SHN, för äldre barn - fråga
-
Trollet1969
-
TorpSara
-
Trollet1969
Svar fort om möjligt
Hör sambon i sonens rum (sitter i rummet bredvid och hör allt) och hur sonen tystnar så fort pappan går in i rummet. Det tar 4-5 minuter sen hör jag honom gå ut med ramsan och Anton som sonen heter, skriker och så gör han om samma sak igen. Frågan är om han ska vänta lite innan han går in när Anton skriker? Jag fattade det som att första natten ska man tysta med ramsan så fort barnen piper? men jag läser runt i lite andra trådar och blir tveksam....gör vi fel? 
Vi håller precis på att kura bort Elins napp. Innan vi tog bort nappen var hon en ganska säker sovare. Vi är nu i slutet av kuren. Läs gärna min tråd där jag fått mycket tips och kloka råd
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=
Mamma till Elin 050309 
och Albin 080125 född på BF+4
-
TorpSara
Re: Svar fort om möjligt
Så reagerade Elin också första kvällen. Hon blev lugn och tyst då jag gick in och visade mig. Jag solfjädrade och ramsade mig ut när hon var lugn. När hon tystat bekräftelseramsade jag. Det är meningen att ramsan ska ta över allt mer så var lite försiktiga med att gå in. Lyssna av. Gör ljud i huset, ramsa och försök att avleda er uppmärksamhe och gör någonting annat. andra natten ska man bara se solfjäderna som kris. Då ska ramsan ta över.Trollet1969 skrev:Hör sambon i sonens rum (sitter i rummet bredvid och hör allt) och hur sonen tystnar så fort pappan går in i rummet. Det tar 4-5 minuter sen hör jag honom gå ut med ramsan och Anton som sonen heter, skriker och så gör han om samma sak igen. Frågan är om han ska vänta lite innan han går in när Anton skriker? Jag fattade det som att första natten ska man tysta med ramsan så fort barnen piper? men jag läser runt i lite andra trådar och blir tveksam....gör vi fel?
Mamma till Elin 050309 
-
Trollet1969
Tack för alla svar
.
Lägger gärna in hur gammal sonen är men vet inte hur man gör.....
Vill gärna lägga in en avsändare på mina meddelande oxå, ex, mamma till... osv., men hittar inga bra fält...
Är det något utav dessa fält som jag fyller i?
MSN Messenger:
Yahoo Messenger:
Lägger gärna in hur gammal sonen är men vet inte hur man gör.....
Vill gärna lägga in en avsändare på mina meddelande oxå, ex, mamma till... osv., men hittar inga bra fält...
Är det något utav dessa fält som jag fyller i?
MSN Messenger:
Yahoo Messenger:
-
Trollet1969
Rapport
Det tog 23 minuter
Jag har berömt min sambo så han strålar!
Jäklar vad jag känner mig nöjd!!!
Nu väntar natten, men det är en väldigt bra början känns det som!!!
Jag har dock 2 frågor, har säkert läst det någonstans med kommer inte ihåg just nu.
1. Bekräftelseramsan om avslutar - ska man säga den som 4:e versen när man står utanför dörren eller ska man bara säga den en gång EFTER att man ramsat ut x4?
2. I morgon natt när ramsan helt ska ta över - ska vi avvakta med att gå in när han börja skrika eller ska vi ramsa med en gång?
TACK alla goa människor som finns här!!!
Kram Lena
Det tog 23 minuter
Jäklar vad jag känner mig nöjd!!!
Nu väntar natten, men det är en väldigt bra början känns det som!!!
Jag har dock 2 frågor, har säkert läst det någonstans med kommer inte ihåg just nu.
1. Bekräftelseramsan om avslutar - ska man säga den som 4:e versen när man står utanför dörren eller ska man bara säga den en gång EFTER att man ramsat ut x4?
2. I morgon natt när ramsan helt ska ta över - ska vi avvakta med att gå in när han börja skrika eller ska vi ramsa med en gång?
TACK alla goa människor som finns här!!!
Kram Lena
-
Gäst
Hejhej!
Lite högre upp på sidan kan du klicka på Profil. Gör det! På den sidan får du scrolla ner lite så ser du ett fält du kan fylla i, det står Signatur brevid. Där an du fylla i exempelvis Mamma till Anton, född då och då. Ett mycket bra val av signatur
.
Fortsatt lycka till med kuren!
PS: Har du läst den här tråden: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252 .
Lite högre upp på sidan kan du klicka på Profil. Gör det! På den sidan får du scrolla ner lite så ser du ett fält du kan fylla i, det står Signatur brevid. Där an du fylla i exempelvis Mamma till Anton, född då och då. Ett mycket bra val av signatur
Fortsatt lycka till med kuren!
PS: Har du läst den här tråden: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252 .
-
Trollet1969
Bra jobbat! Härlig läsning
1) Man ramsar sig ut. Om barnet fortfarande frågar så lyssnar man av, ramsar igen. När barnet har tystnat så bekräftelseramsar du, som en sista "precis så,nu ska du sova".
Om barnet skulle tystna redan vid solfjäder eller vid första omgången ramsa så kan du fösa ihop ramsan med bekräftelseramsan och gå ner i ton.
2) Du ska ramsa med en gång. Bara gå in vid kris. (jag gick in lite för mycket då jag var på natt 2 häromnatten). Nattningen påbörjas naturligtvis med solfjäder och ramsa ut som vanligt.
Hoppas jag hjälpt till och att jag svarat rätt på dina frågor.
1) Man ramsar sig ut. Om barnet fortfarande frågar så lyssnar man av, ramsar igen. När barnet har tystnat så bekräftelseramsar du, som en sista "precis så,nu ska du sova".
Om barnet skulle tystna redan vid solfjäder eller vid första omgången ramsa så kan du fösa ihop ramsan med bekräftelseramsan och gå ner i ton.
2) Du ska ramsa med en gång. Bara gå in vid kris. (jag gick in lite för mycket då jag var på natt 2 häromnatten). Nattningen påbörjas naturligtvis med solfjäder och ramsa ut som vanligt.
Hoppas jag hjälpt till och att jag svarat rätt på dina frågor.
Mamma till Elin 050309