Jag har en 11 månaders tös (idag) Som i stort sett sovit hela nätterna sedan hon var ett par månader, haft lite problem med vargatimmen.
Hon är i stort vagnad, provat buffa men funkar inte riktigt. Ramsan tar inte när hon är ledsen, då blir hon hysterisk. Funkar bra vid läggdags.
Nu till det jag behöver hjälp med. Har lite svårt att förklara men jag hoppas någon förstår vad jag menar.
Vid 8 månader fick hon en riktig kris och vi förvärrade den med att bygga om hela nedervåningen
Nätterna var till en början fruktansvärda, hon slängde sig av och till och skrek rätt ut, fick henne knappt lugn. Hon betedde sig som om hon hade ont, prova och gav henne Alvedon vilket hon somnade på. Nu ville jag inte söva henne på Alvedon varje kväll, så jag tog bort kvällsvällingen då jag hade börjat med en kraftigare sort, som jag trodde blev för kraftig för henne. Hon blev i vilket fall som helst bättre sov nästan hela nätterna, kunde vakna någon gång på natten men somnade om med solfjädern, började dock vakna mellan 05.30 och 06.00 i stället för 07.00. Detta har funkat till nu, i ca 2 månader. Nu somnar hon gott med solfjädern och ramsa vid 20. 00, gnyr till lite vid 22 och börjar gnälla och vrida och krypa runt i sängen ibland ställer hon sig upp också. Får henne att somna om med solfjädern, men hon vaknar efter 30 min igen och så håller det på till mellan 03-04 tiden då hon somnar men för att vakna igen vid 05.30 med lite tur får jag henne att somna om till 06.30 men oftast vaknar hon vid 06.00. Vid något tillfälle har jag inte orkat mer och tagit upp henne och hon somnar på en gång, lägger jag ner henne i sängen i gen vaknar hon ganska snart. Någon natt har hon sovit på mitt bröst, vilket inte är optimalt men vi har fått sömn iaf och inget jag vill fortsätta med.
Jag satt för en vecka sedan och funderade om jag skulle ändra på hennes dags lurar för att hon skulle vara tröttare på nätterna, men det blev ingen skillnad alls.
Nu är familjen helt slut och ledsna för att Linnéa inte får sova. Hon lider ju stackaren. Vad gör vi för fel, maken och jag?
Så här såg vårt schema ut:
07.00 Morgon.
07.30 Frukost, gröt
09.30 Mellanmål, Yoghurt, bröd
10.15-12.15 Sova
12.30 Lunch, lagad mat
14.30 Mellanmål, Frukt, bröd
15-16 Sova
17.30 Middag, lagad mat
19.30 Yoghurt
20.00 Natt
Och så här ser det nya schemat ut.