Vill bara ligga och amma.

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du kan bara börja strukturera om du har kunskapen om verktyg och förhållningssätt! Så börja då du har attityd av självklarhet! Vilket man får om man tar in kunskaperna och förankrar i sig själv. Därefter blir det din egen visdom som gör att du klarar ut det!

8) Själv kan jag inget om amningens konst - men desto mer om flaskmatning :wink: - så där får någon annan råda! Men det låter som om det är lite mat - det är min reflektion. De mina flaskade nog 10-15 minuter per mål i alla fall - i den åldern. Vad jag minns!

:D Tänk nu till och genomför då du är redo!

:idea: Vad du kan göra för att smygstarta är att slopa det mål som hon brukar äta närmast morgonkvisten! Det kan du vagna över i stället så att hon börjar dagen med en rejäl frukost!

:D Lycka till!
fisen

Inlägg av fisen »

Ja, nu står Vanjas pappa och vagnar henne. Hon är helt slut efter en dag av totalt tio minuters amning. Eftersom jag inte har tränat in några verktyg så måste jag låta henne få äta i natt. Jag fattar bara inte varför hon vägrar äta mer än det lilla hon gör. :(
Mamma till Hampus f?dd sept 02 och Vanja f?dd jan 05.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Du kan ju alltid väga henne efter amningarna - då vet du hur mycket hon får i sig! Du måste vara fullständigt säker på att hon får i sig tillräckligt för att ha förutsättningarna att sova på natten.

:?: Hur länge ammar hon på natten? För om det är halvtimmesvis på natten (0stora mål) så förklarar det hattandet på dagen.

:idea: Du ska också kunna räkna till 5-6 kissblöjor/dygn - vilket är normalt för en helammandes bebis.

:D Det var mina tips och kör för allt i världen inte igång förrän du är helt säker på förutsättningarna både för henne och dej själv!
fisen

Inlägg av fisen »

Ja, jag skulle vilja väga henne men vart får man tag på en våg? Frågade på BB men dom har inga och ville helst inte att man skulle väga för då kan det bli ett stressmoment i sig.

Nej jag tänker inte köra igång förrän jag är helt säker på vad jag gör och hur jag ska göra det. Jag vill verkligen inte göra någonting som hon mår dåligt av. Om jag fortsätter att göra som jag gjort idag borde hon väl äta så att hon klarar sig. Hon totalvägrar ju inte utan äter bara VÄLDIGT :!: lite. Eller kan det bli att hon äter så pass lite så att tillväxten hämmas? Vad gör man då i så fall???
fisen

Inlägg av fisen »

Nu har natten gått och hon har ätit två gånger. 12 minuter varje gång. :shock: Det är mer per gång än vad hon åt sammanlagt under hela dagen igår. :roll: Något tips om hur man får henne att äta på dagen istället för på natten när hon är så ointresserad av att äta på dagen? Jag kör efter standardmodellen men att proppa henne med mat under dagen går ju inte när hon vägrar äta. Nåja det kanske ordnar sig om jag fortsätter efter standardmodellen.
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
Det var nog det tipset som Mammut kom med. Att hoppa över målet närmast morgonen för att få henne att äta ordentligt vid frukosten och förhoppningsvis komma igång med ätandet under dagen.
Du måste nog ta en jättejobbig natt, kanske t o m att hon kommer att få vara hungrig :shock: :( för att kunna börja DAGEN på rätt spår HUNGRIG - skulle jag tro. :roll:
Klart att det fixar sig med Standardmodellen :!: :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
fisen

Inlägg av fisen »

Rapport! Nu har hon varit utan mat mellan 4.45 i natt och 11.45 och nu åt hon i 4 minuter. :roll: Dock sittande vilket det har varit det senaste dygnet utan undantag. :) Jag undrar om hon håller på att försöa komma i bikinin till sommaren? :wink:
Mindy

Inlägg av Mindy »

Ja, det låter verkligen lite även om mjölken flödar på bra. :roll: De där 7 timmarna ska utan mat ska ju förläggas till natten.
Jag skulle nog ändå försöka mata på så tätt som möjligt nu under dagen för annars är du ju tillbaka i fällan att hon nästan MÅSTE äta på natten för UTAN mat kan hon ju inte vara. :shock: :roll: Så...natten som kommer kanske du kan vagna över målet vid 4.45 och sikta på FRUKOST?

Hrm...jag tillför visst inte så mycket. :? Hoppas att du får bättre råd av någon annan! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
fisen

Inlägg av fisen »

Du tillför visst nåt! Det är jätteskönt att bolla lite funderingar med någon. :D
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"