Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

VILKET snyggt fokus-skifte! :lol:

Det man lägger fokus på får man mera av, säger jag vänner... 8)

The Thingy skall vi alltså enligt mig icke lägga fokus på ifall vi inte vill klona henne och se mera av henne...
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Päivi skrev: The Thingy skall vi alltså enligt mig icke lägga fokus på ifall vi inte vill klona henne och se mera av henne...
jo, drake får hon inte heller kallas...det är en förolämpning mot drakarna!

:wink:

å jag älskar Drakar :heart:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

/LO skrev:Ljuvligt!
Å jag längtar efter att få träffa er :heart:

/LO
å vi med Dig! :D

Det är en ära!

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok Fjällmor - ingen drake. 8) Nu tänkte jag på en väldigt speciell slags reptiler - inte på sådana där med vackra vingar och förmåga att spruta eld - de känner jag också en viss empati med 8) - men det kan ni andra ju inte gärna veta... :P

Trevlig nyårsafton till alla! :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Heja Fjällmor! Du är BÄST! Och vacker! Och väger precis lagom! Och är klokare är ugglan. Pzzzt, säger vi till de som förstår mindre eller inget alls. Pzzzt. Snart också fyrbarnsmor, bara en sån sak! Klart Bonzo mår bra som snart ska få bo med alla er fjälltokar. Bonzo längtar tror jag. :heart:

Fördelen med pissiga dagar i slutet av året är att det nya året bara kan bli bättre. Tippelitoppen!

Låååånga kramen från Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Usch vilken hagga! Och jag måste också säga att Fjällfar var en klok och handlingskraftig make.
Haggan kanske inte är så van vid fjärdegången-gravida? Det är ju inte helt ovanligt att det sliter mer på kroppen för var gång, som ni ju redan konstaterat. :roll:

Vi får hoppas att hon flyttar. :evil:

Snart får ni ses! Hurra! Jag är galet nyfiken!
Elle

Inlägg av Elle »

En varm kram till världens underbaraste Fjällmor :heart: Nu är det nära, snart får ni snusa på Bonzo! Jag är såååå nyfiken på vad det är för filur :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack alla goa! Vad vore livet utan Er..?

:heart: Supertrist! :heart:

De senaste dagarna har jag blivit sämre. Trycket stiger än mer. Efter telefonkonferenser kors å tvärs över norrlands inland idag blev det till att höja blodtrycksmedicinen...och sen avvakta...om jag inte blir bättre måste vi åka in.

I skrivande stund har dock fingrarna på vänster hand smalnat av nååågot, så hopp finns [-o< :-({|= :wink:

Bonzo har protesterat irriterat i dagarna 2 över sakernas tillstånd. Och t.o.m slagit runt :shock: igen :!:

:roll:

Men nu ikväll landades det åter på rätt köl 8-[ :heart: puh..

Stor kram till er alla!
/Fjällmor
Sussi

Inlägg av Sussi »

Skickar en stor kram till dig, Fjällmor, och hoppas att det snart blir bättre! :heart:

Hemsk läkare du träffade, usch vad ilsken man blir när man läser att såna odjur finns! :twisted: Tur att din BM verkar vara guld i alla fall!

Nu tycker jag Bonzo ska komma ut snart, är nyfiken på vad det är för liten rackare som bor där inne :) Jag tror det är en pojke, men jag brukar alltid gissa fel ;)

:heart: KRAM! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:roll: glömde...

Är det någon som har erfarenhet av att föda med havandeskapsförgiftning..? HUR i hela friden hittar man energi :?:

:?

/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vi hoppas att allt stabiliserar sig snart! Annars kanske det är dags för käre Bonzo att kika ut...? :roll:

En god vän sattes igång lite i förtid på grund av rätt jobbig och långdragen preeklampsi och hon sa att man hittar orken, det finns krafter som man inte visste man hade. Men är man riktigt illa däran så snittar de, men då är det väldans illa. Hur brukar du ha det?
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jag snittades i vecka 30, då hade jag skyhögt blodtryck + äggvita i urinen + att levern hade börjat svälla upp. Det tog två veckor efter förlossning för trycket att stabilisera sig (sjunka)och mina levervärden är fortfarande förhöjda (troligen för alltid) Nu hade jag en allvarlig form av preekampsli eller Hellp som det står i journalen. Konstigt nog hade jag inga kännbara symptom förrän levern började bete sig konstigt och då blev det bråttom Jag var inte heller speciellt medtagen fysiskt efteråt. Jag ser på kort att jag är fruktansvärt svullen och det är ju också ett tecken på havandeskapsförgiftning.

Jag var inlagd i drygt en vecka före snittet. Jag fick inte ens gå upp och äta i matsalen utan de bar in mat till mig. Jag fick gå på toaletten, men det var det enda Jag kände mig inte sjuk, var inte ens trött så det var supersegt att bara ligga i sängen hela dagarna. Har nog aldrig läst så mycket som då.

Är det fastlagt att du har havandeskapsförgiftning eller är det bara blodtrycket som är högt? Jag blev inlagd på stört efter rutinbesök hos min BM men då var det högt blodtryck i kombination med äggvita + att det var såpass tidigt i graviditeten

På neo låg det flera mammor som fött på vanligt sätt och som hade fått havandeskapsförgiftning i ett senare skede i grav, runt v 34-35. Jag tror de bedömer hur barnet verkar må, de kan ju bli påverkade av att ha fått för lite näring ( en konsekvens av hf) och då vill de nog gärna snitta.

Skickar många kramar :heart: och hoppas att trycket stabiliserar sig.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej :heart:
Gläsliga människa den där barnmorskan. Ha :!: Hon var säkert bara avundsjuk.

Vila och tänk på att du snart har den lilla eller lille i dina armar.

Styrkekramar
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Lua

Inlägg av Lua »

:heart: Fjällis :heart:

Utan dator i flera dagar loggar jag in för att kolla hur du har det...

Jag blir mållös av ilska, frustration och medkänsla. Tårarna trillar och jag vill skälla ut galningen till barnmorska och krama om dig, familjen och din ordinarie BM.

Sänder mina varmaste tankar och en riktig bamsekram till dig :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorpSara skrev:Hur brukar du ha det?

:?: Hur menar du..? (hjärnan är inte på topp längre) :oops: :?

LindaVega skrev: Är det fastlagt att du har havandeskapsförgiftning eller är det bara blodtrycket som är högt? Jag blev inlagd på stört efter rutinbesök hos min BM men då var det högt blodtryck i kombination med äggvita + att det var såpass tidigt i graviditeten
:arrow: Det är inte bara trycket. Dock hade jag ingen äggvita idag (hade tidigare) och fick vila hemma ett dygn till. Skönt då storbarna landar med flyget imorgon och jag har tid hos min BM då också.

:? Men jo, jag börjar bli väldigt orolig för hur kropppen ska orka med en förlossning i detta tillstånd...

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"