Säger Vera med jämna mellandrum härhemma. De leker det hos dagmamman. Vera är en pratsam dam, så jag är SÅ imponerad av hur bra hon fixar denna lek. Hon har inte ens fyll tre och igår tog jag tiden. Knappt tre minuter var hon tyst. Då först började det krypa i henne, så jag sa något (för att hon skulle slippa förlora när hon kämpat så länge). Framför allt pappa försökte lura henne att prata, men inte
Alltså tålamod och tävlingsinstinkt. Det känns som ganska bra egenskaper
En annan sak som hon utvecklat stark de senaste veckorna:
Hon kan spela tärningsspel och ser direkt om hon får 1, 2, 3 eller 6. Får hon 4 eller 5 så räknar hon prickarna. Sedan går det riktigt bra att flytta eller lägga ut rätt.
Vi har hittat på två egna spel. Ett är en klassisk spelplan, men istället för att komma först så går vi åt var sitt håll. Den som slår ut den andra vinner (går lite fortare än att gå runt hela)
Det andra kallas för orm. Då har vi backgammon-brickor. Sedan lägger man ut så många brickor som man får prickar på tärningen. Den vars brickor tar slut vinner.
Ja, det var ju inte så mycket annat än skryt, men ville bara berätta.Har ni hört uttrycket kräkstolt nyligen
Imorgon ska hon troligen med mig till jobbet. Vi får se hur det går - bra tror jag ju förståss
/LO