Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Godförmiddag och stor kram till alla kära i Jannikas tråd :heart:

Tänk om du visste lilla bebisen hur vi tänker på dig och spekulerar kring din ankomst :D :heart: Spänning skänker du oss sannerligen :wink: Dagens fråga är ju nuförtiden huruvida du behagat annonsera din stundande födsel eller ej... Fast jag tror att mor din börjar tycka att det är nog med denna sorts spänning nu. Den riktiga spänningen börjar ju först när du föds :!: Tiden före dess är ju mest en slags trailer men ganska suddigt filmad eftersom man inte urskiljer så mycket detaljer.

Fjällmor: Stort tack för delgivande av din underbara uggleberättelse :heart: Mäktigt :!: :D Skrattade gott åt när du röt till... :wink:

Nej nu snurrar det i huvudet igen. Dags att släpa sin "nätta" kropp till soffan tror jag.

:arrow: Från sjukhuset då två sköterskor skulle hjälpa mig till sängen efter att jag varit på toa:

En av sköterskorna: "graciös som ett kylskåp eller?"

Nancy: "åh ni smickrare där, skulle själv säga container..."

(kan tillägga att sköterskorna var av den mest underbara sort :heart: och ordväxlingen var i mycket hjärtlig ton)

Jannika: Hur funkar det nu när du gått över BF, har du mycket kontakt med BM då :?: Finns det någon slags "plan" för de närmsta dagarna :?:

Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej Nancy! :heart:

Näe, jag räknas till gravidgruppen "standardmodell" så det är inget fjäsk och ingen extra övervakning. :wink:

UL på måndag om inget spännande hänt innan dess. [-o< :lol: Då kollar de fostervatten och mäter bebins bukmått för att se att det inte är nåt vajsing med moderkakan. Ser de nåt avvikande då antar jag att de beordrar igångsättning. Och DET vill jag INTE.

Apropå container, jag undrar om svärmor vidhåller att den här gravidmagen är mindre än Milos. :shock: Själv börjar jag tvivla, haha!

Men minnet är klent. Igår beklagade jag mig för darlingen över de tjocka fötterna: "Men inte vaaaar väl fötterna så HÄÄÄR tjocka förra gången? Jag kan ju knappt gå på dem!"
Men det hade darlingen absolut för sig att jag klagat över förra gången också även om han framförde det på sitt mest diplomatiska vis. Som alltid. :heart: :lol:

Men hörru Nancy, nu är det ju VÄLDIGT nära ditt lite mer bestämda datum! Hur känns det för dig? Din bebis-i-magen är skötsam tycker jag.

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Tja, i de här kölvattnen är väl "standardmodell" något eftersträvansvärt och definitivt inget att beklaga :roll: :wink: :lol:

Fast jag tycker gott att du kunde få tillgång till mer "fjäsk"... (fjäsk är bra, fjäsk är trevligt, mer fjäsk åt gravida helt enkelt om vi inte redan enats om det :thumbsup: )

Gällande igångsättning förstår jag att du helst ser att förlossningen startar av sig själv. Lilla bebisen, hör du vad vi säger åt dig :?:

För egen del kryper det allt närmre Den Stora Dagen. Lugn och fin känsla i magen. Lillasyster sköter sig exemplariskt och är beordrad att fortsätta så :D

Mest andra kroppsdelar som bråkar men jag vill inte dra in sådana otrevligheter i din fina tråd. Beklagat mig i min "egen" tråd dock men förvarnat känsliga läsare om dess gnälliga innehåll :roll:

:heart: från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Nancy, :lol: Du får gärna gäst-gnälla här hur mycket du vill! :heart: Det är SÅÅ trevligt att ha dig här, gnällandes eller inte. Annars gnölar jag väl på rätt bra själv om jag ska vara ärlig. :wink: Alltid trevligt med sällskap, haha!

Och angående fjäsket, är vi såklart inne på samma linje vilket du redan noterat. Mer fjäsk åt folket!

Och jag måste dementera mitt tidigare påstående om att den här magen nått samma dimension som Milos. Det är inte sant. Jag vat tvungen att jämföra kort taget i vecka 39 med Milomagen och denna. Gaaaanska stor skillnad. :shock: Milos såg ut att kunna koppla loss och sväva bort i rymden av sig självt. Svärmor har koll. Fast å andra sidan är den här bullen inte färdigjäst än så jag avvaktar slutlig rapport.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

God morgon!

