Jag gjorde bort mig i min iver
-
Johanna w.
-
Johanna w.
Måste rapportera om sömnen och säga: TACK
Hon somnar numera utan frågor och la sig ner ( med huvudet åt höger) så fort jag placerade henne i sängen. Dagarna går också jätte, jätte bra
Inatt vaknade hon under vargtimmen och jag körde en pangramsa ( som jag brukar när hon vaknar) efter 5 min vaknade hon igen och jag ramsade igen. Och sen höll det på så med ca 15 min mellan rum. När jag väckte henne sedan märkte jag att hon dels hade hamnat på rygg ( kan inte vända sig tillbaka själv) Och hade bajsat. Men trots DET så funkade ramsan
För även om hon vaknade och sov obekvämt, så somnade hon ju om... Jag är så evigt tacksam till Anna för hennes generösa delning av erfarenhet och till er SHN hjälpare som stöttat och väglett mig.
Tack!!! Vill bara säga Tack igen och igen och igen....
Hon somnar numera utan frågor och la sig ner ( med huvudet åt höger) så fort jag placerade henne i sängen. Dagarna går också jätte, jätte bra
Inatt vaknade hon under vargtimmen och jag körde en pangramsa ( som jag brukar när hon vaknar) efter 5 min vaknade hon igen och jag ramsade igen. Och sen höll det på så med ca 15 min mellan rum. När jag väckte henne sedan märkte jag att hon dels hade hamnat på rygg ( kan inte vända sig tillbaka själv) Och hade bajsat. Men trots DET så funkade ramsan
Tack!!! Vill bara säga Tack igen och igen och igen....
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
-
Johanna w.
Hej, på er! Jo, det var ålningen som "störde" henne, för nu när hon lärt sig det är det inte något gnäll, utan ständigt nya äventyr
Jag har dock ett bekymmer. Hennes tredje lur på 20min är ett växande problem. Vet inte vad vi gör fel där
Men hon är skit arg i minst 20min och sen övergår det till gråt då jag ger en påminnelse. Och efter det somnar hon. Men det käns jobbigt och det tar längre och längre tid för henne att somna där. Hon orkar nog inte vara utan den luren ända till kl. 19 men om jag skulle kunna lägga henne 18,30 istället??? Eller?
Vad kan ni rekomendera?
Tack för era svar
Jag har dock ett bekymmer. Hennes tredje lur på 20min är ett växande problem. Vet inte vad vi gör fel där
Vad kan ni rekomendera?
Tack för era svar
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
-
Johanna w.
-
TorpSara
-
TorpSara
-
Johanna w.
Tack torpsara
Jag gjorde om schemat idag med 30 min förflyttning framåt och slopade 20min luren.
Det har funkat super
Nu ska vi bada och hon har varken blivit trött eller grinig ännu iaf så det var nog dax. Men om hon skulle behöva det någon dag om hon av någon anledning sovit dåligt eller så, visst kan jag ge henne en 5 el 20 min lur där?
För nu är hennes totala sömn 14 tim/dygn.
Karmar Johanna
Jag gjorde om schemat idag med 30 min förflyttning framåt och slopade 20min luren.
Det har funkat super
Nu ska vi bada och hon har varken blivit trött eller grinig ännu iaf så det var nog dax. Men om hon skulle behöva det någon dag om hon av någon anledning sovit dåligt eller så, visst kan jag ge henne en 5 el 20 min lur där?
För nu är hennes totala sömn 14 tim/dygn.
Karmar Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Applåder
Hej Johanna! Kul att nya schemat funkade så bra! Tänk, det har bara gått tre veckor och vilket resultat! =D> =D> =D> Massa beröm till dig som så beslutsamt genomfört kuren och fått en glad och pigg liten ålare på köpet!
Kram Emma
Kram Emma
-
Johanna w.
Tack så jätte mycket till er alla
Hon har fått sitt återfall nu. Vi är precis uppe i det. Fösra två gångerna som hon vaknade tänlte jag- Men gud vad konstigt och hon var ganska lessen och pangramsan "fattade" hon plötsligt inte. Det började under varjtimmen. Sen har hon att fråga, lesset och argt om vatannat i två timmar.
Förs gick jag upp och började diska och satte på klassiskmusik. Hon somnade då om. Men bara för att vakna ännu lessnare nästa gång, så jag använde mig utav redskapen.
Hon har fortsatt så genom båda sina sovpass. Men det käns OK
För jag vet att jag har verkygen och jag vet att det inte är något fel eller " fara"
Hoppas det ska ge med sig till natten och att hon blir lika tacksam över sin sömn igen som hon varit under dessa veckor.
Är det något jag bör tänka på som jag ska göra alt inte göra?
Må bäst kramar Johanna
Hon har fått sitt återfall nu. Vi är precis uppe i det. Fösra två gångerna som hon vaknade tänlte jag- Men gud vad konstigt och hon var ganska lessen och pangramsan "fattade" hon plötsligt inte. Det började under varjtimmen. Sen har hon att fråga, lesset och argt om vatannat i två timmar.
Förs gick jag upp och började diska och satte på klassiskmusik. Hon somnade då om. Men bara för att vakna ännu lessnare nästa gång, så jag använde mig utav redskapen.
Hon har fortsatt så genom båda sina sovpass. Men det käns OK
Hoppas det ska ge med sig till natten och att hon blir lika tacksam över sin sömn igen som hon varit under dessa veckor.
Må bäst kramar Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08