Växtmån vinterkläder

Utrustning, inredning, kläder och prylar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Här är en till pop-användare. När Vega var 1 år köpte vi en tvådelad dress
(stl 74) som hon hade hela hösten/vintern/våren. Nu får Malte ta över den och det syns knappt att den är använd :shock: :D

I år gjorde vi en mellanvariant-. Köpte billiga byxor på HM och lite dyrare jacka på pop. Köpte storlek 98 och denna gång räknar jag kallt att hon även kan ha den nästa vinter. Om inte, så får Malte ta över även den.

Jag köper alltid skalkläder, så kan man anpassa vad man har under istället. På så sätt kan kan jackan användas i stort sett hela året + att jag tycker de blir mer rörliga i tvådelat.

Min erfarenhet är att man brukar kunna hitta pop-kläder i bra skick för ungefär halva priset på Blocket. Vet inte hur det är på Tradera.

Kram o lycka till
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Köp nya som kanske kan ärvas eller säljas vidare med bra andrahandsvärde :wink:

Dyrt, javisst!
Värt det? Absolut!

Våra kläder sitter på det tredje barnet nu, så vi tycker att det är billigt...

/ Mamman till sönerna :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Fullt med klokheter i tråden men det misstänkte jag nog innan... :wink: Är jätteglad att jag frågade Er till råds :thumbsup: Jag gillar overaller än så länge eftersom min stora lillebusa gillar att åla sig på marken lite varstans men Lindas förslag med tvådelat lät inte dumt på sikt.

Höll ett vakande öga på Tradera och kan ni tänka er, jag hittade en overall i strl 98 från Polarn och Pyret som jag fick för 150 kr :!: Med frakt till blev det totalt 205 kr. Den är av lite "äldre" modell så det var nog därför den inte var så eftertraktad. Tyckte dock att den såg jättefin ut på bilden. Håll tummarna nu att den är lika fin i verkligheten :D Leia passar jättefint i lila :heart:

http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=47245736

(hoppas det är ok att länka såhär, ville ju gärna visa er :wink: )

Kram från Nancy
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:thumbsup: :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Vi har köpt Didriksson overaller till Joel. Jättebra kvalitet, inte SNOR-dyra, men ändå närmare 700:-. Finns på bl.a http://www.barniallt.se en bra butik både på webben och IRL.
Ang. vinterkängor så har Coop jättebra vinterkängor för 300:-.
Håller med ang PoP-kläder på begagnatmarknaden, dyrt, och då kan jag lika gärna köpa nytt för samma pengar.
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tack för bra tips :thumbsup:

Nu behöll vi vinterkängorna från Maxi (så fina i rosa-svart :wink: ) så jag hoppas att de håller bra. Annars får det nog bli en koll på Tradera igen. Eller varför inte Coop :D

Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"