Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Tinis kackeltråd

Inlägg av Gäst »

Jag behöver en kackeltråd innan jag svamlar bort varenda tråd där ute! :shock: :oops:

Så haha! :lol: Här tänker jag bre ut mig och svamla om allt möjligt kul och okul! Väkomna att göra mig sällskap alla ni som har lust!

Svårt sällskapssjuk Tinis :D
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

*Dyker ner här efter att ha jagat runt dig i hela forumet*
Andfådd nu :lol:

Innan vi går till mindre allvarliga samtalsämnen MÅSTE jag ställa en fråga jag varit på väg att ställa men hela tiden glömt bort det.
-Det med 20 minuters lurar "som man bjuder på". Alltså nog för att Klimp nu är en SS men dessa kostar mer än de smakar. Vill jag bjuda på 20 min för att han är såå tröööött så tar det minst 20 minuters gnöl och böl. Hur funkar dina älsklingar? Seriöst, somnar de pang bom :shock:

Nu till kackel :lol:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad trevligt Tinis!

Jo vi kapade ju Lena Hs tråd för några dagar sedan. Kanske inte så snällt :oops: Så vad smart av dig att starta en alldeles egen trå så att inte fler blir kapade :D

Jag kacklar gärna om både ditten och datten med dig. Är just nu ensam med sjuka barn sedan en vecka tillbaka och det är mindre kul, suck. Så du får gärna pigga upp mig lite:wink:

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

*Trummar med fingrarna och väntar på Tinis som är inne och kacklar i min senaste tråd* \:D/

Hej ilindstrom, så ni har också kapat trådar *s*?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tadam! :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad roligt Ida och Kalaskakan! :lol:

Ida, jag är också ensam. Var sååå deppig igår men idag är det bra igen. igår kväll när alla (maken, föräldrar) hade åkt så kände jag: TAck och lov att jag har forumet ikväll. Det känns som ett gäng kompisar sitter där. Och nu har jag visserligen några vänner IRL också...men tja, ni vet! :D

Kalasis: Vaddå bjuder på 20-minutare???! Det gör man väl inte!! Man bjuder möjligtvis på en 5-minutare! Men det har jag faktiskt aldrig gjort, av någon anledning jag inte vet just nu.

Ja, alltså, jag vill ju INTE skryta, men lill-Signe somnar faktiskt verkligen pang bom just nu. ALLA lurar och ALLTID till natten. Vet inte vad det tagit åt henne, men hon älskar det här schemat och allt är i balans förmodar jag. Sen suger hon ju så väldans på tummen också... det hjälper säkert henne jättemycket att komma till ro.

KRAM på er!
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

HEEEEEJ! Jag vill oxå vara med och leka :lol: får jag????
Kalaskakan: Jag bjuder på förutsättningar att sova 5-20 min. kan säga att dom sällan tas! Du kan ju bara ge förutsättningar sova måste ungen göra själv :shock: Man kan ju ta tid från det att dom somnar alltså blir det en 20 minutare el 5 minutare. El så tänker jag ok, det är hennes val vad hon gör m sin sov tid liksom, så jag tar upp. Jag ser det mer som en paus och om hon somnar så får hon, om inte så går det oxå.
Jag är alltid pratglad ensam el ej :roll: så det här är ju suuuper Tinis :!:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tinis aaah, det förklarar saken, då är jag med. Det är nog jag som har blandat ihop begreppen. De enda 20 min:s Klimp får är de planerade i bilen på vägen hem från mina föräldrar. Eller när han inte behagar ta sina 45' (de få förvisso) och behöööver 20 till, då passar sig en bilutflykt förnämligt bra.

5 minuters får ske när han kör en Lill-Signe :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Mmm, det där med tummen har ju sina fördelar, fast inte ute i vagn och vinterväder. Hur gör du Tinis. Tore blir rätt förbannad när vanten är i vägen. Fast jag tror vanten duger rätt bra, är liksom slemigt varm när han plockas upp :wink:

Jag håller med dig att det är skönt med forumet i sin ensamhet :wink: Framförallt efter ett par veckor ensam på kvällarna, jag och mina löss. Fast nu kommer ju maken hem om två dagar. jipiiii, då ska ha få torka snor och jag ska bara toffla runt och mysa.

