Var en sväng på stan igår. Jag är igång och syr igen, så jag hade ett ärende till en butik som heter Knapp-Karlsson i Göteborg, en gammaldags sybehörsaffär modell skitmysig. Men vad folk där var!!!

Halva Göteborgs befolkning var där och skulle köpa 33 meter sammetsband och sånt. Jag har så svårt att få tiden att räcka till, så jag stannade ändå, men det tog en oändlighet. Till slut kom jag i allafall ut med mina små inköp (tog tre minuter) och rusade in på första bästa affär som hade gravid-kläder. Lindex låg närmast. Slet åt mig ett par korta sommarjeans med mudd som började vid knäna (nej, men väldigt långt ner), ett par helt ok linnebyxor i svart, också modell kortare och de såg bra ut på. Snabbt rusar jag mot kassan och springer förbi en jeanskjol på rea, som jag sliter åt mig utan att prova. Helt ok visar det sig hemma. Så nu står jag mig ett tag! Allt borde funka till hösten också, så jag är rätt nöjd, faktiskt!
Fascinerande annars vad som händer med magen i samma ögonblick som man drar på sig ett par muddbxor. Den blir oändligt mycket större på en tiondels sekund! Om det fortsätter så här kommer jag att se ut som en val i augusti!!!
(Kan ju vara det att jag inte döljer magen längre, eller vad tror ni???

)