Gulliga Torsmamma

jag bara väntar på lite uppsträckning à la terrier.
I fredags var jag och pojkarna på utflyckt. Tanken var att vi skulle komma iväg klockan nio när Sigge ändå skulle sova men vi kom inte iväg förrän halvt tio. Hm, undrar varför

Tidsoptimist, jag

Nej här skyller jag på Pappan som absolut skulle baka bröd tidigt på morgonen istället för att hjälpa till med grabbsen. Nåja iväg kom vi ju.
Först körde vi till stan där vi var på Komvux för att anmäla mig till en distansutbildning. Måste läsa in matte B och C eftersom det helt plötsligt ingår statistik i min magisterexamen som jag pluggar till. Suck vad livet är ombytligt. Sigge sov i bilen men vaknade när vi var uppe hos studievägledaren, han inspekterade stället och konverserade artigt med andra blivande studenter och personal.

Emil röjde runt som en vilde. Nej det gjorde han ju inte, däremot läste han en massa informationsbroschyrer om olika skolor, kramade om en ung kille som skulle plugga, kröp runt på golvet och skällde samtidigt som han sa att han hette Ajax

och ropade JIRAFF BAJS samtidigt som han tittade bakom gardinerna. Kan lova att samtliga som var på det stället hade väldigt roligt.
När vi skulle gå vinkade han i dörren och sa HEJ HEJ TACK TACK.

Han är så otroligt artig när han bara vill den lille busen. Själv var jag ûbercool hela tiden, fyllde i blanketter, frågade Emil om han hittade något Jiraffbajs samtidigt som jag pratade lite med Sigge som inte brydde sig ett dugg om mig.
Nästa anhalt var Hembygdsparken och där var det tomt. Inte en unge så långt ögat kunde nå. Trist men Emil är ju van att leka ensam så han roade sig kungligt i lekparken medans Sigge sov i vagnen. Kaniner och höns inspekterades och så pratade vi med papegojan Elmer som kunde säga goddag goddag. Sen blev Sigge hungrig, prick på rätt tid, så då fick han en portion tuttmat som han sög i sig med god aptit. =P~
Eftermiddagen tillbringades i hemmets lugna vrå och när kvällen kom var Sigge så gräsligt trött efter dagens övningar. Han kunde bara inte äta sig mätt utan vi fick lägga honom och låta honom sova i 45 min för att sedan fylla på med mer mat. Det funkade bra och han somnade om mätt och go. Natten var helt bra, Pappan hade ansvar för minstingen och det funkar ju alltid fint. De har nämligen bra koll på klockan.

Sigge vaknade tio före fem och då serverade jag tutt-frukost. I exakt sju minuter åt han och sen ville han inte ha en droppe till. =; Pappan la honom i vagnen, drog två drag och sen somnade hela familjen, ja förutom Emil då för han sov ju hela tiden.
Om nu Sigge envisas med att äta i ynka sju minuter så tycker jag att han kan sova hela natten. Så de så.
I lördags hade vi stora röjardagen, vi försökte få ordning på gäststugan som vi använt som allmänt förråd. Vi lyckades dock inte fullt ut men vi har ju några helger till på oss innan stugan ska bebos avs släkten som kommer på Sigges dop. Emil hjälpte tidvis till med arbetet medans Sigge sov gott på altanen.
Så blev det då natt igen och vi föräldrar hade bestämt att Sigge skulle sova från nio till halv sju. Lite tidigare uppgång var planerad eftersom vi simmar på söndagar. Sigge sov och sov och sov och vaknade tydligen vid fyra och så fick Pappan vagna ett par omgångar innan han somnade om ordentligt strax före fem. Han var aldrig speciellt upprörd, Sigge alltså, utan mest lite smågnällig. Själv sov jag gott och hörde bara någon lite diskussion vid halv femtiden.

Jag sov faktiskt jättegott.
Idag har vi haft fullt program. Man kan väl säga att vi lever efter devisen allt eller inget. 8) På morgonen var vi iväg på babysim, för Emils del är det femte terminen och för Sigge var det debut i bassängen. Sigge tyckte att det var jätteskönt, han fick vara visningsobjekt för ryggläget som vi tränar varje kväll i badbaljan när öronen ska badas och sen dök han två gånger. Han var så nöjd hela tiden och det är så skönt att vara så nära varandra i vattnet. Vi har ju inget badkar hemma och i badbaljan får ju knappt Sigge plats längre.
När vi kom hem var det lunch och sen sov bägge grabbarna middag medans jag rastade hundarnaoch Pappan bakade bröd. (Tack Blomman för att jag får äta hembakat bröd som smakar så otroligt gott)
Innan Sigge vaknade gick hela familjen upp till mormor för att fika och fira morbror som fyller 60 år. Bägge grabbarn höll hov och de är så underbara att ha med sig bland folk. Glada och sociala så det bara stänker om det. Sigge pratade med gammelmorfar som är 90 år och de två har något gemensamt som är så vackert och härligt.
När vi kom hem från födelsedagsfirandet var det middag, välling och sänggående för Emil och tuttemjölk och vagngående för Sigges del. Pappan och jag ägnade lite tid åt det fortsatt röjandet som aldrig verkar ta slut.
Nu har Pappan tagit nattåget till huvudstaden för att därifrån fortsätta till Finland med flyg i morgonbitti.

Jag gillar inte när han åker hemifrån, han ska vara här hos oss. Vad har Finland som inte vi har

Varför ska de få ha Pappan hos sig när han borde vara här

Hm, misstänker att det har någonting med lön att göra.

Vi försöker se positivt på det hela och längtar nu till onsdagkväll när Pappan kommer hem igen.
Kram Susan