Igår hade vi en härlig dag för det regnade inte på förmiddagen.

Man lär sig att uppskatta det lilla. Flyter man inte bort är det bra.
Sigge sov sin förmiddagslur ute i trädgården medans Emil och jag utförde viktiga sysslor.
Först sågade vi ner tre grenar på ett par träd. Grenarna var i vägen och idag var dagen de skulle ner. Jag sågade och Emil hejade på och höll i bordet jag stod på så jag inte skulle ramla ner. Visst är han duktig som tar han om sin mor?
På den ena grenen hade Pappan hängt ett äpple till småfåglarna. Dessa små flygande djur uppskattade tydligen inte den vänliga gesten utan ratade äpplet utan förklaring. Emil och jag diskutera saken för några dagar sen och kom fram till att de inte tyckte om skalen. Jag bet då bort några bitar skal och sen väntade vi på att de lyckliga småfåglarna skulle komma flygande. Det gjorde de inte.
Nu tog vi då ner grenen med äpplet och så fick den ligga en stund på gräsmattan medans jag drog bort de andra grenarna till uppsamlingsplatsen för nedsågade grenar. När jag kom tillbaka runt husknuten stod Emil och åt på fåglarna lilla äpple. Utan att hålla i det bet han små bitar av äpplet och tuggade i sig med god aptit.

Jag frågade om det var gott och fick svaret Mmmmm. Tyckte att han kunde få ett eget äpple så vi gick och hämtade ett och det åt han upp. Något skrutt till hundarna blev det inte!
Sigge skötte alla sina lurar exemplariskt och bara skrattade när han var vaken.

Han är ingen större utmaning men så gullig så man blir knäsvag och det kan vara en utmaning i sig att gå runt med svaga knän.
La Emil klockan sju och fick två timmar tillsammans med Sigge-Pigge eller skorv-Olle som han kallas lokalt. 8) Han åt duktigt om man nu kan äta duktig sen badade han och det är nog dagens höjdpunkt. Så nöjd han är när han kan sprattla fritt och man ser och hör riktigt hur han njuter av badet. Får se vad han säger när babysimmet börjar om två veckor.
La honom strax efter nio, han har en förmåga att vilja suga i sig sista droppen mjölk när det är nattslurksmatning. =P~
Pappan kom tillbaka från huvudstaden väldigt sent på kvällen, inga småpojkar var vakna så han fick hålla till godo med mig. Jag gillar onsdagar och jag gillar Pappan.
Emil sov hela natten

Inga drömmar, inga rop på mamma eller pappa utan bara riktigt god sömn. Det gäller verkligen att hålla hårt på trafiken i hans rum när han sätter igång, det innebär ingen trafik. =; Så enkelt är det och samtidigt så svårt. 8) Men jag, den coolaste i byn fixar biffen så nu är vi tillbaka på banan igen.
Sigge sov som en stock ända tills klockan var tjugo i fem, tog upp honom, dockade fast honom vid tutten, han åt i femton minuter, la tillbaka honom i vagnen, vände på mig och somnade. Misstänker att Sigge också somnade efter att ha bökat runt lite för att hitta hankan att suga på. Jag undviker i det längsta att vagna på natten för det är så himla lätt att man hör minsta gny och så drar man igång och så får man hålla på hur länge som helst. Resultatet blir en irriterad mor och en unge som inte kan sova för att mamman stör.
Idag har vi haft en fin dag fastän regnet öst ner. Sigge har som vanligt sovit sina två första pass utomhus, idag blev det på förstukvisten för där är det tak över huvudet. Pappan jobbade hemma och när jag rullat ut Sigge för andra luren och kom in igen såg han ut som ett frågetecken. Han undrade om jag bara stjälpt av ungen där ute för han kunde väl inte ha somnat så fort? Jo då, jag vagnade två drag, Sigge knölade lite och somnade. Han gillar att sova och att vara vaken och att bada och att prata och att leka med Emil.
Emil och jag gick genom skogen upp till mormor för att lämna inbjudan till Sigges dop. När man är i skogen är så mycket tillåtet som man inte får göra inomhus och det gäller verkligen att passa på. Vi började med att skrika av oss. Då turas vi om att skrika riktigt högt, så där så det ekar mellan träden. Skönt faktiskt. Sen tuggade Emil på några träd, han får ju inte bitas men måste ju ändå får utlopp för sin bitskhet. Inomhus får han bita på jiraffen men utomhus går de bra med träd.
Regnet öste ner och det blåste så vi knappt hörde vad vi tänkte men det är ganska mysigt på sitt egna lilla vis.
De senaste veckorna har vi letat jiraffbajs när vi är i skogen. Vi vill gärna hitta en jiraff

och hittar vi bara lite jiraffbajs så måste jiraffen finnas i närheten. Än så länge har vi bara hittat älgbajs, hundbajs, rådjursbajs, fågelbajs och massor med hästbajs. Men vi ger inte upp, ånej letandet fortsätter med oförminskad styrka.
På eftermiddagen kom kusinerna J och T på besök och med sig hade de nybakad kladdkaka =P~ . De är för underbara.

Sen lekte de kurragömma med Emil som hela tiden gömde sig på samma ställe.

Men så roligt han hade och vi andra också, vi skrattade så tårarna rann.
J är, tillsammans med sin kompis E, fadder till Emil och nu har vi frågat kusinerna D och T om de vill vara faddrar till Sigge. D svarade JA absolut! Och i nästa andetag: vad ska jag göra då?

T sa att han inte var bra på det. Men vi vet att T skulle vara en toppenfadder och vi vet att han vill men han har lite dåligt självförtroende så vi har startat en upplyftande kampanj som ska leda till att han tackar ja och så blir alla lyckliga.
Dopkorten är utskickade och jag bara måste göra lite reklam för anna som ni hittar här på forumet och i verkligheten i Ulricehamn. Hon gör nämligen de allra vackraste papprena med blommor i och så trycker hon fin text och vips har man så vackra inbjudningskort så man bara dånar och det till en mycket rimlig peng. Emil och jag hjälptes åt att trycka Sigges fötter på kortens framsida. Ja Sigge var också med, det var ju hans fot det gällde, men jag kan inte säga att han gjorde någon aktiv insats. Han hängde i mina armar och sprattlade lite glatt.

Emil målade Sigges fot och så fick jag trycka ned den på pappret. Vilket team

Oslagbart.
Ikväll lämnade jag huset för att storhandla och det var så skönt efter tre fyra dygns hemmavarande. Tänk att det känns befriande att storhandla

. Pappan tog hand om killarna och gav Sigge tuttmjölk på flaska vilket hade gått fin-fint. Ungen gillar ju mat så varför skulle han krångla+ När jag kom hem sov Emil och Sigge låg och plaskade i badet medans Pappan damsög, nej då jag skojade bara. Pappan höll givetvis i lillpojken och de hade så mysigt. Det vet jag för jag smygtittade.
Nu ska jag sova, resten av familjen gör det redan.
Kram Susan