Varje natt - ofta runt trerycket- vaknar han och hostar och hostar och hostar ända tills han hostat "upp sej" och det lossnar en massa slem.Det hela tar åtminstone en timme
Problemet är att jag blir tvungen(LÄS VILL) att ta upp honom- alltså, jag kan ju inte låta honom ligga och hosta bara så där utan han får komma upp och dricka vatten, bli lite masserad på ryggen och ibland vandrar vi runt lite i huset han och jag när det är som jobbigast
Är det fel- skrämmer jag honom för hosta, säng och annat!??? Ska man inte ta upp ens i såna här lägen utan försöka lindra och lugna honom medans han ligger kvar!? Jag har märkt nu ett par nätter att det här med att dricka välling mitt i natten var lite mysigt- han ger sej inte längre med mindre än att jag vIspar ihop lite även om hostan gett med sej. Hur göra- om jag väntar ut honom och inte faller till föga och vispar välling så gråter han så hjärtskärande och så klart kommer hostan igång igen då.............Vad göra för att göra det bästa för älsklingen!?