Träning -08
Uj uj, ni ser själva hur usel jag är. Jag har inte ens skrivit i den här tråden sen mitt första inlägg för nån vecka sen, eller två. Och än mindre tränat då också förstås. Skäms på mig.
Huset vi ska flytta till ligger läskigt nära ett motionsspår, så det GÅR ju inte att ursäkta sig sen. Även om jag avskyr just springandet som motionsform. Men man kanske kan börja med promenader i rask takt, och stavgång kanske, nån som har erfarenhet av det?
Huset vi ska flytta till ligger läskigt nära ett motionsspår, så det GÅR ju inte att ursäkta sig sen. Även om jag avskyr just springandet som motionsform. Men man kanske kan börja med promenader i rask takt, och stavgång kanske, nån som har erfarenhet av det?
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
-
Gäst
Måste smygrapportera: Jag cyklade på motionscykeln igår. 30 minuter!!!
Och det var precis så jobbigt och trist som jag visste att det skulle vara. Fy, jag är i så usel form att jag fick dra ner på motståndet hela tiden inom programmet. Men nu jädrans!
Tittade på reprisen på Carin 21:30. Gillar henne!
Lobilina: Pepp till dig! Springa är underskattat! Jag tycker det är den BÄSTA formen faktiskt. Riktig endorfinkick. Gå tar sån tid för samma effekt...
Men det är självklart lika bra (om inte bättre för oss förlösta
)
Kramar och uppmuntran till alla!
Tinis
Och det var precis så jobbigt och trist som jag visste att det skulle vara. Fy, jag är i så usel form att jag fick dra ner på motståndet hela tiden inom programmet. Men nu jädrans!
Lobilina: Pepp till dig! Springa är underskattat! Jag tycker det är den BÄSTA formen faktiskt. Riktig endorfinkick. Gå tar sån tid för samma effekt...
Kramar och uppmuntran till alla!
Tinis
Lobilina:
KOM IGEN NU OCH KÖR IGÅNG KVINNA
Jag har börjat stav-gå, och det känns riktigt bra. Vad var det nu miar70 skrev i träning -07-tråden :-k ? Det är 45 % (?) effektivare än att bara gå. Kan det ha varit så tro?
När jag springer kör jag intervall. Springer så långt jag orkar, går någon minut för att hämta andan. Annars kan man göra 5 min av varje, det är också bra
Tinis: Bra,bra!
Visst är det trist, jag vet, men om jag hade haft en tv framför min cykel, hade jag varit VÄLDIGT glad. Någonstans måste man börja. Sedan kan du ju öka och öka motståndet!
kram anna
KOM IGEN NU OCH KÖR IGÅNG KVINNA
Jag har börjat stav-gå, och det känns riktigt bra. Vad var det nu miar70 skrev i träning -07-tråden :-k ? Det är 45 % (?) effektivare än att bara gå. Kan det ha varit så tro?
När jag springer kör jag intervall. Springer så långt jag orkar, går någon minut för att hämta andan. Annars kan man göra 5 min av varje, det är också bra
Tinis: Bra,bra!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Japp, så är detanna skrev: Vad var det nu miar70 skrev i träning -07-tråden :-k ? Det är 45 % (?) effektivare än att bara gå. Kan det ha varit så tro?
Tror jag måste ta och plocka fram stavarna jag med
Och springa skulle jag SÅ gärna vilja börja med, men jag skäms nästan över att säga att jag aldrig varit nån joggare
Hur gör ni andra som har vinterväglag
Och som sagt, min träning kör i gång på måndag - då jäklar 8) !
Heja ni andra duktiga!
Och Lobilina - haka på mig! Pussla ihop ett träningsschema tills på måndag, så kör vi så det ryker!!!
Tack miar70
Ja, hur gör vi andra...Jag sprang en gång i världen, en sommar då jag var c:a 15-16 år. Nu är jag 39 år, och hade sedan dess inte sprungit
Så, i somras, när det var för fint väder för att köra inne-motion, testade jag, helt enkelt.
Sedan dess har det blivit c:a 1 spring-pass/vecka, och jag kör som sagt intervall, annars hade jag aldrig orkat
Är det halt ute kör jag något inomhuspass, man kan ju skada sig rejält om man vurpar och knäna far ur led eller nåt
Nu har snön kommit, men vissa dagar regnar det ju, och är barmark, då passar jag på.
kram anna
Ja, hur gör vi andra...Jag sprang en gång i världen, en sommar då jag var c:a 15-16 år. Nu är jag 39 år, och hade sedan dess inte sprungit
Sedan dess har det blivit c:a 1 spring-pass/vecka, och jag kör som sagt intervall, annars hade jag aldrig orkat
Är det halt ute kör jag något inomhuspass, man kan ju skada sig rejält om man vurpar och knäna far ur led eller nåt
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jag använder speciella dubbar (som broddar ungefär), som man trär på skon, när jag är ute och springer. Ett måste i det väglag som är i Östersund på vintern.
Jag älskar att springa, finns ingen bättre träning för att få den där adrenalinkicken. Blir som en drog. Är ute två gånger i veckan.
