Nu går det lika dåligt i vagnen också!
Hon skriker ( men inte "som besatt"

) däremot märker jag ju att hon tycker att det är väldigt svårt att somna. För hennes del verkar det göra det samma om jag buffar, vagnar eller inget alls. Kvällens läggning var riktigt långdragen. 18:55 fick hon nattslurk i ca 10-15 min. Sen gosa och busade vi innan jag la ner henne i vagnen. Då låg hon först på sträkta armar och såg sig omkring men lade sig ner själv och jag gick ut ur rummet efter att ha gungat till vagnen. Efter en stund började hon gnöla, och då sa jag till henne att sova och gungade till vagnen igen. Efter ytterligare en stund skrek hon mer och då gick jag in och började vagna vilket gjorde varken till eller från så jag slutade med det, tänkte att jag kanske mest störde. Men hon fortsatte skrika så då började jag vagna igen och denna gång la hon sig att sova. Men så fort jag slutar vagna börjar hon skrika efter några sekunder. Jag hinner knappt ut ur rummet. Tillslut hämtade jag en radio och satte på utanför dörren som spelar lite låg musik, det verkar hon gilla för efter det har hon "bara" vaknat tre gånger

.
Totalt har det tagit ca 30 minuter för henne att somna idag.
I natt hade vi också krångel, hon vaknade ca en timme efter nattmålet och hela natten igenom med ca en kvarts mellanrum kanske (jag var lite "borta" vad det gäller klockan). Ett par gånger fick jag gå upp och vagna henne till sömns. Men jag tog inte upp henne. Däremot fick hon sitt morgonmål 20 minuter tidigare än vanligt, då jag gav upp

och tänkte att jag själv fick ligga ner medan hon ammade åtminstånde

. Men detta har aldrig hänt förut.
Hennes schema: ( just idag blev det lite knöligt men i stort är det väl ungefär så här)
06:10 vaknar, mat
07:15 ut i vagnen (följa syskon till skolan)
07:30 somnar i vagnen
09:30 vaknar
10:30 mat, ensamlek 15 min.
12:00 mat igen somnade ca 10min.
12:30 ut igen
13:25 somnar i vagnen
13:55 vaknar
14:15 mat
15:30 somnar (vaknar till ett par ggr efter en timme)
17:15 väcks, ut i ca 20 minuter
17:45 mat
18:30 bad och massage
19:00 mat och i säng.
19:24 nattning dvs vagning påbörjas
19:55 bebis sover helt.
Jag tror att middagsluren kanske blir för kort och kvällsluren för lång?
Hon är aldrig ledsen eller direkt missnöjd förutom just vid läggningarna. Hon är med i sysslorna och ligger gärna och leker själv på en filt etc. Så varför klöddar just detta? Vad gör jag för fel?
En annan fråga: på nätterna brukar jag vakna av att hon ligger och smaskar på sina fingrar och då tar jag upp och ammar henne , hon skriker alltså inte. Men kanske kan jag sluta med det och vagna henne till sömns istället?