När skippar man den enda dagluren?

miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej igen!
Astrid Lindgren-filmerna, främst Pippi, saltkråkan och Lotta på bråkmakargatan!
Myror i brallan!
Inte tecknat så mycket... i så fall Lejonkungen!
Och Hitta Nemo!

Det är nog mest de, ja :wink:

Ska fundera lite mer...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Filmer som varit väldans populära hemma hos oss är
Lilla röda traktorn
Postis Per
Barbapappa
Bamse
Tomas Tåg
Mumin
Brum
Byggare Bob
Bambi

ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tack så väldigt mycket för tipsen Linda!

Mmm... barbapappa... 8)

Själv har vi försökt med "fem myror är fler än..." och själva introt, med myrorna kontra elefanterna är höjden av humor tycker Hugo! :lol: Då skrattar han högt, men sen blir det lite svårt...

Och nu medan jag skriver, ser jag att även Ulrika och Mia är inne och röstar på bästaste filmen! 8) Tack! :heart:

Idag vilade han i sängen - snackade 40 minuter och sov 20. Jag har ingen bärbar CD-spelare som funkar just nu, så jag körde en finsk barnskiva i vardagsrummet, och det gick ju bra det med. Gossen älskar musik. :heart: Han har tre ankor som han drar efter sig i snöre vart han än går :heart: och de sjunger "blinka lilla" som en kvak-kvak-melodi :roll: och så går han här och hummar på blinka lilla hela dagarna, så jag tror att musik och musikal-tecknat kommer att vara en stor grej. :wink:

Tack snälla alla för bra tips! Ifall detta med sängen INTE kommer att fungera så får jag ju ge soffandet med nya hotta filmer en omgång till...

Annars gör det inget att ha några nya filmer till de dära eftermiddagstimmarna då ingen av oss har något särskilt att göööra... :roll:

Mot DVD-butiken! 8)
Saara

Inlägg av Saara »

Här ser vi mycket gärna på

Mumin
Dora Utforskaren

Nyaste favoriten är Postis Per (hon sitter och småler nöjt då signaturen drar igång "Postis Per, nynnar glatt, när han kör till byn med sin katt...la..la..la)
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hallå igen..
Emma älskar Emil, Mumin, Moraträsk (väldigt mycket mamma också, såna minnen :oops: :lol: )
Ja egentligen allt som går att titta på, hon är precis som mamma, älskar tv :oops:

/tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Rapport:

de senaste två nätterna har barnen fått sova åtskilda i var sitt rum. Detta har resulterat i att

:arrow: Hugo har sovit hela natten till sju utan att säga flaska :sleep:

:arrow: lilla fröken har sovit väääldigt oroligt, jag har till och med fått ramsa under morgontimmarna... dock är hon INTE vaken. Vill minnas att även Hugo hade en period med skakig sömn runt omkring ettårsåldern, och runtomkring olika utvecklingsskeden som han skulle in i.

Jahupp... :roll:

Så det var inte alls han. Det var hon. :shock:
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej Päivi!

Följer denna tråd med spänning då min 2,5-åring uppför sig ungefär som din :lol: .

Men döm inte Sofia för fort. Hon kanske bara saknar sitt sällskap :wink: ?

/P
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ja precis! Jag tänkte faktiskt också på det där med sällskap... :roll: men det var ju lugnare nu inatt mot första natten - i förrgår natt var det tjorvigt med hennes sovande från start :shock: , nu igår var det piptyst hela vägen till halv fem, kanske... :roll:

NÅ. Vi får ge det några nätter och sedan utvärdera. :wink:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"