Idag sprack schemat. Jag åkte buss in till stan och junior somnade som han ska/brukar omkring 11.40. Tyvärr åkte vi en gammal buss och den både lät och skumpade rejält. Junior brukar tycka om att sova på bussen, men den här gången blev det för mycket även för honom. Han sov således bara 20 min... Det här var vid tiden för hans lååånga middagslur (11.30-14.00) så jag kände mig rätt konfundersam/hjälplös hur jag skulle hantera det. Väl inne i stan gjorde vi några ärenden och till slut när han började se trött ut igen, tog jag beslutet (det var en chansning) att lägga för vagnen en filt. Han somnade
Jag visste som sagt inte hur jag skulle hantera detta (är ju så van att schemat "hålls") så jag tänkte att det är viktigt att han får mat i sig på de bestämda tiderna. Jag väckte honom således 14:15 (utnyttjade marginalkvarten) och gav honom mat. Innan vi skulle gå på bussen hem somnade han igen. Då hade det bara gått 1 h 15 min sedan jag väckte honom och så snabbt brukar han inte sova. Han brukar vara vaken 2 h mellan lurarna.
Han sov sött på bussen och sedan väcktes han 30 min senare av min jä-la mobilsignal som han AAAAAAALLLLTID vaknar av (grrrrrrrrrr
Jag kommer att ge honom mat nu kl 17 som vanligt, men det finns ju ingen chans i världen att han kan vara vaken till 20 då han ska sova........
Shit, shit, shit vad gör jag????????????????????
Schema i all ära, men det har hänt mig förrut att junior inte sover (antingen somnar in eller sover så länge som han ska/brukar) som vanligt när vi är från hemmet. Hade jag inte varit en AW-förälder så hade jag ju aldrig reagerat...
Råd sökes!!!
Kram
Kristin