Sååå jobbigt med dessa Barnaboksbarn...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Sååå jobbigt med dessa Barnaboksbarn...

Inlägg av Gäst »

... jag menar, ta min son till exempel. Ett utmärkt exemplar att statuera exempel av: han skrattar inte hela tiden :!: [-X Urjobbigt! :shock:

Så idag var vi hemma hos min mamma, och för en gångs skull var det aningen grinigt här och där. ALLA gör stora ögon. :shock: Vem är du, lilla vän :?:

Inte alltså, märk väl, jobbigt grinigt. Utan bara så där, man uttrycker sitt Missnöje Över Något någon gång då och då. Och alla undrar och häpnar...

Slutligen kommer vi på Vad Det Handlar Om: :idea:

Idag är det 12 dagar sedan då han var på 18-månaders kontroll, och han fick sin MPR- spruta. Läkaren sade, att reaktionen brukar vänta på sig ungefär 10-14 dar. #-o ](*,) Och mycket riktigt: han har en del prickar här och var, och aptiten är nere...

... och där sitter vi och gör stora ögon, för att "han brukar ju aldrig..." och "han som alltid är så glad och nöjd.."

:oops: :oops: :oops: :roll: :roll: :roll:

Vilka är det i familjen som är bortskämda, och med vad..? :-k
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lilla plutten då! Du kan ju inte skämma bort mamma och pappa så där då tror de ju att det BARA är lätt och roligt att ha barn, haha! :wink:

Hoppas han är i gammal god form snart.

Kram Jannika
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Jo, det där fenomenet känner jag igen!

Någon natt, ungefär en gång i månaden eller mindre numera, kan Kevin vakna 4-5 gånger per natt. :shock: Han somnar efter några ramsor, någon gång får vi gå in och solfjädra, och då somnar han om. Senast.

Och vi står med handen på telefonluren varje gång och undrar om vi kanske borde ringa akuten, eftersom han bara måste vara allvarligt sjuk när han vaknar fyra gånger på en natt! :shock: :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
kvacke

Inlägg av kvacke »

Hihi!!

Spyro - Precis så var det här inatt. Wilma vakna vid 1 tiden och somnade inte om :shock: . Det händer i stort sett aldrig och jag var helt övertygad om att hon var dödssjuk...
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pest, Kolera, Malaria, vilket är det..? :shock:

Jaså, vi är flera... :lol:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

:lol: :lol: ja samma här, lilla tjejen är alltid glad, så när hon i fredags blev hängig och lite febrig, var jag helt säker på att nu kommer ännu en släng av öroninflammation. Men skäms mamma lilla, det var bara en kraftig kindtand som tittade upp i lördags morse :oops: :shock: :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

"Tror du nog att han får sova något i natt?", sa morfar i går efter ettårskalaset.
"Han har ju haft så mycket på gång i dag och i går. När ni var små kunde ni inte sova efter en vanlig tur till affären", menade han.

Jodå, nog sov han... :roll: SEXTON timmar - i sträck! :shock: :shock: Vi vaknade klockan elva i morse... Schemat är lite åt skogen i dag, men det kan vi bjuda på! :D I förrgår var vi på begravning också, och då blev det lite si och så med sovandet. Men efter en rejäl sovmorgon är han sitt gamla, glada jag igen! :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"