Malte, tre veckor idag, hålller som bäst på att skolas in i SM, med varierat resultat. Vissa dagar går bra, andra- som igår och idag går det sämre- eller rättare sagt URDÅLIGT.
Kan det ha att göra med amningskris nr 2 som infaller då de är ca tre veckor ELLER beror det på att smekmånaden är över och han behöver tydligare besked. Hjälp mig se klart här..för bara några dagar sedan gick allt mycket bättre....
Vad vi helt plötsligt har är en TRÖTTER som inte orkar vara vaken mer än en timme. Jag försöker allt. Klä av, lägga på parkettgolv, nypa i fötterna mm mm. Han stensover. På det följer en orolig sömn. Om sovpasset ska bli något att tala om måste jag vagna. Inte bara en gång utan i omgångar efter ungefär en timmes sömn....som längst har vi kommit upp i 1.5 timme både igår och idag. Förutom på kvällen då jag får väcka för att det inte ska bli tok med natten.
Det känns som att allt hänger ihop. Kort vakenpass borgar inte för lång skön sömn. Orolig sömn gör att man inte är utvilad-nytt kort vakenpass. Tätare mellan målen gör att det inte äts lika mycket...snuttvarning...För några dagars sedan var 1.5 vaken + drygt 2 h sömn mer vanligt än ovanligt om man säger så...Då kändes det som vi hade ett tydligt mönster av att vilja börja ny måltid med 3.5 timmes mellanrum..super tänkte jag.....
Vakenpassen igår och idag består av att ge mat. Omgång 1 går bra + rap, påfyllning + rap ( som tar evigheter att få ut) Sedan börjar missnöjet
Tänkte ge urpumpad mjölk på flaska vid nästa mål för att se om han tar det bättre. Vad tror ni om det?
hjälp, hjälp
Linda