Klart att du har 15 kor och 18 grisar också, det har väl alla?!
Schemat ser okej ut, kanske lite många mål mat - och vid den här åldern rekommenderas ju allt matintag inom en timme (och 4 mål + nattslurk).

Men, Anna har nyss sagt till mig att man kan införa t ex ett mellanmål (som jag har gjort vid 12) om man vet varför man gör det.
Är det så att hon är snuttig på natten så kan du vinna mycket på att ordna upp målen på dagtid också (3,5-4 tim emellan).

Det jag slås av är att du kanske har samma problem som jag hade vid långluren? Jag placerade den med start 11.45 (efter 2 timmars vakentid liksom ni har nu) för att passa in mattiderna men sonen var helt enkelt inte tillräckligt trött då och det blev en massa stoj och missnöje vid läggning, för att inte tala om 6-7 uppvak under 2 timmar.

Därför sköt jag fram luren till 12.30, därav det sk. mellanmålet före. Och då föll även de andra lurarna på plats (iofs kortade jag ned fm-luren också).
Nu flyter allt på perfekt.

Han gnölar lite vid insomnandet på fm- och emlur men somnar inom 3-4 minuter med ett par vagndrag om/när han frågar. Långluren somnar han själv, i värsta fall behövs ett par skakningar i handtaget och jag får väcka honom efter 2 timmar - inga uppvak!
En sak som jag har infört är ett skynke på vagnen så att han inte ser vid ev. uppvak. Han börjar bli så nyfiken den lilla prinsen.

Kanske är hon inte tillräckligt trött inför långluren

Du skulle ju kunna flytta fram luren 12.45 en halvtimme eller 45 min utan att målet kl 15 störs avsevärt. Även om det blir kl 15.15 så äter hon ju fortfarande inom 3,5 timme från förra målet och det borde inte vara några problem.

3 timmars promenad

Jisses så smal man skulle vara!

I mina sämsta ögonblick så har jag tänkt att vore det inte för sonens bästa (dvs tillfredsställt sömnbehov) så skulle det inte vara så dumt om jag var TVUNGEN att gå 2 timmar om dagen.

Fastna inte i vagnandet. Ge henne förtroendet! Med struktur på dagarna och rätt Attityd fixar ni absolut det här tillsammans!
Vi höll på att fastna i vagnandet den här perioden nyligen när det har strulat. Men det GÅR ju bara inte! Korna råmar ju ihjäl sig om man hela tiden ska springa och dra vagnen.
Nu har vi varit stenhårda och vagnat väldigt "nyanserat". Alltså vid högljudda protester har vi dragit ett par rejäla tag som besked/påminnelse om vad som gäller och sedan låtit honom vara eller möjligen ett par mjuka drag som "belöning" när han lagt sig ned. Vi har backat och överlämnat mer åt honom själv och det har funkat!

(En viss skillnad är det kanske i och med att vår kille kan det här med att somna själv och egentligen vet vad som gäller. Har bara varit i en mer frågvis period).
Anna brukar säga att du ska "inte-vagna" mer än det du vagnar, så tänk på det! Snabbt därifrån och långsamt dit...typ
LYCKA TILL NU!