Tack för svaret! Hon har redan sedan BB skrikit ordentligt men aldrig länge i stöten utan det kommer plötsligt och försvinner plötsligt.
Angående temperament så är både jag och min man lugna så kanske har hon fått mormors temperament

. Är ju ganska skönt med den sortens temperament då det blixtrar till lite och sedan är allt bra igen. Hon är en sådan solig och god liten tjej och man bara smälter av dessa underbara leenden hon fyrar av
Är oerhört glad över standardmodellen och började tillämpa den väldigt tidigt då det var kaos och sömnlösa nätter första veckan. Jag hade läst de första kaptitlen i BB redan innan förlossningen och läste dem nu på nytt för att verkligen suga in vad som stod och det kändes så skönt att kunna få kontroll och struktur på vardagen och kunna njuta av tillvaron.
Jag har dock inte kommit till skott med det exakta schemat med marginalkvarter. Behöver jag införa det "heavy" eller kan jag ha min "light version" för att sedan sätta ett schema vid fyra månader då det blir lite mindre sömn på dagen och 12 timmars natt? Eller ska jag verkligen gå in för att spika ett schema nu för att underlätta för tiden som kommer sen?
Ett schema har faktiskt automatiskt börjat komma som ser ut ungeför så här:
06:30 Mat och blöjbyte
07:30-11.00 sova (morgontrött som mamma)
11:00-13:00 Mat etc enligt standardmodellen
13:00-15:00 Sova ute i vagn
15:00-17:00 Mat etc enligt standardmodellen
17:00-19:00 sova
19:00-22:00 Mat etc enligt standardmodellen samt nattslurk.
Angående luren i vagnen har hon vissa dagar svårt att sova där då jag inte har larm i vagnen så hon ligger på rygg. Ligger gärna och tittar med stora ögon under hela vår timmes långa promenad. Kanske är det spännande att ligga och titta på molnen och trätopparna.
Hennes sovpass på morgonen är ju långt. Gör det något eller ska jag väcka henne kl 10 istället och skjuta fram hela schemat en timme så det blir natt kl 21? Då infaller även middagssömnen bättre vid fyra månaders ålder.
Har för mig att jag läst någonstans att efter 8 timmar kan de sova 10 timmar. När brukar detta ske?
Kram
Jenny