnet frågar - får svar - och nöjer sig. Nu ska ni kunna sova en stund mellan varven (nära, så att ni genast hör lille Gustav om och när han vaknar och kan störta till dörren med ramsan).
Så ska du absolut inte känna! Det är ingen tävling!! [-X . Vi har alla haft och har våra svackor. Det här är en process, ett nytt sätt att tänka och agera. Du ska försöka skifta mindset (ursäkta flosklet)! Du ser dig nu som en skurk och tycker SYND om lilla barnet. Gör inte det! Du ger henne en underbar gåva: trygg sömn och struktur i tillvaron. Alla sina behov tillgodosedda. Såklart det är jobbigt när dom är ledsna, vilken förälder känner inte så? Men du har VERKTYGEN!!! Jobba på och ge dina betryggande svar om och om ingen tills hon nöjer sig.Jag känner mig lite misslyckad att jag inte orkar vara så bestämd som alla andra verkar klara av att vara. Dock så tycker jag vi får till dagarna bra, än om inte alltid på minuten.
Du har ett väl uttänkt schema i teorin, om det sedan strular i verkligheten så struntar du i det just nu. Börja för allt i världen inte kompensera eller ändra nu. Det tar lite tid! Hon måste får en chans att förstå och anpassa sig.Tycker att lillasyster inte sover sina timmar heller pga liiiite senare läggning, tidigare uppvak både på natten och dagen.