Ingen bebis...

Har haft en sömnfattig natt och känner mig lite låg idag. Mår illa och har ont i huvudet ant pga sömnbrist. Regnet öser ner. Jag ska gå och lägga mig en stund så kanske det känns bättre.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

*masserar mjukt trötta fötter och ben och mumlar varmt: nattnatt Jannika*

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: STOR kram från Nancy :heart:

Kan vi enas om att det ibland är lite synd om just gravida :?:

Det finns käcka förståsigpåare, såna som nog aldrig haft ett papperssår i fingret ens, som snusförnuftigt skulle säga: "det skulle du ha tänkt på för nio månader sen" :evil: :shock: :evil:

Men om man nu får skylla sig själv är det ju etter värre, då finns det ju ingen ANNAN att skylla på :P :shock: Jo, ens man då förstås som ju kanske hade ett och annat med saken att göra...

Därför tycker jag att det ofta är mer synd om den som får skylla sig själv :P

=gravidlogik i elfte timmen

Vinkar till rara fjällmor och undrar hur det mås :?: Tack igen för din mäktiga ugglehistoria. Sagolikt och spöklikt på samma gång.

Tack Jannika för att det är tillåtet att gnälla i din tråd. Nog visste jag väl det egentligen men försökte ikläda mig lite falsk blygsamhet... 8) Nog ingen som gick på det :wink:

Fint att du hade bildbevis angående magstorlek. Själv fotade jag (maken) magen nästan varje vecka förra gången. Har nog knappt ett enda foto denna gång... :oops:

Hoppas att du får vila nu och att du mår bättre senare under dagen :heart:

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej gulliga ni! :heart:

Bröt ihop lite för mig själv i sann självömkan, vilade en stund, satte mig sen här för att läsa och nu känns det genast bättre. Vad skulle jag göra utan er? Ni är rarast i hela världen. :heart:

Naturligtvis är det MEST synd om den som får skylla sig själv. Öff köörs, som de säger på engelska (Tur att Päivi är på semester). Det är inte bara gravid logik utan allmänmänsklig. Men jag har tur för ni är så bra på att pigga upp mig! :heart: Tänk att man kan tycka så mycket om folk man aldrig eller mycket sparsamt har träffat?!

Funderar tom på att gå på 30-årskalas, flasha magen och ta emot hundratusen kommentarer (som jag egentligen inte orkar höra) MEN äta svärmors goda festmat, visa upp mina söta och välartade barn :D och titta på spanjorer. Min svägerskas bästis är gift med en spanjor som just nu har hela släkten i Sverige eftersom de ska döpa sitt första barn här nästa helg. Bebben har inte aviserat nån ankomst so far så det kanske är just vad jag behöver. Jag är dessutom usel på spanska så de flesta kommentarerna kommer jag inte ens att förstå. :wink: :lol:

Nancy, vi har hållit oss till två fototillfällen (nude) per graviditet, v.26 och v.39. Väldigt roligt att jämföra med tanke på mitt skrala minne. Men man får tänka sig för vad man startar för traditioner...

Min och största lillasyrrans (född 10 år efter mig=ganska bra med tid) babyböcker är välfyllda med kort inklistrade i hyfsad kronologisk ordning och med roliga kommentarer och teckningar. Lillebror har en bok med kort lösa, inga kommentarer. Minsta syrran har en bok. Kan skapa djupa själsliga sår det där! Man får tänka sig för...

Min bästis filmade första barnet nån minut VARJE dag hela första året. Behöver jag säga att den ambitionen inte har upprätthållits med barn nummer två? Själsliga sår....

Att göra en blomsterkrans till Jander på midsommar var ingen match när jag hade ett barn. Snart är det fyra! Det blir måååånga blommor och lååång tid för en egentligen rätt fumlig mamma. Man får skylla sig själv för nu är det nämligen TRADITION och barnen förväntar sig en krans.:lol:
Man får tänka sig för...

Mina varmaste kramar Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

*vinkar från Skåne*

Klart som korvspad att du skall gå på party, Jannika! Spanjorerna kommer att tycka att du är en helt förträfflig quinna med alla dessa barn och gravid mage dessutom :wink: :!:

Jag håller på att administrera skorp-bak med en överambitiös nästan-9-åring så det här blir kort, men koncist:

Nu är det dags, bebben!!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Hahaha! Skorpbak? Que? (tränar lite spanska :lol: )

Det blir nog ingen Harry Potter-bebis för mig. Men det kanske räcker med Fjällmors här på tråden.

