Tysta leken börjar nu...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Tysta leken börjar nu...

Inlägg av /LO »

...den som pratar åker ut!
Säger Vera med jämna mellandrum härhemma. De leker det hos dagmamman. Vera är en pratsam dam, så jag är SÅ imponerad av hur bra hon fixar denna lek. Hon har inte ens fyll tre och igår tog jag tiden. Knappt tre minuter var hon tyst. Då först började det krypa i henne, så jag sa något (för att hon skulle slippa förlora när hon kämpat så länge). Framför allt pappa försökte lura henne att prata, men inte

Alltså tålamod och tävlingsinstinkt. Det känns som ganska bra egenskaper :D

En annan sak som hon utvecklat stark de senaste veckorna:
Hon kan spela tärningsspel och ser direkt om hon får 1, 2, 3 eller 6. Får hon 4 eller 5 så räknar hon prickarna. Sedan går det riktigt bra att flytta eller lägga ut rätt.
Vi har hittat på två egna spel. Ett är en klassisk spelplan, men istället för att komma först så går vi åt var sitt håll. Den som slår ut den andra vinner (går lite fortare än att gå runt hela)
Det andra kallas för orm. Då har vi backgammon-brickor. Sedan lägger man ut så många brickor som man får prickar på tärningen. Den vars brickor tar slut vinner.

Ja, det var ju inte så mycket annat än skryt, men ville bara berätta.Har ni hört uttrycket kräkstolt nyligen :roll: :wink: :lol: ?

Imorgon ska hon troligen med mig till jobbet. Vi får se hur det går - bra tror jag ju förståss :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Och kräkstolt ska du vara :D

Täna henne mer på tärning - kanske kan håva in en förmögenhet till er. 8)

Väldigt nyttigt för dem att vara med på jobbet. Alla blir på så sätt en del av varandras vardag på alla sätt. Klart det går lysande.

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vilken liten stjärna! Så här i juletider! :heart: :santa:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Förståss gick det bra på jobbet!
Hon hjälpte mig att slänga papper - mycket papper blir det om man rensar sådär en gång om året. Sedan var hon med på möte. Hon var inte tyst, men viskade hela tiden, fick lite magneter att leka med på tavlan och sedan fick hon en viktig sak att säga.
Att det var för lite snö :lol: Hon vågade :D :shock: :D , inför 10-talet gubbar i rummet.
Jag jobbar med vinteruppföljning, så jag kan hålla med henne.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Idag berätade hon stolt för dagmamman att hon och mamma minsann hade jobbat på mammas jobb igår :lol:

Och så var det en sak till.
Jag visste ju att det var tre saker (förutom jobbet) jag tänkte skriva om, men glömde en. Det kanske inte heller har mad barnaboksbarn att göra, men hon sa för en vecka sedan att hon va stor tjej nu, så hon behöver ingen blöja.
Det har gått kanonbra. Visst två nätter har hon kissat och en vaknade hon av att hon kissade (genombrott!) Men annars går det jättebra. Sover hela natten utan större problem.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Vilket jobbarproffs! Och vad skönt att blöjstoppet går så bra! Lilla stora fröken. :heart:

Kram Jannika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:heart: Krama henne från mig :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"