Jag orkar inte mer. Hjälp mig få tösen att sova!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
utmattad

Jag orkar inte mer. Hjälp mig få tösen att sova!

Inlägg av utmattad »

Jag är helt ny på detta forumet, är vanligtvis på Familjeliv men tänkte se om ni har andra ideer. Jag är helt slut och grät till och med igår. Det brukar jag aldrig göra!

Nu till mitt problem. Har en dotter på 18 månader som jag är villig att skänka bort varje kväll. Vet att man inte ska skriva så men jag är helt slut i kroppen och det känns som jag har något som jag aldrig haft förr. En depression.

Hon vägrar sova, det kvittar hur jag gör. Givetvis finns det en lösning på detta men jag har inte den.

Vi lägger henne vid halv 8 och hon somnar vid 11. Igår somnade hon inte förrän kvart i 1.

Jag förstår ju att ni behöver veta mer om våra rutiner för att hjälpa mig men jag vet inte var jag ska börja så ni får istället fråga.

Snälla hjälp mig. Är otroligt jobbigt med "snart säljer jag ungen på blocket" tankarna. :cry:
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Skickat dig ett PM.

/Åsa
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Hej Utmattad!

Valkommen hit! Du har sakert fatt ett bra svar fran Kanatarella erdan, eftersom hon skickat PM, men jag skriver lite anda. :)

Till att borja med sa tycker jag att du ska ga in och lasa "du som vill prova SHN, las detta forst". Det kan ge dig ett litet hum om vad SHN (sova hela natten kuren) innebar och om det ar nagot for din familj.

Nu till lite fragor for att styra upp det lite. :D

Nar ater hon?
Hur mycket sover hon pa dagarna?
Vad har ni for rutin vid laggdags?
Ater hon pa natten?
Vad gor hon pa dagarna?
ar hon hemma?
pa dagis?
vad gor hon nar hon ar hemma med dig eller din man?

KRAM
3 fina...2005, 2007, 2010
utmattad

Inlägg av utmattad »

Hon äter frukost 9, middag 12,30 sen mellanmål 15, middag igen 17 och kvällsfika vid 19.
Hon somnar efter första middagen och sover ca 1 timme.
Rutinerna vid läggdags är borsta tänderna, byta kläder och blöja, försöka läsa saga och sen nattning.
De flesta dagarna är hon hemma med mig, vissa dagar (0-2 dagar i veckan) är hon hos dagmamman.
När hon är hemma med oss så leker hon själv eller med oss. Ibland är vi ute och promenerar.

:-)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Kantarella :wink: :D Tack, Mamma S :wink: :D

:D Välkommen är du :lol:

Om det är för nätterna, som inte vill sig, som du vill sälja barnet, tycker jag det vore synd (de är svåra att få tag på sedan, om man ångrar sig :lol: ). Då kunde kanske Sova hela natten-kuren vara någonting för dig :!:

Men det måste du förstås avgöra själv, och då bildar man sig lämpligen en uppfattning om det hela först genom att läsa igenom introduktionera här på sidan :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
fjällström
Kontakt:

livet väntar runt hörnet

Inlägg av fjällström »

Hej utmattad :)
Känner igen mig i det du berättar :!: Vill bara säga att för oss blev sova hela natten -kuren vändningen - tillbaka till livet :D
Numera sover vi alla gott och nattningen tar två minuter :wink: Efter kl.19 har vi kvällen för oss själva :roll:
Om du väljer att ge dig in i matchen så vet du att vi är många som hjälper dig :!: Alla vi har ju mer eller mindre varit i samma situation som du befinner dig i nu. Snart är du en pigg och utvilad mamma :wink:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hur går det, utmattad :?:
Har du läst på om kuren :?:
Hör av dig om du har fundernigar, vi är många här som kan försöka hjälpa och ge råd :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "