Jag kan visst inte ge mig

Jag bara måste få skriva detta.
När jag gjorde kuren, så fanns inte detta forum, inte fanns "Sova hela natten" boken heller. Utan det jag hade att tillgå var, Barnaboken och det som fanns att tillgå i den i jusst den upplagan. Alltså informationen var knapphändig jämförelsevis alltså. Knapphändig men aldeles tillräcklig. Less is more
Så jag fick lov att göra kuren i dess allra renaste form, och tog fasta på vikten av att verkligen göra som det beskrivs.
Jag uppfattade det som att man i princip aldrig någonsin går in, efter första natten. Alltså, regeln är inte gå in, undantagen: ja de finns i princip inte...
Dessutom, så använde jag bara tre ramsor totalt och enbart tre:shock: Beskedet, påminelsen, bekräftelsen. så jag fick verkligen lov att välja NÄR jag skulle sätta in ramsan, för jag kunde ju inte slösa bort en ramsa

förstår du, nu vet jag ju, efter att ha läst på mer här på forumet att så snål behöver man inte alls vara. Men jag hade inte all den information som finns, jag trodde helt enkelt att allt det AW sa handlade om tre gånger, fråga mig inte varför (tre nätter i sova hela natten, tre dagars badkur osv, allt tycktes handla om tre gånger, så varför inte även ramsorna? resonerade jag. Jag fick senare upptäcka att i bland räckte inte tre ramsor, när han började fråga med ord i stället, men det är en annan historia...
Hur som helst så fungerade denna snålhet. Och det fungerade med besked. För du ska veta vilken attityd det krävs, när man tror att man MÅSTE snåla på både verktyg och ramsor så totalt. För jag tror de flesta mammor känner ungefär liknande känslor när de små stackarna skriker, vi brottas med samma känslor. Om du förstår.
Hoppas nu inte min berättelse var totalt ointressant, även om jag inte gjorde exakt som jag skulle (vad jag visste då)utan jag var ju FÖR snål med ramsorna,men kanske det ändå kan ge en hint om sparsamhetens dygd

Eftersom det funkade så klockrent.
Föreställ dig att du har tandläkarskräck och måste dra ut en ömmande tand, tanden värker, så du måste göra det. Du måste genomgå detta obehagliga, men du kan välja dra ut en tand långsamt, plågas sakta, likt tortyr, eller så gör du det i ett huj, och sen är det klart...
Så tycker jag att kuren går att jämföra med detta. Det är inte behagligt, det är direkt smärtsamt, med klara besked (alltså inte vackla med oron in och ut i rummet)och med total konsekvens, och målet i sikte, så förkortas det plågsamma, men med oklara, tvetydiga besked, så förlängs det plågsamma till att bli näst intill olidligt.
Oj så långt och svammligt det blev. Fölåt
Hoppas det var värt någonting.