Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Men Jannika :shock: Är du här ännu... :D Tack för kvittot...kom med eftersändning.

Nu har jag ju i alla fall regniga kvällar på mig för att studera horoskopet noga och så hinner väl du diskutera det med mig om någon vecka eller så :?: :wink: Du lär väl bli här ett tag till....

Tänker på dig och lycka till :heart:

Stor kram
Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Måndagskram från Nancy

070709 är också ett fint datum att föda barn på tycker jag :D

Tänker på dig, mycket :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

... vi väntar med spänning på resultatet från u-ljudet 8-[ ... kanske blev ni kvar... åh, så spännande detta är :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hmmm... vaaaar är vår allra vackraste jannika...?

:heart:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej raringar! :heart:

Gjorde ett snabbt UL idag med stressad läkare efter en timmes väntan. Men vi är ju vana att vänta på både det ena och andra, haha!

Hon mätte fostervatten och konstaterade att allt såg hur bra ut som helst. Bebin låg lite på tvärsen så det gick NATURLIGTVIS inte att se nåt kön. Vi får hållas på sträckbänken allihopa tills det blir liveversion. :lol:

Annars är det klent med känsla för feelingen även idag. Igår hängde jag på resten av gänget ut i blåbärsskogen och satt på huk rätt länge med tanke på mitt tillstånd och mina fogar. Tänkte att det kunde vara främjande för både det ena och andra men DET brydde sig inte den här bebin om alls, serni. Pajen blev i alla fall väldigt god.

Några bekanta i "byn" hade datum 16 men fick på Gablex favoritdag. Rätt fuskigt va? :wink: Näe, allvarligt talat, det känns ok. Jag är inte stressad eller less och jag har blivit lovad att det inte blir någon igångsättning om det inte absolut behövs (och då vill ju jag det också så klart). Det känns bra.

Susanne*:heart: , klart vi ska diskutera horoskop! Bring it on!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

heeej! :heart:

Jag hoppas ju innerst inne på fredagen den 13:e så nu blev jag så glad att se dig! :wink: :lol:

På tvärsen! :shock: Hur många fler likheter har vi...? :-k :heart: Lotass låg på tvärsen in i det sista... (och lyckades ge mig en "lårkaka" på höger sida av magen -aj, ont!)

Ja, Nancy Jag har gått över med alla mina knäppgökar 8)

Kram alla, och en stooor en till Jannika :heart:
/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att höra att allt är bra med bebisen! Den håller er verkligen på sträckbänken, ingen förhandstitt här inte :wink: Jag tror fortfarande att det kommer en välväxt pojk till er :heart:

Kraaaam Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej raraste Nancy :heart: , Fjällmor :heart: , miar70 :heart: och Elle :heart: !

Vi höll på att bli kvar på UL men inte pga nån förlossningsstart. :wink: Intressant att så många av personalen kunde ha så lite att göra samtidigt. Näe, nu ska jag inte vara surmulen men när man jobbar i ett "serviceyrke" själv är det lätt att se sånt man kan göra bättre. Tex komma ut och säga "Hej och välkomna! Vi har mycket nu så ni måste tyvärr vänta en stund till" (typ en timme).

Men lilla(?) bebin var SÅ söt! Och låg och snuttade på ena handen. Mamm- och papphjärtat svällde.:heart: Välväxt blir den nog allt med vanliga mått mätt men jag tror inte vi toppar Milos 5,3 i alla fall. Så stor känns inte magen. Nu är både Milos och Nikes dagar efter B.F. passerade. Vi tar alltså sats mot Jajas 12. :lol:

Min gulliga mamma kom förbi och var barnvakt så darlingen kunde följa med och förhandstitta och sen åkte hon och handlade mat och godis till oss som hon smög in med när vi låg och vilade hela familjen. Skönt! Igår kom svärmor förbi med alla goda rester från festen som vi åt till middag. Bara sånt som inte skulle lagas till. Lyx! Det är verkligen ett plus att ha släkten nära. I alla fall så här gullig släkt. I Stockholm var det långt till vännerna och släkten så då räknade vi aldrig med att få hjälp eller avlastning. Nu börjar vi nästan bli bortskämda. :D

Men Lotass då! Lårkakor på insidan!?! [-X Och hur länge har du gått över med dina, Fjällmor?

Och en fråga från ingenstans; när vet man om potatis man satt är färdig?

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jaha. Och VARFÖR blev det inga hjärtan nu då? :?: :roll:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack för UL-rapport :D Gick (nja gick och gick...) här och bet på naglarna och undrade hur det gått. Trodde ett tag att de behållit dig men äckligt egoistiskt blev jag glad över att se ditt inlägg :oops:

Denna lilla busbebis vill verkligen inte avslöja några detaljer om sig innan det är dags :roll: 8) :lol: Riktigt retsamt att hålla er (och oss här på forumet :wink: ) på halster :lol:

Gott lät det med mat från festen... :P Är ofta hungrig men kan inte äta mer än några tuggor innan jag blir stopp-mätt.