Linda
Jag älskar att springa, finns ingen bättre träning för att få den där adrenalinkicken. Blir som en drog. Är ute två gånger i veckan.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
I går invigde jag mina nya skor
Och fy tusan vilken träningsvärk jag har idag
Först var det 30 minuter abs, alltså mag/rygg träning, sen 30 minuter body pump. Superroligt men ack så jobbigt när man är otränad
Tror jag ska köpa kort på det stället jag var i går. Det var bra och rolig träning, det finns mycket att välja på (både klasser och styrketräning) + att man kan simma och basta 
Det är en bra tråd det här, alla verkar ha kommit igång åtminstone lite smått =D> Heja, heja!!
Det är en bra tråd det här, alla verkar ha kommit igång åtminstone lite smått =D> Heja, heja!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
-
Gäst
Jag älskar att springa. Men inte i den här formen...
Jag har som mest sprungit en halvmara (21 km) en gång men har hemliga våta drömmar om ett helt marathon. Sicken utmaning DET skulle vara då! Jag har en vän som efter tre barn + förlust av ett, många kilos övervikt, helt förstörd rygg och helt nerkörd hälsa, började löpträna och fick ett helt nytt liv såväl fysiskt som psykiskt. Sen gjorde hon Stockholm marathon. Sånt blir jag sjukt peppad av!
Yes, Sussi! Och det här med att börja lugnt... ? Inte din grej, eller?
8)
/Tinis
Yes, Sussi! Och det här med att börja lugnt... ? Inte din grej, eller?
/Tinis
Eh, väntar till våren kanskemiar70 skrev: Hur gör ni andra som har vinterväglagSpringer ni då med, eller väntar man till våren?
Mm, ska tänka på det. Det är lite körigt just nu bara, med visningar av lägenheten och annat flytt-ståhej. Men jag ska FUNDERA på detmiar70 skrev: Och Lobilina - haka på mig! Pussla ihop ett träningsschema tills på måndag, så kör vi så det ryker!!!
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
ahaaa - det låter ju smart! Jag VILL så gärna börja springa, men tror jag väntar till det blir barmark här, som Lobilina sägerLindaVega skrev:Jag använder speciella dubbar (som broddar ungefär), som man trär på skon, när jag är ute och springer. Ett måste i det väglag som är i Östersund på vintern.
I Sundsvall är ett tjejlopp i slutet på maj, kanske det vore nåt att sikta på :-k
Hej!
Har precis kommit hem från sjukhuset efter min bröstoperation. Allt har gått bra och med ett högerbröst fattigare, får powerpromenaderna vänta i ytterligare ett par dagar. Men idag ska jag på en kort långsam prommis och hur var det nu igen? Bättre lite än inget, var ju mitt måtto!
Kör hårt alla andra!
Kram Ottilia 8)
Har precis kommit hem från sjukhuset efter min bröstoperation. Allt har gått bra och med ett högerbröst fattigare, får powerpromenaderna vänta i ytterligare ett par dagar. Men idag ska jag på en kort långsam prommis och hur var det nu igen? Bättre lite än inget, var ju mitt måtto!
Kör hårt alla andra!
Kram Ottilia 8)
Mamma till flicka född 040903.
Ottilia - du kräver RESPEKT med den inställningen och kämpaglöden du har!!! Precis hemkommen från en stor operation mot cancer, och du har redan powerpromenaderna i tanken
Vilken härlig attityd och inställning!
Kram på dig
Kram på dig
-
Fd Medlem
Miar och alla ni andra som drömmer om att springa, lätt och ledigt:
Jag säger bara: Ta hjälp av adidas running coach!
http://se.running.adidas.com/
Man gör ett test för att avgöra hur programmet ska läggas upp, allt efter den egna förmågan. Så fyller man i vad man har gjort i en träningsdagbok, som man får feedback på. För den som är ovan är programmet ofta gå-spring-gå-spring. Så ökar man på springet allt eftersom, tills man kan springa en hel slinga. Mycket bra och metodiskt. Och effektivt.
Jag körde i våras och jag ljuger inte: Jag var (eller ok då, KÄNDE mig som) en gasell. Började fantisera om Marathon. Och det kändes inte alls orimligt. Men så blev jag ju gravid, då... Mådde illa, blev stor, fick ont i bäckenet osv.
Snart är jag med i den här tråden igen, dock!
Kram
Jag säger bara: Ta hjälp av adidas running coach!
http://se.running.adidas.com/
Man gör ett test för att avgöra hur programmet ska läggas upp, allt efter den egna förmågan. Så fyller man i vad man har gjort i en träningsdagbok, som man får feedback på. För den som är ovan är programmet ofta gå-spring-gå-spring. Så ökar man på springet allt eftersom, tills man kan springa en hel slinga. Mycket bra och metodiskt. Och effektivt.
Jag körde i våras och jag ljuger inte: Jag var (eller ok då, KÄNDE mig som) en gasell. Började fantisera om Marathon. Och det kändes inte alls orimligt. Men så blev jag ju gravid, då... Mådde illa, blev stor, fick ont i bäckenet osv.
Snart är jag med i den här tråden igen, dock!
Kram