Grattis Pimm! Vad roligt! Minsta lilla framgång är härlig och får inte glömmas bort!
Waldemar sov hela natten som en dröm (hurra!) och vaknade glad fyra minuter i åtta. Skrattade högt när morsan närmade sig spjälsängen! Det är så himla roligt att plocka upp, även om han lurar mig på väckningen!
Korlur i vagn gick kanon, men sedan var kriget igång igen till långluren. Efter 30 minuter gick jag in och körde den förbenade solfjädern. Tusen decibels protest - i ca 10 sekunder, sedan tyst. Två minuter senare sov han och jag släppte långsamt. Jag vet att jag skall släppa innan han somnar, men just nu har han haft det rent omöjligt att ta sig över tröskeln in i sömnen, så den här gången fick det bli som det blev. Nu har han snart sovit en halvtimme i allafall och jag känner mig bra mycket nöjdare!

Han välkomnade faktiskt solfjädern, även om han protesterade lite först.
Kom på att vi måste frångå schemat lite imorgon. Han har babysim mellan halv fem och fem, så han kan omöjligt sova klockan fem. Vi får helt enkelt skjuta lite på det lite och överleva ändå. Och hålla tummarna att han sovit som en prins läääänge några timmar tidigare!

Har vi tur somnar han i bilen ganska omgående och får sova hela vägen hem. Fast jag är lite skeptiskt...
Förresten sade min lille gubbe förut att jag sett mycket piggare ut den här veckan, sedan jag kom från Gastsjön! Jag har varit rätt under isen, trött, klen i självförtroendet mm, sedan semestern, men nu är det bättre. Och det trots vajsing med lången! Det tycker jag var jättemysigt att höra! Han blir ju så trött på hela sömngrejen (tyckte exempelvis att jag skulle plockat upp igår!!

), men han är inte blind, utan kan se olika sorters resultat och det är sånt som gör att jag ÄLSKAR honom!
I eftermiddag kommer mormor och morfar med härliga hunden Disa. Walle kommer att bli överlycklig! Jag måste ladda videokameran! Det är så kul att se honom krypa i raketfart för att komma till hunden, som inte alls är fullt så intresserad!
Kramar// Åsa