Här strular vi vidare. Varje natt i sex nätter har vi haft uppvak och flera nätter dessförinnan. Två veckor drygt, kan vi nog säga nu.
Inatt var det uppvak modell större igen. Det var rätt väntat, för han hade vaknat två gånger redan halv tio! H gick och lade sig på soffan när Walle vaknade och jag plockade fram mp3-spelaren under kudden. Ramsade två gånger (då var han ledsen) med läääänge mellan. Varje gång tystnade han duktigt, men satte igång igen, ungefär som "Men det gååååååår ju inte!!!!".
Till slut tog jag till förbjudna metoder. (Nu kan hugade spekulanter sluta läsa, om ni inte vill förfasa er!) Jag solfjädrade till sömns. (

)
Usch, ja. Men det behövdes så lite och han hade liksom hakat upp sig. Visst hade han somnat tids nog, men hur länge skall man vänta??? Jag vet, förbjudet och riskabelt, men den lille krångelpellen somnade på ett par minuter. Jag lade en tung filt som ersättning av mina händer och kunde utan vidare gå och lägga mig. Sedan var natten lugn och han vaknade nöjd och pratande tjugo i åtta. En gång är ingen gång, eller hur?
Jag vill inte lägga mig till med den vanan, men det började allt likna en kris. Och enda gången jag kan tänka mig att måla in mig i ett solfjäder-till-sömns-träsk är om det krånglar hos farmor över jul. Jag söver honom hellre med solfjädern då, än att vara tvungen att ta upp och kånka på en kille som inte alls fattar vad det handlar om. Så får man styra upp det hemma igen.
Nu hoppas jag verkligen att den här stökperioden börjar närma sig sitt slut, men vem vet. Det ÄR jobbigt och den timmen han var vaken inatt har helt klart satt spår på honom idag. Gnällspik! Och igår som var så perfekt! Första gången på veckor som han sov hela långluren utan uppvak och sedan fick han sina 20 minuter före simmet, som var jätteroligt. Fast nu har det varit lite extra mycket aktiviteter i ett par dagar, så det kan mycket väl vara det som strular till det. Vi ligger lite lågt ett par dagar. Aktiviteter JA, men inget som inte står på vardagsschemat. Så det så.
Fast han är go'ast i världen, ändå! Och hans mamma har grym träningsvärk! Hu....