GlennMelody is alive! (förhoppningsvis)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grattis igen, Åsa, vad glad jag blir att allt var okej :D !
Och första sparken, kan det bli bättre?!?
Nu kan du äntligen få slappna av och njuta av bebben, livet är verkligen underbart!
Må så gott :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Å VA SKÖNT!!! GRATTIS till att du nu kan njuta på riktigt!

Kramar från mig :heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Grattis. Vad skönt att kunna pusta ut och bara njuta :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken UNDERBAR läsning Åsa!! Massor av grattiskramar från mig till lilla Pyret i magen. Åh, vad mysigt med sparkar! NJUT av graviditeten, jag hoppas att du får må bra hela tiden. Ge Walle en bamsekram från mig :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Grattis!! Vilken lättnad!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag instämmer i GRATTIS kören.
Så skönt för er, nu kan ni se framåt :!: :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag har en liten spännande dag idag. Skall "outa" min graviditet för min avdelning. Magen börjar ju puta (den drog iväg enormt efter det positiva beskedet!), så det är inte en sekund för tidigt. Jag misstänker att det blir lite olika reaktioner, eftersom vi är så himla tufft belastade, men det är smällar man får ta.

Min personalchef var borta förra veckan och missade gråtkalaset när jag fått besked. Hon hade slängt sig över min gruppchef så fort hon kom tillbaka, så hon fick snabbt klart för sig att det hade gått bra. Sedan har vi knappt setts, men hon har försökt förmedla "åh vad kul" genom lustiga mimspel bakom andras ryggar. Har sett jätteroligt ut! Nu var hon i allafall inne och gratulerade och berättade att frågan om vikarie redan är godkänd och den bollen skall börja rullas idag, så att vi får hit någon som kan gå parallellt så länge som möjligt. Jag skall inte heller känna mig pressad att jobba så länge det går (vilket jag ändå är), för det kan vara sådan skillnad på graviditet ett och två osv. Sååååå skööööönt med stöd från jobbet!!! :D

För två veckor sedan hängde min favvo-kjol på höfterna. Nu sitter den under armhålorna! :shock: Måste fixa kläder!!!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

Lycka till inför dagens "outande" Åsa :D

Och du... kjolen blir väl riktigt kort-kort om den sitter i armhålorna :?: Kanske passar bra i värmen :lol:

Kram från Nancy
(jätteglad varje gång jag ser denna tråd över att ditt fvp var så fint)
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Tack Nancy! Jag är själv fortfarande så sprudlande glad att jag nästan inte kan förstå det! :D Som att få plus på stickan flera gånger!

Då är jag outad i supportgruppen. Enbart grattis och glädje och chefen knåpar på rekryteringsannons. Jag har visst fått världens bästa arbetsplats! På måndag blir det stort outande för hela personalen (vi är inte så många), så sedan får magen puta bäst den vill. Vilket den också vill. Men kjolen är tack och lov rätt lång... Benen är ju inte så där vansinnigt vältränade i dagsläget. Känner dock lite yoga-behov komma krypande! Den psykiska orken är bättre, även om jag skulle kunna gå och lägga mig klockan nio varenda kväll! :D

Fast det är svårt att fatta att man skall få en liten till. Att det också skall bli en individ, som inte blir en kopia av storebror. Han är ju det perfekta barnet, så det blir tufft att komma efter. :wink:

I övrigt har förmiddagen varit så pass kaotisk och obegripligt "weird" att jag mer eller mindre lagt huvudet vid sidan och bara försöker klara mig genom dagen. Rycker på axlarna, fnissar ohejdat och orkar inte riktigt ta mig för något alls. Hejsan hoppsan, tur att man är ledig imorgon! \:D/

Kramar// Åsa
Elle

Inlägg av Elle »

Vilket härligt stöd från kollegorna! Nu kan du verkligen slappna av och NJUTA av graviditeten :D Lyssna till vad din chef sade, gå på föräldraledighet när DU känner att det är dags.

Vilken vecka är du i nu? Walle :heart: kommer bli en UNDERBAR storebror!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jättegrattis Åsa att allt har gått bra (lite sen, men ändå ;) )!
Och snart är du där... det går FORT!
Jag har 7 veckor kvar och tycker inte det var längesedan jag berättade på jobbet!

Kram!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Ja, tiden går hysteriskt fort! Jag är redan 17+2!

Har just berättat på måndagsmötet för hela personalen. Då var det helt tyst... Det blir väl så när de flesta man jobbar med är män, eller? Fast en man vände sig om, klappade mig på armen och sade grattis. :)

Det är skönt att ha berättat. Magen putar ut oavsett vad jag har på mig och det känns som att ha en neonskylt i pannan. Å andra sidan finns det gott om kvinnor som har en sådan putis som normal mage, så det är ju inte så vansinnigt tydligt ändå, egentligen. Men jag var så extremsmal när jag började, så sett ur det perspektivet är jag redan enorm! :wink:

Skall en sväng på stan idag efter jobbet och se om jag hittar några vettiga sommarbyxor. Skall bli lite kul! :D
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Håller med. Tiden går hysteriskt fort, fast sakta ändå på nåt sätt. Man längtar ju ihjäl sej. :D

Ja de flesta karlar är väl så, antar jag.

Alltid kul med lite nya kläder. Fast jag har svårt att hitta nåt, hamnar alltid på H&M av nån anledning. Finns inte så mycket annat att välja på här. Hoppas du hittar nåt bra! :D

Kramar/Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Var en sväng på stan igår. Jag är igång och syr igen, så jag hade ett ärende till en butik som heter Knapp-Karlsson i Göteborg, en gammaldags sybehörsaffär modell skitmysig. Men vad folk där var!!! :shock: Halva Göteborgs befolkning var där och skulle köpa 33 meter sammetsband och sånt. Jag har så svårt att få tiden att räcka till, så jag stannade ändå, men det tog en oändlighet. Till slut kom jag i allafall ut med mina små inköp (tog tre minuter) och rusade in på första bästa affär som hade gravid-kläder. Lindex låg närmast. Slet åt mig ett par korta sommarjeans med mudd som började vid knäna (nej, men väldigt långt ner), ett par helt ok linnebyxor i svart, också modell kortare och de såg bra ut på. Snabbt rusar jag mot kassan och springer förbi en jeanskjol på rea, som jag sliter åt mig utan att prova. Helt ok visar det sig hemma. Så nu står jag mig ett tag! Allt borde funka till hösten också, så jag är rätt nöjd, faktiskt!

Fascinerande annars vad som händer med magen i samma ögonblick som man drar på sig ett par muddbxor. Den blir oändligt mycket större på en tiondels sekund! Om det fortsätter så här kommer jag att se ut som en val i augusti!!!

(Kan ju vara det att jag inte döljer magen längre, eller vad tror ni??? :wink: )
Sussi

Inlägg av Sussi »

Grattis Åsa, det här hade jag missat! Vad roligt!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"