Jag snittades i vecka 30, då hade jag skyhögt blodtryck + äggvita i urinen + att levern hade börjat svälla upp. Det tog två veckor efter förlossning för trycket att stabilisera sig (sjunka)och mina levervärden är fortfarande förhöjda (troligen för alltid) Nu hade jag en allvarlig form av preekampsli eller Hellp som det står i journalen. Konstigt nog hade jag inga kännbara symptom förrän levern började bete sig konstigt och då blev det bråttom Jag var inte heller speciellt medtagen fysiskt efteråt. Jag ser på kort att jag är fruktansvärt svullen och det är ju också ett tecken på havandeskapsförgiftning.
Jag var inlagd i drygt en vecka före snittet. Jag fick inte ens gå upp och äta i matsalen utan de bar in mat till mig. Jag fick gå på toaletten, men det var det enda Jag kände mig inte sjuk, var inte ens trött så det var supersegt att bara ligga i sängen hela dagarna. Har nog aldrig läst så mycket som då.
Är det fastlagt att du har havandeskapsförgiftning eller är det bara blodtrycket som är högt? Jag blev inlagd på stört efter rutinbesök hos min BM men då var det högt blodtryck i kombination med äggvita + att det var såpass tidigt i graviditeten
På neo låg det flera mammor som fött på vanligt sätt och som hade fått havandeskapsförgiftning i ett senare skede i grav, runt v 34-35. Jag tror de bedömer hur barnet verkar må, de kan ju bli påverkade av att ha fått för lite näring ( en konsekvens av hf) och då vill de nog gärna snitta.
Skickar många kramar

och hoppas att trycket stabiliserar sig.
Linda