Glad-tråd! Fokus-skifte!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: Jag är glad att Nancys vackra lillprinsessa kommit! :heart:

:heart: Jag är glad att vara hemma igen... :heart:

/Fjällmor
Gablex

Inlägg av Gablex »

Den här tråden förtjänar att lyftas lite!

I dag är jag glad för att jag & :heart: Storprinsen :heart: gick iväg och såg :heart: The Ark :heart: \:D/ mitt i natten igår. Det gick jättebra och konserten var helt fantastisk - en upplevelse som vi båda kommer att minnas länge! Tänk att få stå tätt tätt intill sin icke gos-benägne 9-åring och dansa & digga till så bra musik - WOW, vilken energikick det var!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D jag är glad att gablex lyfte den här tråden!

:D Jag är glad att min storkille lyckats sätta ord på att han luktar färger :shock: :lol:

:D Jag är glad över att mina storbarn just nu står och bakar... själva... :heart:

/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

:D Jag är glad för att jag fick träffa så många underbara, kloka och ödmjuka människor i Gastsjön!
:D för att jag gick och såg Peter Wahlbeck live i vår lilla byhåla igår!
:D för att min älskade storunge idag rullat en hel bräda köttbullar, knäckt 5 ägg med en hand utan att något skal hamnar i bunken (en bravad hans ömma moder INTE kan bräcka), bakat plommonkaka och städat hela undervåningen - med viss benägen hjälp av övriga familjen förstås. En sån arbetsmyra, den tar liksom aldrig slut - arbetsivern!
:D för att jag fick en riktigt skön sovmorgon idag!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är glad för kursen i aktivt föräldraskap!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:D Och jag är lycklig och stolt över att Vera var med på restaurang igår och charmade de flesta och skötte sig strålande, trots sen timme. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

:D Päivi tar orden ur munnen på mig, jag är också glad för kursen i Aktivt föräldraskap!

:D Jag är glad för mina två fantastiska töser som trots förkylning sover som stockar

:D Jag är glad för att friskis och svettis börjar med sitt höstschema denna vecka så jag (när förkylningen är borta) kan börja träna ordentligt igen
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Jag är glad för att vi hunnit nästan hela skörden idag - de har varnat för SNÖ !!! :shock: :lol: :roll: Så vi fick lite brådis... 8)

/Fjällmor
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jag är glad för att

:D solen började skina på eftermiddagen och vi gick en promenad med barnen. Malte i vagnen och Vega på ståbrädan eller springande bredvid.

:D Vegas tal har kommit igång så bra över sommaren. Bara senaste veckan har hon börjat prata i flerordsmeningar.

:D min sambo INTE kommer resa ngt kommande vecka

:D jag tog mig egen tid när Malte sov sin långlur och Vega var ute med pappa

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Åh, vilken bra tråd!

:D Jag är GLAD över att solen har skinit hela dagen.

:D Jag är GLAD över att det känns som höst i luften - min favoritårstid!

:D Jag är GLAD över att vi äntligen fick ändan ur och visade upp Waldemar på hans pappas jobb.

:D Jag är GLAD över att vi åkte till Gastsjön!

:D Jag är GLAD över att jag mår så mycket bättre!

:D Jag är helt enkelt GLAD!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Jag är lycklig över familjens mysiga morgnar då mamma, pappa, Leia och Lussi gosar i stora sängen, äter välling, läser böcker och busar :D :heart:

:D Jag är glad över att Leia fick åka på utflykt med farmor och farfar igår och kom hem strålande lycklig trots att McDonaldsballongen gått sönder :lol: Det stämmer verkligen som AW skriver att alla borde ha en tvååring i hemmat. Vi blir nyförälskade i Leia varenda dag :heart:

:D Jag är glad över att Lussi åt och sov som en exemplarisk SM-bebis igår och i natt (fast även de dagar hon inte gör det är hon fantastiskt lättskött och det är sådana bebisar som hon som givit upphov till det fåniga uttrycket "snäll" :wink: )

:D Jag är glad över den fantastiska uppbackning jag fått kring skötseln av Lucine i tråden på "Späda och små":
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12654

:D Jag är glad över läkarbesöket i måndags där en och samma läkare nu övertagit all behandling/medicinering/uppföljning istället för att jag skall träffa en massa olika läkare

:D Jag är glad över att vi får behålla hjälp från hemtjänst några veckor till men att det nu räcker med tre tillfällen/vecka eftersom vi klarar oss själva i större utsträckning :thumbsup:

:D Jag är glad över mina två höstprojekt:
:arrow: Rensa i röran (nu jäklar skall papperhögarna bort :twisted: )
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13071

:arrow: Rensa bort graviditetskilon :wink:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11155

:D Jag är lycklig över att Päivi skall bli Gudmor till Lucine :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Jag är glad att mina barn så bästast! :heart:
Igår eftermiddag stod vi och skulle ta rätt på det sista av all squash - och då låser sig hela mitt bäcken :shock: AJ ONT! :evil: :?
Alla storbarn bänkar sig genast vid köksbordet, med skärbräda och kniv, maken skalar i hon, och lillprinsen står på stol vid spisen och vaktar stora paltgrytan... På ett par minuter är ALLA där! :cry: :heart: :lol:
Det skalas, hackas och stjälps i grytan för glatta livet. En vacker gratäng i storformat skapas också... dofterna fyller huset..

..och Fjällmor är en mycket lycklig kvinna..

:heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Idag är jag glad över
:arrow: att terminen har börjat på ett jättebra sätt för alla tre barnen, på dagis och i skolan :D
:arrow: ett telefonsamtal jag hade på jobbet, som gjorde att mitt uppdrag klarnade betydligt och att jag plötsligt fick lust att jobba igen :wink: :D
:arrow: att det, varje dag när jag hämtar Sessan, står ett gäng tjejer som vill följa med henne hem och leka :D

Men mest av allt är jag glad över
:arrow: ett meddelande jag fick från en forum-medlem i dag :heart: :heart: :heart: :D :D :D
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag återkommer med fler personliga glädjeämnen!

I morse när jag kom till skolan med Storprinsen och Mellansessan möttes vi av tre tjejer som bligade vänt på Storprinsen och sedan började följa honom över skolgården. Prinsens fröken förklarade att det var Prinsens fanclub (tjejerna går klassen under honom) och att de ägnar sin tillvaro till att göra livet lättare för honom. Så sött! :lol:

Igår hade de suttit brevid Prinsen i den stora sandhögen på skolgården. De hade byggt ett stort torn och sedan sagt till honom: "Varsågod Prinsen, nu kan du få förstöra det här", varpå han i sin nåder hade satt foten i det och tjejerna jublat... Är det inte :heart: så säg?!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hmmmmmmmmmm. 8) Snart följer de med honom hem... :P
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"