Bebis 2008?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart:

Jättegrattis!!!!

TÄNK om det blir dubbelt upp igen!
Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

GRATTIS! :heart: Men vad roligt! Och lill*n får TVÅ storebrorsor direkt. Lyxigt!

Kram Jannika
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

En bebis beställd den här gången (förra gången också när jag tänker efter, men se så bra det blev ändå, det var ngn som visste bättre än oss som ändrade till 2), men det vore så kul att få testa att ha EN bebis också.. Och med två kompetenta storebrorsor kommer ju jag och dubbelpappan åka räkmacka fram, eller... :lol: :wink:

Alex vill ha en "söster, bara en söster, jag har redjan en bjoj". Joar vill hellre ha en hund. :D

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej! Glömde skriva :oops: .
Nej, det blev inget den här gången, men det känns helt okej. Får se hur det blir i framtiden (dessutom behöver jag ju då alltså inte ändra mitt användarnamn. Än.) :D
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS hjhelena och dubbelpappa :D Tänk vilken hjälp ni har med TVÅ stolta storebröder att ta hand om bebisen, NJUT av varandra :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Alex vill ha en "söster, bara en söster, jag har redjan en bjoj". Joar vill hellre ha en hund.
:lol: :lol: :lol:

Kram Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Gratiis hjhelena!

Hur går det för alla och är det med alla blivande 08-a mammor?
Undrar jag verkligen, jag vill inte bara skvallra om hur det är med mig... :lol:

Jag iallafall, :D är kissnödig hela nätterna igenom. Har fått ett uselt morgonhumör efter toaspring både två och fyra gånger per natt. Om jag bara inte var så törstig skulle jag försöka dricka mindre på kvällarna. Det försöker jag göra ändå förstås.
Alla som säger att man vänjer sig med att vakna hela nätterna igenom med små barn och att det går sååååå bra såååå, måste använda någon olaglig substans för att hålla humöret uppe.
I morse var jag så sur att jag skämdes för mig själv.

Och vad är det mer.... störthungrig till lunch, äter minst 2 portioner gärna av olika maträtter.
Och fortfarnade galen i syra.

Men fler symtom än så har jag just inte.
Eftersom det är så galet annorlunda känsla att va gravid den här gången gissar jag på en pojke.
Skulle säga att oddsen är 65/35 just nu.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Här går det fint!
Jag hade ett rackarns bakslag ett par dagar förra veckan (varmt och klibbigt, tillbaka i stan som luktar avgas och annat illa...) och gick och spydde i var och varannan soptunna. Men sen reste jag mig visst. Nu har jag mått rätt bra ett par dagar och jag känner igen det här från förra svängen: Det började kännas bättre runt v 18, sen kom bakslaget v 20, då jag spydde så jag fick rivsår i halsen. Sen gick det över, fick massor av energi och mådde topp. Tror att det är där jag är nu. :lol:
Hade hängt på mig en ganska rymlig blus när jag gick till ett av mina jobb första dagen efter semestern igår och tänkte "det här kommer jag undan med". Hann vara där i en kvart innan trebansmamman kommer fram och säger "Hur länge ska då gå och hålla på det den här gången då?" (Hon visste typ att jag var gravid innan jag själv visste det förra gången).
Jag mumlade något om semestermage och gick och pratade med Chefen. Som skrattade och sa att de hade hon väl sett... :lol:
Lång i masken stod jag där och kände mig snuvad på att få kläcka den STORA överraskningen...
Och jag som kunde ha mina vanliga jeans till efter v 20 förra gången. Nu är jag i v 15 och till och med brösten är bamsiga!!!
Men det är väl bara att gilla läget.

Jag vill också vara sugen på syra! Men inte spendera nätterna på toa, det låter som en rysare. Herregud, knipövningar :?: :roll:

Kram på er alla och stort grattis till hjhelena!
Boris

Inlägg av Boris »

Lustigt att läsa om era behov av syra :shock:
Har själv mått helt ok tills för 5 dagar sedan då jag på kvällarna känner mig olustig men har som tur ej behövt uppsöka badrummet ännu. "Träningsverken" i brösten är borta nu och inga speciella matbehov tror jag, åt visserligen ett halvt vitkålshuvud idag för jag var sugen på det...men sådan var jag innan med :P

Skoj att få fortsätta höra från er andra speciellt när ni kommer känna den lille röra på sig för första gången. Jag tänker mig lite Alien känslan...
:?

