förbereda vällingen
-
Lotta Sthlm
förbereda vällingen
Hej! Kan man förbereda en vällingflaska på kvällen, ha den i kylskåpet över natten för att sedan värma den på morgonen?? Har fått för mej att man inte ska blanda pulver och vatten och låta det stå för länge men det kanske bara gäller uppvärmd välling?? 
Blandar du i kallt vatten och ställer i kylskåpet över natten så ska det inte vara någon fara, vad jag vet i alla fall.
Uppvärmd välling skall man däremot inte spara. Man ska tex inte värma välling och ta med i termos.
Uppvärmd välling skall man däremot inte spara. Man ska tex inte värma välling och ta med i termos.
Mamma till Izabelle 040416
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
-
father of sons
-
Lotta Sthlm
Då finns det ju färdigblandad att köpa på tetra alt en doseringsburk där man förvarar den färdiguppmätta vällingmängden och kan snabbt skaqka ihop med medhavt vatten. Jättesmidigt! 
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Hej!
Jag kokar alltid vatten till ett gäng flaskor och låter stå i kylskåpet under natten för dagen därpå. Sedan har jag i vällingen när så sonen skall äta. Han äter numera välling bara 3 tillfällen per dag så det blir bara ett "storkok" om dagen. Jag kokar fortfarande då det är klor i vattnet här i Japan (vet faktiskt inte om det ÄR skadligt, men det känns bättre då). Kokar faktiskt flaskorna också. Skall inte göra det hemma där vi har diskmaskin.
Jag har för mig att vi lät färdigblandad tilläggsflaska stå i kylskåpet i max 8 h innan vi slängde bort det (SEMP).
Kram
Kristin
Jag kokar alltid vatten till ett gäng flaskor och låter stå i kylskåpet under natten för dagen därpå. Sedan har jag i vällingen när så sonen skall äta. Han äter numera välling bara 3 tillfällen per dag så det blir bara ett "storkok" om dagen. Jag kokar fortfarande då det är klor i vattnet här i Japan (vet faktiskt inte om det ÄR skadligt, men det känns bättre då). Kokar faktiskt flaskorna också. Skall inte göra det hemma där vi har diskmaskin.
Jag har för mig att vi lät färdigblandad tilläggsflaska stå i kylskåpet i max 8 h innan vi slängde bort det (SEMP).
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06