hjälp med sömn efter virus

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
AnnaPanna

Inlägg av AnnaPanna »

Jag håller på att färska upp minnet här på sidorna. Sista luren idag blev inge kul. Efter 50 minuter gick jag in och buffade. Fick buffa några gånger till då hon vaknat vid bekräftelsen. Gjorde till slut en lång solfjäder och gick med ramsan. Inte ett pip, så hon hade nog hunnit somna :cry: Nåväl nya tag inför nattningen.
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
duggan

Inlägg av duggan »

Det hela är en process och ibland innebär det baksteg oxå, men det gäller bara inte se på det som vart utan blicka framåt igen. Det här klara ni!

Och sen även om du läst denna tråd hundra gånger, så läs den nu gärna med nya ögon!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
AnnaPanna

Inlägg av AnnaPanna »

Nu har jag läst så det blöder igen här på indexet och om tidiga mornar. Hilda sov som en stock utan minsta pip tills 05.38 då hon tyckte det var morgon. Det tyckte inte jag, så jag ramsade, även om det tog några sekunder innan jag vaknade till liv. Buffade sedan, men fick henne inte lugn ens då. Fick plocka upp henne på marginalkvarten i en andningspaus. Somnade på ett par ramsor och sov fm-luren. Fick väcka henne. Eftermiddagen somnade hon med ett par ramsor. Vaknade efter 45min och jag ramsade och ramsade i en timma. Hon lugnade sig då en längre stund, sög på fingrarna. Somnade på första ramsan på kvällsluren men vaknade och var ledsen (för tidigt). Somnade igen på ramsan nu på nattningen. Nu till mina funderingar. Hur ska jag göra nu när hon vaknar före utsatt tid. Ska jag fortsatt (och bättre) ramsa på stört? Ska det vara en pangramsa? Är det okej att gå in och buffa "när jag inte orkar höra mer" :?: :-s

/Anna
AnnaPanna

Inlägg av AnnaPanna »

Jag är lite tjatig nu, jag vet. Detta blev en lång tråd. Men jag bara fokuserar :shock: :shock: Denna andra natt, fick jag till ett omsomnade mha buffning efter uppvaket 05.33. Fick väcka sedan klockan 7! Idag är det tredje dagen och nu är hon tyst efter läggning och ramsa. Hon ligger och "möksar" som vi sa när jag var liten. Alltså jag hör lite rafsande och knöstande, men hon är ju nöjd. Kan jag bekräftelseramsa omgående då? Eller ska jag avvakta tills hon ligger stilla? Är rädd att hon somnar knall/fall i rörelse (som stora syster) och då kommer bekräftelsen för sent. :roll: :roll:
//Anna
AnnaPanna

Inlägg av AnnaPanna »

Jag är lite tjatig nu, jag vet. Detta blev en lång tråd. Men jag bara fokuserar på målet :shock: :shock: Denna andra natt, fick jag till ett omsomnade mha buffning efter uppvaket 05.33. Fick väcka sedan klockan 7! Idag är det tredje dagen och nu är hon tyst efter läggning och ramsa. Hon ligger och "möksar" som vi sa när jag var liten. Alltså jag hör lite rafsande och knöstande, men hon är ju nöjd. Kan jag bekräftelseramsa omgående då? Eller ska jag avvakta tills hon ligger stilla? Är rädd att hon somnar knall/fall i rörelse (som stora syster) och då kommer bekräftelsen för sent. :roll: :roll:
//Anna
AnnaPanna

Inlägg av AnnaPanna »

Jag är lite tjatig nu, jag vet. Detta blev en lång tråd. Men jag bara fokuserar på målet :shock: :shock: Denna andra natt, fick jag till ett omsomnade mha buffning efter uppvaket 05.33. Fick väcka sedan klockan 7! Idag är det tredje dagen och nu är hon tyst efter läggning och ramsa. Hon ligger och "möksar" som vi sa när jag var liten. Alltså jag hör lite rafsande och knöstande, men hon är ju nöjd. Kan jag bekräftelseramsa omgående då? Eller ska jag avvakta tills hon ligger stilla? Är rädd att hon somnar knall/fall i rörelse (som stora syster) och då kommer bekräftelsen för sent. :roll: :roll:
//Anna
AnnaPanna

Inlägg av AnnaPanna »

//Anna
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Tystnar hon på ramsan, isåfall tycker jag att det kan vara dags att dra ihop ramsan och skippa bekräftelsen. :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"