HJELP. Standarmodellen fungerer ikke på min 4 ukerss baby

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
theresemor

HJELP. Standarmodellen fungerer ikke på min 4 ukerss baby

Inlägg av theresemor »

Er så fortvilet. Nå har jeg lagt meg i selen for å gjennomføre standardmodellen fra start (litt forsiktig de 2 første ukene da..)
Brukt den på 2 andre barn og trodde jeg var "erfaren" mor :?

Men hun spiser max 5 min. Og når porsjon 2 skal gies er det full kaving og hyling med en gang hun legges til puppen.
Minner meg om kveldsståket som er beskrrevet i BB. Men til alle måltidene? Og bare etter en 20-30 minutter? :(

Og om natten gjelder IKKE 20 minutter :( Kan gå 1-2 timer. Tross buffing..

Ellers holder hun tidene i standardmodellen bra. Har mye melk. Smokk kun til innsovning.
Men som sagt mye skrik og skrål.
Har to andre små og, blir ikke mye tid til de.

Noen som vet råd? Blir kjempeglad for innspill :lol:
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej theresemor

Har du läst de 2 trådarna över som klistrade, om små matningstrasslare och om standardmodellen. Annars gör det! Där hittar du mycket bra. Läs på en gång till och komihåg det viktigaste, attityden av självklarhet.
Fråga igen annars. Vi finns här.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Theresemor :D

Har du provat att ta upp och mata medans hon sover :?:
Har du vagn inne som du kan vagna henne i :?:
Berätta gärna mer :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
theresemor

Inlägg av theresemor »

Takk for svar begge to. Nå har julebesøket dratt og jeg har litt mer tid til å "forske" her inne :)
Skal lese de klistrede trådene.
Hun kaver fortsatt veldig mye desverre. Spesielt om kvelden (kveldsståket) Men det blir mye skrik. Slitsomt. Begynner ofte å skrike kort tid etter amming, og da har hun gjerne sovet 2,5 timer :oops: Da er hun jo både mett og uthvilt..
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

theresemor skrev:) Men det blir mye skrik. Slitsomt. Begynner ofte å skrike kort tid etter amming, og da har hun gjerne sovet 2,5 timer :oops: Da er hun jo både mett og uthvilt..
Hej!
Det här är det "vanliga" kvällstrasslet, och det har de för sig trots att de är både mätta och pigga :shock:
När hon börjar kvällstrasslet, lägg henne då på bordet/soffan/golvet på mage (på t ex en filt) och buffa henne lugn, hon får gärna somna! En lur på 20 minuter gör underverk, och somnar hon inte, så se till att hon ligger avslappnad och lugn! Sen brukar humöret vända!
Se till att ha badet den här tiden också, det brukar uppskattas!
Men det är bra att du läser på mer, det finns massor här på forumet, och såklart i barnaboken :heart:

Lycka till
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
theresemor

Inlägg av theresemor »

Jeg sliter ennå med veslejente. Hun skriker mye. Og nå har jeg vognet og buffet så jeg verker i hele kroppen.

Hun sover godt og holder tidene tåelig bra. Og får i seg ganske mye melk (om enn et blodslit). Så hvorfor er hun så misfornøyd?? Har fulgt standarmodellen på min 3-åring og 2-åring og det har fungert greit.

Hun begynner å skrike allerede etter 20-30 minutter noen ganger. Får hun seg en liten blund på 20 min begynner hun å skrike straks hun er våken igjen.

Og kveldståk-tendensene kan like så godt komme på formiddagen som kveld.
Begynner å bli rimelig fortvilet etterhvert. De f timene jeg har etter de andre barna er lagt går til skriking og buffing og mer skriking :(
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"