Jag trodde väl ALDRIG att jag skulle behöva vänta så här länge på detta barn. [-( [-X Imorgon är det Nikes 9 dagar efter B.F. Vi satsar på söndag, haha! :thumbsup: Hmm...

Kram till Skåne! Är du översvämmad? /Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Fint att vi, dina cyberväninnor i väntanstråden, kan göra dig lite gladare :D

Det börjar ju onekligen se lite kört ut för just 070707 som födelsedatum. Men, dygnet har fortfarande många timmar kvar så om du är snabb så lilla bebisen...

Vad skall vi gissa på nu då :?: Nu tar jag i ordentligt med dagarna men måste av nyfikenhet ändock fråga: vad säger numerologin/atrologin om att födas på fredagen den 13:e :roll: :?:

Tycker för övrigt precis som Gablex att du gott kan flasha magen och med den höggravida kvinnans rätt lite småsnäsigt klippa av ev dumma frågor.

Vad får man höra då man går över tiden :?: Att man skall ta och "klämma fram" bebisen :evil: :?:

Standard här hos oss med tanke på Leias tidiga födsel har varit att jag skall "knipa igen"...Javisst, det hjälper säkert...not.

Anekdot från idag då jag ringde till sjukhuset för att i desperation fråga om det inte fanns ytterligare hjälpmedel till hemmet att tillgå som kunde underlätta vardagen:

"Jo jag har brutit foten och den är gipsad till knäet. Den andra foten är stukad och händerna sköra efter operationer förra hösten. Hur skall jag kunna förflytta mig när jag inte har en enda frisk kroppsdel :evil: "

Sköterskan funderade och mumlade en stund (verkade inte helt övertygad om min ynklighet) innan jag utbrast: "jo, jag glömde ju, jag är gravid i snart nionde månaden också... :roll: :shock: 8) "

Instämmer i Skånefrågan om översvämning :?: Skorpbak

Berätta sen hur (och om) det blev med fest och magflashning Jannika :wink:

:heart: från Nancy

ps. :D Fick precis samtal från sjukhuset och sköterskan gav mig nytt hopp i tillvaron. Hon tyckte att jag skulle kontakta arbetsterapin på måndag för att ev få hembesök men även kunna få låna en rullstol. Hade underlättat enormt :!: :D ds.
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

Jannika jag har följt din tråd och nu kan jag inte hålla mig längre....Nancys tips om, fredagen den 13:e....min stora är född fredagen den 13 så det tycker jag låter bra :D :wink: nej hoppas inte du ska gå så länge till.

Med lillebror så gick jag på fest på lördagkvällen och buggade och ut kom han på söndags morgonen bf +16, så mitt tips är FEST OCH MYCKET BUGG.

Så måste jag fråga Nancy om du får "föda" här i GBG eller om du måste åka till Värnamo.

På med dansskorna, habla espaniol. :D

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Nancy

Inlägg av Nancy »

nilam: Jag skall snittas/föda i Värnamo. Blev ganska chockad då de ringde från Östra eftersom det stod i tidningarna att det endast gällde omföderskor.

(Jo, jag säger föda utan citationstecken, tycker liksom att det är från min kropp bebisen kommer... :wink: )

:heart: Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Jo, glömde ju förut: Tack Jannika för din utmärkta redogörelse för hur man bör passa sig för att starta tradidtioner om man inte betänker att de kanske blir svåra att leva upp till :? Borde brodera med korsstygn och sätta upp på väggen så kanske jag kan undvika all onödig stress jag ofta känner inför dylika ting. Tack :heart: ds.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika! Det är solklart att du ska gå på kalas med en massa spanjorer! Om man inte får vara bebis i Spanien eller Italien så ska man åtminstånde vara gravid där. Och går inte det heller kan man passa på att frottéra sig lite med dem om man får chansen. Man känner sig som en drottning, inte alls begapad, bara som den stora underbara Modern. Hon är mycket mer hyllad där än här. Mycket trevligt. :D

Har man dessutom tre välartade i släptåg så kommer de att behandla dig som en gudinna. :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"