Jag gjorde bort mig i min iver

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Elle

Inlägg av Elle »

Precis så ska det vara Johanna, Barnaboken ska vara som en vän att hålla i handen. Vi finns alltid här :D NJUT av varandra och kom ihåg att lägga in lite extra utevistelse och social delaktighet, det kan hjälpa.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
duggan

Inlägg av duggan »

Ååååh tack det är verkligen roligt att höra! Jag säger precis som Elle, ta hand om er, och njut och var glad över att du "hittat" BB :wink:

Stora varma kramar från Norr! //Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Hej på er! Positivt att det gått ett tag sedan sist :wink: Allt går kanon här hemma men jag har en tanke i förebyggande syfte som jag behöver någon att bolla med.
:arrow: Hur ska jag gå till väga på nyårsafton :?:
Vi ska ha vänner och familj över hos oss. Tycker att det är bäst så. Men jag undrar vad jag ska göra OM Karisma vaknar och är rädd pga smällarna? Hon känns ganska svajig just nu (8- månaders ångest). Så ska jag "bara" ramsa? Hålla om henne i sängen? Ja, jag vet inte vilka alternativ och lösningar det finns
- därför är det ju så bra att ha er :heart:
Men just det här att de ofta håller på en timme och sen om hon är rädd. Det är det jag inte har erfarenhet av...

God forsättning och en stooor kram från oss :!:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Johanna :D

Leia 2,5 år inväntar nu sin tredje nyårsafton. På sin första bodde vi mitt i centrala Gbg och mitt i ett veritabelt raketinferno. Inte ett pip från tösen.

Förra året hade vi flyttat till "landet". Mycket smällare även här. Inte ett knyst.

Mitt råd: ramsa om du tycker annars låtsas som allt är i sin ordning :thumbsup: Att hon skall vara kvar i sin säng oavsett är väl självklart, det tror jag att du känner trots din oro. Men släpp den och jag gissar att du blir positivt överraskad :D

Lycka till önskar Nancy
duggan

Inlägg av duggan »

..och kanske en radio på så maskeras smällarna lite när det hela tiden är en bakgrundsljud...
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Tack för svar!
Självklart ska hon vara kvar i sängen hon ska ju sova och det gör man ju inte i någons famn :lol:
Skönt att höra tt det har gått bra för er. Då släpper jag det genast och förbereder mig på att njuta ist :wink:

Tack igen och ett gott nytt år :!:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
duggan

Inlägg av duggan »

Gott nytt år!! :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fint tips från duggan :thumbsup:

Gott nytt år Johanna :D
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Hej igen. Den här tråden dör aldrig :wink:
Tack för de bra tipsen ang nyår. Hon sov som en stock utan ett ända uppvak och vi hade fullt ös m 20 gäster så det var solklart :D
Jag har det lite struligt här hemma...igen...
Hon sover aldrig längre under sina lurar. Hon ligger där och pratar och står i sängen, vagnen har jag uteslutit som sömnplats efter att hon ställde sig upp mot suffletten. Vet inte vad jag ska göra..
Jag har ett "piggis" schema ( har alltdi haft det) och det ser i dags läget ut så här:
12-20-1,5. Hon äter bra och är glad som vanligt. 20 min luren är knepigast igår sov hon bara 10 min under den luren och idag 7 min. Jag har kortat ner den från att ha haft 45 min därför är jag strikt med tiden så att det skulle ha en chans att sätta sig.
Ursäkta om det är osammanhängande el fel stavat är lite slut i skallen idag :oops:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Måste tillägga att under 1,5 luren som är 13-14,30 så vaknar hon kl, 14.
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Inga tankar????
Någon...
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej Johanna! Tänkte på det jag sa till dig förut med det kolsvarta rummet. Har du tänkt något på det? Jag tror absolut at tdet skulle ha effekt. Kan man kanske ordna lite frisk luft också? Du kan ju ha fönstret öppet innan hon lägger sig.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Tack för dina tankar Emma behöver någon att bolla med :)
Jo, jag vädrar alltid under dagen innan och efter sovning. Ang mörkläggningen så har jag hängt upp ett mörkt lakan för fönstret men det tycks inte göra någon skillnad :?
Idag sov hon dock bättre och jag lade henne 18,30 igår ( sömn föder sömn) tänkte jag, så det kanske hjälpte till lite.
Men vet inte vad jag gör för fel...
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Menar du att det inte gjorde skillnad för ljuset eller för sömnen? Annars får du kanske ta en sopsäck och tejpa med svart tejp, ser inte så trevligt ut men vad gör man inte... Sen kanske det är lite kvarhängande 8-månaderskris också.
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Hur går det för er?

Hur länge har dagslurarna "tjorvat" för er?

//Malin
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"