Leah 18 månader rejäl sömnfnurra....

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

MarieK skrev: Marie från ett soligt Melbourne..26 grader idag! :D
:shock: :D :mrgreen:
Uj, det låter det :!: Här är det två plus och kaaalla vindar*brrrr*...

Jag tycker du ska vara benård nu med tiderna! MAX en marginalkvart kan dú bjuda på, men inte mer! Snart nog trillar poletten ner!
Du jobbar på jättebra :thumbsup:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Australien mamman

Inlägg av Australien mamman »

Hej!

Nätternar fungerar super nu :D Skönt! Dagluren i resesängen på annan plats funkar inte. Igår när vi åkte till farmor la vi Leah som vanligt och ramsade och hon grät jätte mycket. Hon blev helt hysterisk, hoppade i sängen och ville inte sova där. Slutade med att vi tog upp henne och satte oss i bilen och körde en sväng. Hon somnade tillslut men det blev bara 40 min sömn. Hmmm jag vet att vi inte borde ta upp henne men hon var helt hysterisk. Aldrig sett henne så. Ibland brukar vi ta med oss vagnen så hon får sova i den, det gör hon bra men dock bara en timme max. Denna gången tog vi inte med vagnen. Kanske ska vi bara köra dagluren i vagnen när vi gör dagsutflykter, vad tycker ni? Eller ska man införskaffa en ordentlig spjälsäng och ha oss farmor? Farmor bor en timmes bilresa från oss och vi får ut mer av dagen om vi åker tidigt på morgonen. Några synpunkter?

Kram
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Marie och tack för så trevlig morgonrapport :D

Hur du ska göra med extrasäng hos farmor beror kanske lite på hur ofta ni är där! Jag har extraspjälis hos både mormor och farmor, eftersom vi bor i samma by och barnen ofta sover över, men gäller det "bara" daglurarna tycker jag nog att vagnen räcker, även om sömnen inte blir lika lång!
De klarar ofta alldeles utmärkt en dag med mindre sömn om de sover som folk resterande tid, de kära små!

Hoppas allt fortsätter lika fint för er!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Australien mamman

Inlägg av Australien mamman »

Oj Oj det va langesen jag skrev i den har traden...... :shock: I natt var det miljoner fragor fran Leah nu 3 ar ..... Jag ska ta allt fran borjan. Damian ar borta pa konferens i tva dagar sa jag ar sjalv med kidsen. La Leah i sangen som vanligt vid 19. 19.30 tiden borja hon att grata och sager att hon har ont i foten, jag ramsade men gick in tillslut da hon va helt otrostlig. Jag ramsade ut och sen somnade hon om. Sen borjade det...Hon vaknade upp vid 22.30 och borjade grata och sa att hon hade ont i fotterna...jag ramsade i sangen och forsokte fa henne lugn men hon holl pa fram och tillbaks i flera timmar. Hon somnade om vid 00.30 till 02.00 sen satte det fart igen fram till 04.00 pa morgonen. Hon sa massa grejer, ont i foten, ont i huvudet, ont i magen m.m Forsokte ga in ytterst sallan men hon kunde inte komma till ro. Hon lag och gnydde i sangen som sen escalerade till hysteriskt grat. Jag ar helt shockad, det har var absolut varsta natten nagonsin. Har ni nagra kommentarer?

Hon har varit sjuk den senaste veckan, forkyld och hostig men mar mycket
battre nu. Slutade med att hon sov till 09.30 och vaknade upp PIGG OCH GLAD medans jag sjalv ar helt slut.....Ethan sov till 7 som vanligt.

Fragade henne i morse varfor hon inte kunde sova och da sa hon ont i foten...funderar pa om det kan vara vaxtvark...?

Tacksam for lite funderingar...Kram Marie
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hejsan!

Det låter absolut som växtvärk. Det har vi haft en del av i detta huset. :lol: Ge henne lite alvedon när hon säger att hon har ont så ska du se att hon sover. Du märker ju om det är på riktigt eller bara fejk. :wink:

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "