Prisa Gud för solfjädern!!!!!
Fokus under den här resan har legat på relationen till Farmor och Farfar och där ligger vi i topp, kan jag med glädje erkänna. Insikterna far runt i huvudet på mig, ihop med bortfösning av eventuella negativa tankar och snabba ersättningar av positiva istället. Det går BRA!
Men insomningarna...

Det började ju så bra, men så på julafton sket det sig. Stora självömkansträsket gjorde entré och där har vi stannat. Nemas problemas för mamma normalt, men f&f förstår ju inte gråten, så jag stressar iväg. Alltså är det nu standardförfarande att solfjädra till sömns och planera den stora avgiftningskuren när vi kommer hem. Det är lagom roligt att stå där och hålla, hålla och åter hålla tills den lille grisen tills han sover tungt. Sedan sover han bra, tack och lov. Nu har vi fem läggningar kvar, så det minskar i allafall.
Plus att grisen min är krasslig. Han är grinig, osjälvständig och har just inte mycket till aptit. Ingen feber, inget snor och magen är ok. Lite rosslig i rösten, så kanske har han ont i halsen. Ständigt trött också. Men jag tror också att han tycker att det är för mycket med alla människor, julstessen som varit mm, så han blir nog piggare bara vi är hemma. Snart lördag...
Men det går ju bra ändå. Lättare att reparera sömnstök än relationsstök, så det är värt det. Helt klart.
Nemita - Vi får se till att ses en annan gång! Till sommaren kanske! Fast det var synd, jag hade tyckt att det skulle varit jättekul!