Kalasklimpen, jag följde din kurninstråd. Skrattade så jag fick ont i magen över dina målande beskrivningar :lol: :lol:

God natt för mig
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Johanna, ok hyvens tack fär ditt svar! Nja som sagt, de "bjudna" 20 minuters kostar som sagt mer än vad de smakar om de sker i hans säng. Han är, när sådana behövs, så otroligt trött och har megasvårt att somna vilket resuleterar i ilsket gråt varpå hans sällan sällan tar sig luren och vaknar lika ilsk.

Vad gäller förutsättningarna så är Klimp väl införstådd med dessa (eller shall I say "hans mamma" :roll: ) *s* Nävars men så var det i början, hu så ångestladdat. "Kommer han att sova nu då eller måste jag ingripa?"

Jag hade hakat upp mig på just, bjuda på 20 minuter, det lät så himla lätt för alla.
Men då har jag i min förvirring gjort "rätt". Han bjussas på dessa i bilen då inget annat går.

-Och missförstå mig rätt alla nu, jag har tinitus i fingrarna och kan inte riktigt uttrycka mig rätt!
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Gu' vad jag är efter. Hinner precis posta ett inlägg och så hinner jag se ett annat jag vill svara på #-o

Det var värst vad allas makar åker iväg och kommer tillbaka nu'ra :shock: *Låter en smula ironisk* Kunde inte alla makar ha åkt när min var borta??
:mrgreen:

Ida vad roligt att du följde min tråd, vad glad jag blir! Jag blir också rörd över hur många det faktiskt var som följde mig. Där (här) satt jag och kände mig som världens ensamaste och där satt ni och följde *rörd*.
Ja, jag säger då det, jag är SÅ himla glad över att jag hittade hit!

8) solar mig nu i glansen över berömmet jag får av maken för work well done och svärmors min ikväll, som är här och hälsar på, när Klimp somnade prick 10 minuter efter läggning, trots enorm förkyllning, hosta OCH spya.

Glida runt i tofflor är gott!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Kalaskakan skrev:Tinis aaah, det förklarar saken, då är jag med. Det är nog jag som har blandat ihop begreppen. De enda 20 min:s Klimp får är de planerade i bilen på vägen hem från mina föräldrar. Eller när han inte behagar ta sina 45' (de få förvisso) och behöööver 20 till, då passar sig en bilutflykt förnämligt bra.

5 minuters får ske när han kör en Lill-Signe :wink:
Huvet på spiken, så gjorde jag med. Nu kan jag dumpa i säng om det varit riktigt eländigt av någe skäl. Sjuk eller allmän bedrövelse, som i julas. Kusinöverskott, det kostar på att vara ensambarn... Då sover han gärna 20 min... :roll: :D

Annars blir jag gräsänka i helgen, Världo.
Gäst

Inlägg av Gäst »

[quote"Johanna w"]HEEEEEJ! Jag vill oxå vara med och leka får jag???? [/quote]
Så klart! :lol:

Jamen inte ska man bjuda på förutsättningar till en 5-20 minlur UTÖVER schemat??? Ligger det en 20-minutare inplanerad eller när gör ni så? Jag har t ex 1,5 och 45 som daglurar och that's it. Inget mer bjudande på lurar utöver dom, ifall hon inte är sjuk eller så... vad menar ni egentligen?
ilindstrom skrev:Mmm, det där med tummen har ju sina fördelar, fast inte ute i vagn och vinterväder. Hur gör du Tinis. Tore blir rätt förbannad när vanten är i vägen. Fast jag tror vanten duger rätt bra, är liksom slemigt varm när han plockas upp
Signe hade napp första 5 månaderna och sen INGET. Vid 8 månader började hon suga på tummen. Jag var lagom nöjd... men hon är jättenöjd om man säger så. Hon sover nästan alla sina pass inomhus i sängen. I lördags sov hon sitt långpass i vagnen väl inbakad i helvantar, så det bidde ingen tumme där. Men det gick bra ändå.

Är så löjligt rädd att hon ska suga på tummen tills hon är typ 15 :oops:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

De ggr jag vill "bjuda" på 20 är när han behöver behöver behöver dessa pga störd lur av någon anledning.
Vid sjukdom kör jag med fri sovning.
Gäst

Inlägg av Gäst »

TorpSara skrev:Annars blir jag gräsänka i helgen, Världo.
Världo?

Angående lurarna igen... ni menar alltså om någon lur strulat rejält eller om bebis är sjuk etc... DÅ erbjuder ni en extra liten lur på sisådär 5-20 min. korrekt uppfattat?

Kalasis: Haha, nu kan du sitta där med din make och se oss fria kvinnor ha roligt på nätet! :^o

Förresten, TorpSara, ska inte DU bli dipl någon gång?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"