Boris the cat
vår första lilla runt 27 Mars08 enligt planen.
miniz

Inlägg av miniz »

Hejsan.

Grattis alla ni som väntar :D

Ville bara dela med mig att vi ocksa väntar en ny liten baby i början av februari. :D :D :D

Jag är ocksa galen efter syra. Vinäger, citron och hypersura dragster 2000 däck (underbart godis man INTE hittar överallt och man maste äta efter barnen har lagt sig... min munn vattnas mmmm). Jag känner lillingen sedan en vecka ungefär. Har varit lite trött och haft huvudvärk och matt lite illa. Sa jag är rätt nöjd egentligen, för nu mar jag bra :wink:

En sak undrar jag pa: Det gör ont att sta stilla, det pressar pa nerat. Jag har haft det med de förra ocksa, men mer mot slutet. Vad kan detta vara? Har nagon nagot tips... det är väl aldrig fel att knipa, eller vad?

Kram Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
kattklo

Inlägg av kattklo »

GRATTIS!
Och välkommen hit!

Vad svårt avundsjuk jag blir på att du kan känna din lilla fisk. Jag längtar mig sjuk om kvällarna. Extra mycket, tror jag, för att jag knappt har några symptom alls den här graviditeten.

Och surt godis.. nu sa du nått. I kväll är det båda studio sumo och morden i midsomer- tänk om man hade lite suuuurt till det!

Det nya här är att jag berättat på mitt nya jobb om magen, efter extremt mycket vånda, och det är så skönt så skönt. Min mamma vet, men inte min pappa, min mans syster men inte hans föräldrar.
Vi tycker om att suga på karamellen själva ordentligt först.

Trött idag efter en natt med tandvärk och magknip hos tösen min.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Grattis miniz!
Det är härligt att vänta, men också lite tråkigt. Det går så lååångsamt tycker jag!
Dina känningar nedåt - jag vet inte om det är till någon hjälp, men jag har fått superbra tips av min kiropraktor, som menar att jag ska göra knip synkat med ett litet knip i nedre magen, det stabiliserar de djupa magmusklerna . Och DET kan man ju behöva när man får allt mer att bära på.
Jag ligger på rygg med benen lite böjda, kniper, suger in naveln mot ryggraden, men andas med magen som ska vara avslappnad i mitten (man känner den spända muskeln strax ovanför höfbenets främre kant). Så kan man trycka ländryggen lätt mot golvet.
Vet inte om det skulle kunna hjäpa dig, men det är bra för mig och det spar både rygg + att man får knipövningarna gjorda.

Kattklo, ut med nyheten!! Börjar inte magen puta snart? Min står rätt ut, tycker jag. Idag fick jag knäppa upp brallorna när jag åt middag - och glömde att de var öppna när jag skulle gå!! PINIGT värre. Men sånt är livet.
miniz

Inlägg av miniz »

Tackar, tackar.

Visst är det skönt att vänta och jag provar att inte vänta för mycket. Det blir lite länge...

Tack för kirotips, later lite kompliserat, men ska testas och övas. Samtidigt kan man ju köra avslappning och sa smatt börja blasa pa ljuset.

:D
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej alla magar! :D

Jag skriver på tok för sällan i denna tråden, men fogarna värker i sittande ställning så tidan vid datorn måste prioriteras hårt...
Men jag läser! Ofta!
Senaste nytt om Bonzo Fjällräv finns i min tråd här på barnaväntan för den som vill.

Vilken BabyBoom! :heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag hoppar också in här, jag är ju oxå gravid, beräknad nedkomst ca 1april.
Men, men det råkar vara tvillingar så det lär nog bli i mars någon gång, eller tänk om det blir ännu tidigare :?: :?

Jag är väl typ i vecka 9+4 så det är rätt nytt.
Mår inte bra :? Är superhungrig, men det finns inget jag skulle vilja äta :cry: allt smakar dåligt. Äter mest röda vinbär, och lillprinsens iskuber av blåbär. Kräks med jämna mellanrum, särskilt om jag är för hungrig :? :lol:

Trött är jag, jag sveper omkring i lägneheten som en levande vålnad. Har aldrig varit så här trött förut. Och trötheten gör en ju bara ännu mer oroligt, SKA JAG ORKA DETTA :?:

Törsten är även den enorm, vaknar nattetid och måste dricka...

ja det var allt, mycket klagan blev det, men jag är lite ju glad oxå :D
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"