God eftermiddag.
Lua: Ja visst är det jobbigt när man inte har koll. I luuuv SM, även om den inte sitter klockrent alla gånger. Vi har ju inga spikade tider, men Malte följer i stort sett samma mönster varje dag-urskönt

En fråga till dig, ja och till er andra också såklart.

Har ni varit ute under bebbens vakentid

Vi är mest ute när Malte sover. Antingen är vi i trädgården, då sover han på altanen, eller så går vi en runda med pulkan, då drar jag honom i vagnen. Det är bara det att jag gärna hade gått ut före lunch, men det passar lite illa med sovtiden. Känns som att han är lite liten för att sitta i babybjörnen längre stund utomhus

eller är det jag som är hönsmamma nu
ulrikaj: Malte skulle nog också kunna förlänga natten en timme till. Han är så himla kvällstrött- håller med om att en 20-minutare varken gör från eller till. Ibland får han nya krafter att äta efter powernapen, men han kroknar snabbt igen. Igår lade vi honom 19.00 igen och han sover till 06.00 med påfyllning 22.00. Inatt sov han till 03.45 på det. Han strular supermycket vid bröstet, och det är trugning som bara den även på första omgången

Han sover dock bra både dagen och natten + att blöjorna är tunga, så han kanske få i sig mycket på väldigt kort tid...
Är det inte lite tidigt med smakisar vid tre månader

Fyra månader har jag för mig att det är

Välling var 4 månader tidigare, men med de nya amningsrek så har det ändrats till 6 månader. Tror att det är helt ok att börja vid 4 månader. Jag tänkte nog satsa på gröt i första hand. Känns som att det mättar bra och sedan fasa ut amning/flaska med välling morgon/kväll runt 6 månader.
Linda