LisaBu skrev:Han vill att jag ska buffa honom till sömns, så han blev som tokig när jag gick ut.. även fastän jag tidigare kvällar inte alls buffat honom mkt..
Han har fångat buffningens sköna gung, och nu är han

för att du inte vill fortsätta buffa honom!
Måste först säga att en bakslag så här fjärde natten är mer regel än undantag, nu kollar lillen så att ni verkligen står för det här nya, att ni inte tänker ändra er! Så nu gäller det VERKLIGEN att ni plockar fram attityden och förmedlar till honom att nu ska det sovas, och det ska göras så här!!!
Ett barn som ställer sig och inte själv kan lägga sig, går man helt enkelt in och lägger ner, snabb solfjäder och ut med ramsan. Och precis som du gjort, så avvaktar man så det inte blir rena E4:an därinne
Sen blir er läxa att träna ställa-sätta-lägga dagtid, så att han får kläm på hur man gör, annars är risken att ni hamnar i lägga-tillrätta-träsket! Och som du säkert vet finns det några träsk att fastna i

Jag ska leta reda på en länk om träskvarning till dig...
Nu gäller det att ramsan ska ta över, NOLL buff från nu! Och ett verktyg till är dags att införa; backa!!!
Och vid K R I S då går du in och solfjädrar honom, då står du och fjädrar honom tills han är lugn, du säger inget alls, och när han andas lugnt men INTE sover, då går du ut med ramsan! Och här är det lätt att slarva, att inte vilja störa med ramsan, men det är jätteviktigt att den får sista ordet så att det är DEN som signalerar sova! Så glöm inte den!
Och lugn och fin nu, snorig och eländig kommer han att bli många gånger än, och då behövs verkligen sömnen
Nu ska jag se om jag hittar den där tråden jag menade...