Jag är så stolt och tacksam

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Jag är så stolt och tacksam

Inlägg av /LO »

Måste bara berätta om våra senaste dagar.
Vi har börjat jobba igen efter långa ledigheter. Vera är hos sin dagmamma och stortrivs. Genomblöta kläder varje dag efter utevistelse i blöööööt snö i regnväder.

När vi kommer hem är jag koma-trött. Jo, gravid-trött har jag hört att man kallar det :roll: :lol: :sleep:

Så igår när vi var på väg hem sa jag att vi åker hem och äter mellanmål, sedan måste jag vila en stund. Du får vara med och vila eller leka för dig själv.
Hon skulle också vila. Men hon var ju inte så vila-sugen egentligen så hon tog fram den bok som pappa läser och började "läsa" för mig :lol: Sedan kröp hon runt en stund. Jag märkte inte så mycket, för jag somnade ganska snabbt.
Efter ett tag hör jag en bit bort FÄÄÄÄRDIIIIIG :shock: :roll: :sleep: :lol: Bara att masa sig ur sängen.
Jag hade faktiskt hunnit sova en stund och när jag väl var uppe kände jag mig lite piggare.
Nytorkad i rumpan frågade Vera om hon fick bada idag (läs igår). Jo, det går väl bra. Före Bolibompa? Jo, det kan du väl göra. NUUUU :?: :D Mamma kan inte vi bada nu, du och jag [-o< :heart: Vilken underbar idé :!:

Så vi fyllde badkaret klädde av oss och hoppade i. Vi myste en lång stund, sedan gick jag ur. Vera ville bada en stund till och plaskade, simmade och lekte säkert en halvtimme till. Jag satt bara på toa-stolen som sällskap.

Idag var jag lika trött. Hon tog med sig lite ritpapper och satt och ritade i sängen när jag sov en stund. Utan knorr, utan gnäll. Hon pratade lite med mig ibland, men insåg väl att det var meningslöst eftersom jag var oförmögen att svara :sleep: :lol:

Jag är så stolt över min stora lilla tjej. Det är så skönt att hon bara accepterar tillvaron, även om vi inte är så aktiva hemma varken med saker som måste göras eller med att umgås. :D :heart: :cry: :heart: :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

ÅH, va mysigt att läsa! Vilka gosiga dagar ni har, underbart att du passar på att njuta också! Man glömmer nästan det när man är sådär fruktansvärt trött så man håller på å dööööö när man är gravid :lol:

Min Arvid är inte så gammal som din Vera, men hälsar att bad ihop är uuuunderbart. Han och pappan kvällsbadar varje dag :heart:

mys på bara! Härligt :D
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

:D :D :D

Härlig läsning! Så var min pojke också då jag gravid med flickorna. Inte gnällde han eller klagade då jag måste vila. Sista tiden var jag så otroligt stor och klumpig och trött att jag just orkade röra mig mellan sovrum, badrum och kök. Mest låg jag i sängen eller på soffan och sov. Sonen låg oftast bredvid mig och läste bok eller lekte. Och han viskade för sig själv då han lekte. Så att jag skulle få sova ifred, sa han.

De är så kloka, våra små.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D SÅ fint och härligt det är, sånt där! De bara måste ha någon slags inbyggd radar ibland, de små liven, och bara känner av sig själva att mamma verkligen måste få vila. Då får hon det :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack för att du delar med dig :D
Elle

Inlägg av Elle »

Kloka Vera :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"