Men hallå! Det är lördag som är lögardagen. Alltså dagen man tvättar sig och skrubbar rent. Noll koll...
Vilken sorglig sjukhushistoria, Kantarella! Lilla du alldeles själv. Och kunde inte ens suga på tummen.

Vad mycket konstigt de gjorde med barn förr. Och inget mys! Det får du ta igen nu i vuxenålder. Med besked! Varför inte fredagsmys varje dag under ett år för att kompensera?
Vi brukade äta fläskkotletter med ris, champinjonsås och majskolvar på fredagarna när jag var liten. DET tyckte jag var kalas! Annars har min mamma en svår snasktarm så smågodis minns jag att vi rätt ofta åt i olika sammanhang, definitivt inte bara på lördagarna.
Mina kompisar åt chips, hamburgare, pizza och drack läsk på helgerna. Det gjorde aldrig vi...
Vi åt massa "konstigt" hemma hos mig när jag var liten som inga av mina kompisar åt; kikärter med afrikanska kryddor (beriberi?) från Etiopien, kokta rödbetor med smör, kokt vitkål, smörstekta kantareller på rostbröd, kronärtskocka (det var roligt att plocka av alla bladet, och skägget!), brylépudding (apropå citronfromage), omelett med stiltonost, vegetariska rätter (mamma var före sin tid).
Kram Jannika