Sorry att jag snurrar men hur många dagar är du över BF nu :?:

Kram från Nancy

ps. hjärtanen uteblev eftersom det inte fanns något mellanslag mellan namn och hjärtat. Borde justeras automatiskt men om man är där och petar så... :wink:
Jannika:heart:
Jannika :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Aha! Tack Nancy :heart: för klarhet i hjärtefrågan! Jag tycker bara att det ofta blir så långt mellan.... :oops: Mitt estetiska sinne blir lite stört av sånt. Man är avslöjad.

Nu är jag alltså 41 v + 3 dagar = 10 dagar efter B.F. Och jag kräver inte av någon att de ska hålla reda på alla mina konstiga dagar hit och dit, haha! Jag är mest glad att ni finns kvar och inte har övergett mig efter den här marathonbebisen.

Näe, mig behåller man inte hur som helst. Jag tycker om att bestämma själv jag. :wink: Vattuman. Det där tror jag att du har en viss erfarenhet av. Och bebin verkar vara av samma virke som sin mor. :lol: Och en aaaaning långsam och eftertänksam som sin far. :heart:

Fy vad trist att inte kunna äta ordentligt! DET skulle verkligen kunna få mig att bryta ihop. Men så är jag nu också uppe i barlast på ca 25 kilo. Startade på 62 och är enligt senaste vägningen uppe i 87 (men det var nån vecka sen...):shock: Konstigt nog känner jag mig inte alls så tung. Min självbild är en aning snevriden när jag är gravid tror jag. Och det är ju tur! Det tar mig ungefär ett år att gå ner till startvikten igen varje gång men det går av sig själv och jag behöver inte hålla på med några konstigheter. Hittills i alla fall. Det är också tur för jag klarar inte av att svälta mig eller tänka på allt jag äter, då blir jag deppig. :D

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Fast det går alldeles utmärkt att skena iväg i viktökning trots att det bara går ner några tuggor då och då :wink: (vill inte väga mig längre)

Vad skönt det låter att gå ned efteråt utan större åthävor :thumbsup:

Ser att jag uttryckte mig otydligt ovan, menade alltså DIN busbebis men det förstod du nog :lol: Det var sannerligen en rackare till att hålla sig inkognito 8) :lol:

"Och bebin verkar vara av samma virke som sin mor" -nyfiken blir jag nu och fiskar skamlöst efter mer info :P

:heart: Kram från Nancy som idag parkerat sig i fåtölj framför datorn och inte tänker röra sig mer än nödvändigt...
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej igen Nancy :heart:!

Jag menar mest att bebin inte bryr sig om några som helst tidsteorier, astrologiska eller numerologiska, eller överhuvudtaget logiska resonemang om när den ska förväntas dyka upp. Den bestämmer själv. :lol: Vilket jag också är en stark anhängare av. Att bestämma själv alltså. I min ungdoms dagar kunde jag tom göra saker som jag inte alls hade tänkt mig bara för att ingen annan skulle bestämma vad jag skulle göra. :shock: Inte alltid med helt lyckat resultat. Vilket jag hade oturen att ha förstånd nog att förstå men inte förstånd nog att låta bli ändå. Jag har blivit aningens mer följsam och ödmjuk med åren. Tycker jag själv i alla fall, haha! Och det är i så fall till stor del darlingens förtjänst. :heart: Han har en stillande verkan på min tjurigt egensinniga sida. Han är ett under av tolerans, lugn och inlevelseförmåga och jag vill tro att det smittat av sig en aning. Det är ju lättare att odla egenskaper som man möts av.

Hemliga bebin 8) har inte heller ikväll aviserat nån ankomst men 070710 är ju också ett trevligt datum att födas på, eller hur? Nancy? Gablex? Vad säger ni? :lol: Mammas senaste gissning är den elfte men hennes eventuella synska förmåga är starkt ifrågasatt efter den här bebin ska jag säga. Det kommer att ta tid att reparera förtroendet för den framöver. :lol:

Nu ska jag först frossa jordgubbar och mjölk och sen avrunda det med några Mums-Mums med jordgubbssmak. Har aldrig hört talas om det tidigare, måste vara nåt nytt och bara därför värt att prova.

Kram Jannika
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Hemma igen efter en veckas semester så hade jag nog förväntat mig att man vid det här laget skulle veta vad det blev för "sort" Jannika! :shock: :? :wink: :D
Finns det inga ytterligare gamla igångsättningsknep du kan testa (förutom blåbärsskogen)? Kanske tvätta fönster, vild älskog med maken, springa upp och nerför en trappa :?:
Har någon annan fler förslag :?:

Jag vill veta bebben!!!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Hej Ebbab! :heart:

Välkommen tillbaka från semestern! Jag håller ställningarna här tillsammans med Nancy. :lol: Jag tänkte att jag skulle spara dramatiken tills DU kom hem. :heart: Bussigt va?

Här färdknäpps det friskt med väldigt lite utdelning. Trevligt men som sagt, verkningslöst. Trappspring känns lite otrevligt med fogarna. Vad var det mer du föreslog nu igen? Putsa fönster? Har jag aldrig hört talas om. Verkar lite överambitiöst...hygieniskt, tycker jag. Och farligt! Törs inte klättra på stolar med den här kroppsvikten. Jag vill inte ha foten i gips som Nancy. Fler förslag mottages.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"