Igår natt buffade jag henne ett par gånger vid 04.30 o sedan sov hon ända till strax innan 06, vilket ju ställde tiderna lite på ända. Trivs inte riktigt med de tider som blev igår, försökte ändå hålla 4 h mellan målen under dagen, men upplevde att det blev för tätt o att hon ej hann bli riktigt hungrig…..kanske sammantaget blev för lite mat under dagen….för denna natt vaknade hon 03.45 och skrek i 45 min, o suttade frenetiskt på sina händer. 04.45 tog jag upp en skrikande E och gav mat, kändes inte som hon skulle lugna sig. Vi gjorde täta, korta, koncisa buffningar men det hjälpte inte den här gången….. Det är svårt att inte överanalysera men den stora frågan är nu om man skall spika schema o alltid köra första målet vid 05 eller om vi skall fortsätta vara ”flexibla” som vi hittills varit med att succesivt förlänga 05målet (men hela tiden med SM o läggning vid samma tid på kvällen) Tycker det är bra om hon vänjer sig så sakteliga vid att inte behöva mat på natten, ”på natten händer ingenting” därför värjer jag mig mot tanken på att spika i schemat att hon äter vid 05.
Vår strategi har varit att succesivt, med hjälp av buffning, förlänga nattmålen, först var det 03, sedan 04 o nu har hon oftast ätit 05. Vi har även tidigarelagt kvällen till kl 21 istället för kl 22, funderar nu ikväll på att börja med läggning 20.30...smyga in det, det har fungerat bra en halvtimme i taget från att ha varit kl 22 från början. Så hur går vi vidare nu? Fortsätta förlänga med buffning succesivt o sedan har man morgon kl 06? Vi vill gärna göra tidig morgon vid 06, med läggning vid 19 framöver. För om jag förstått det rätt är väl det tanken med SM, att man skall slippa en stor kurning utan kanske bara kör en minikur med ramsa om det skulle behövas senare???
Som allmän info kan tilläggas att vi försöker hålla buffningarna korta och koncisa för att inte fastna i något buffningsträsk. Vagning har vi helt valt bort. Hon ligger på rygg och sover bra så, i sin innevagn. Attityden försöker vi ha, vi jobbar med husljud som används flitigt vid dagslurarna och när hon skall sova för kvällen, husljuden faller sig också naturligt när man har en sexårig gosse
Stort tack på förhand, ser väldigt mycket framemot input på detta!
Hälsningar, Anna.