Jag fick en Linnéa den 24/10-06 en snäll underbar liten tjej, grinar nästan aldrig hon pratar mest. Hon har från början sovit hela nätterna i sin lilla spjälsäng (somnar själv) med några mat pausar och nu har hon bara en matpaus vid 4-tiden, jag har legat och ammat henne på nätterna och efter denna matpaus har hon fått ligga kvar hos mig tills vi stiger upp.
Första tiden på dagen så åt hon från bröstet sov hela tiden, nu har jag försökt mig på och schema lägga dagarna men jag har problem att få henne att sova alla timmarna jag har satt upp. Sover ca 20-30 min sedan vaknar hon, kan få henne att sova 30 upphackade min till om jag hela tiden vagnar henne.
Sen har jag ett problem till eftersom jag inte lade henne rätt vid bröstet i början så sög hon sönder bägge brösten ordentligt, eftersom hon gärna ville ligga vid bröstet jämt så fick hon napp (rekommendation från BVC) så att jag skulle få vila mina "nipplar" emellanåt. Nappen kommer vi att ta bort nu.
Eftersom mitt ena bröst inte har läkt än så har jag nu gett upp, jag kommer sluta att amma och ge ersättning i stället. I samma veva tänkte jag ta bort natt målet då hon fyller 3 månader på tisdag.
Så till mina frågor:
1. Skall jag vara stenhård när det gäller sov timmarna på dagarna, Hon skall
sova sina timmar och hur gör ja då?
2.Hur får jag henne att somna om då hon vaknar vid 4-tiden och vill ha mat,
då hon inte är van att bli buffad?